חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אופס! טעינו בתכנון

 

שביל אופניים בעמק זבולון קטוע במרכזו על ידי תחנת אוטובוס כבר למעלה משנתיים. העירייה: "טעות בתכנון ובביצוע. פנינו למשרד השיכון"

 

עיריית מודיעין מתפארת לאחרונה במכלול שבילי אופניים שנבנו בעיר ומרשתים צירי תנועה רבים להנאתם של חובבי הרכיבה.  

כך היינו עדים לחנוכתם של שבילי אופניים בכביש פנימי מספר 2, מצומת רבין ועד לצומת הפנייה ימינה ללטרון, בכביש פנימי מספר 3 בין שכונת אבני חן (קייזר) לכביש 431, לאורכו של עמק החולה ולאורכו של מרבית עמק זבולון, עמק שזכה בשנים האחרונות לשדרוג ממושך ורציני בהשקעה כספית ניכרת.

אך, כך מסתבר, הביצועים בשטח לא תמיד עולים בקנה אחד עם התוכניות, עם ההיגיון ועם השכל הישר. כבר לפני למעלה משנתיים תושבת שכונת אבני חן ותיקה ומעורה היטב בנעשה בעיר, הפנתה את תשומת לבנו, לביצוע חלמאי המתרחש בשביל האופניים בעמק זבולון, השדרה המרכזית המפרידה בין שכונת אבני חן לשכונת המגינים. שביל האופניים מתחיל בתחתית העמק ומשתרע לכל אורך השדרה כמעט עד לקצה העליון של העמק, בואך בריכת השחייה.

ברם, בצומת הרחובות עמק זבולון ותרשיש שוכנת לה, אחר כבוד, תחנת אוטובוס גדולה ומקורה, הקוטעת את הרצף של שביל האופניים וחוצה אותו לשניים. כך מי שמבקש לרכוב על אופניו במעלה הכביש, בהגיעו לתחנת האוטובוס "השתולה" במרכז נתיבו, עליו לעצור, לרדת מאופניו, לעקוף רגלית את התחנה, או לחילופין להסתכן ולנסוע במסלול השביל הנגדי המיועד לרוכבים הנוסעים בכיוון הירידה, ורק אחרי התחנה להמשיך במסלול הבטוח לכיוון דרום מזרח.    

לפני למעלה משנתיים הפנינו את תשומת לבו של דובר העירייה למפגע זה ובתגובה נמסר לנו כי: "סלילת כביש האופניים ומיקום התחנה לא נבנו על פי התוכנית המקורית ואישורי העירייה. העירייה כבר פנתה למשרד הבינוי והשיכון האחראי על פיתוח עמק זבולון להסדרת הנושא על פי התוכניות המאושרות".

כמו במקרים רבים שחשפנו בשנים האחרונות, הקשורים למפגעים ועיוותים בנושאי התחבורה והתעבורה, אנו חוזרים ושואלים בתמיהה: כיצד יתכן שפרויקט כזה, נבנה ומסתיים, ללא ליווי מקצועי, ללא פיקוח, ללא חתימה ואישור סופיים בידי מהנדס מוסמך ואחראי. איך נוצר מצב שיד ימין לא יודעת מה שיד שמאל עושה וכיצד יכולה להיווצר סיטואציה כזו של פער כל כך משמעותי בין התכנון לביצוע. כיצד הפיקוח על העבודות יכול ליפול בין הכיסאות של הרשויות השונות השותפות לעשייה ולהביא למצב בו בונים שלא על פי התוכנית המקורית המאושרת?

עתה, פנינו שוב לעירייה וביקשנו לבדוק מה עלה בגורל פנייתה למשרד השיכון ומדוע התחנה לא הוזזה ממקומה? מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "הנושא נמצא בדיון בין העירייה למשרד הבינוי והשיכון, במסגרת מספר תיקונים ושיפורים בתשתיות השכונה שיש לטפל בהן".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות