חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

נתוני הסטודנטים בפתיחת השנה - יותר לומדים במכללות, פחות באוניברסיטאות

 

מעל 300 אלף סטודנטים פתחו בשבוע שעבר את שנת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות. מדובר בעלייה של 1.7 במספר הסטודנטים לעומת השנה שעברה. המועצה להשכלה גבוהה סיפקה כמה נתונים מעניינים על הסטודנטים בשנת הלימודים תשע"ד.

 

מהנתונים עולה למשל ש-77% מהסטודנטים נרשמו ללימודי תואר ראשון, 19% מהם לתואר שני, 3% בלבד לדוקטורט והשאר ללימודי תעודה.

עוד נתון שעולה מבדיקת המועצה להשכלה גבוה מתייחס ליחס הסטודנטים באוניברסיטאות לעומת המכללות. בעוד שבאוניברסיטאות ירד מספר הסטודנטים לתואר ראשון ב-1.7%, עלה מספר הלומדים לתואר ראשון במכללות ב-2.8%. איך ניתן להסביר את ההבדלים? אחד ההסברים הוא בעיות התקציב שמהן סובלות רבות מהאוניברסיטאות, שלא מאפשרות להן לרשום סטודנטים נוספים ואף גורמות להן לעתים לסגור חוגים מסוימים.

לעומת זאת, במכללות הפרטיות בעיקר, יש אפשרות לקלוט סטודנטים חדשים. הסבר נוסף ניתן למצוא בגישת המכללות, שבשונה מהאוניברסיטאות שמות דגש רב על לימודים מעשיים לצד התיאוריה, ועל השתלבות בתעשייה בסיום הלימודים. את המגמה הזאת ניתן לראות בבחירת מקצועות הלימוד של הסטודנטים, המעדיפים מקצועות "פרקטיים" יותר על פני מקצועות אקדמיים מסורתיים.

מקצועות הלימוד המועדפים לתואר ראשון

המגמה של השנים האחרונות נמשכת, ומקצועות מדעי הרוח והחברה סובלים מהיעדר ביקוש לעומת תחומי לימוד כמו מנהל עסקים, משפטים, הנדסה ומדעי המחשב. הביקוש למקצועות ההנדסה ומדעי המחשב עלה עקב המשיכה של הרבה סטודנטים לעבודה בענף ההייטק והרצון למצוא עבודה בסיום התואר. באופן דומה ניתן להסביר את הגידול בביקוש ללימודי מנהל עסקים לתואר ראשון וכן ללימודי המשפטים, שכל אחד מהם מספק כלים מעשיים בתחומו והכשרה מעשית לקריירה העתידית, בנוסף על הידע התיאורטי.

בתואר שני ניתן להצביע על תחום אחד שמועדף על ידי הסטודנטים, והוא מנהל עסקים (MBA). בשנת הלימודים תשע"ג למדו כ-11,800 סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים - קרוב לרבע מכלל הלומדים לתואר שני. תחום מנהל העסקים לתואר שני התפתח מאוד בשנים האחרונות, ומוסדות לימוד רבים פתחו חוגים חדשים למנהל עסקים כדי לענות על הביקוש.

תחום מנהל העסקים מאגד בתוכו מספר דיסציפלינות שונות, ובהן כלכלה, פסיכולוגיה, חשבונאות, מערכות מידע ועוד, ומספק כלים מעשיים בנושאים הרלוונטיים לעולם העבודה הנוכחי, כמו מנהיגות, עבודת צוות , יצירתיות וקבלת החלטות. משום כך, מושך תחום מנהל העסקים סטודנטים מתחומי עיסוק שונים ובשלבים שונים בקריירה שלהם, שמעוניינים להגיע לתפקידי ניהול בכירים.

מידע נוסף על לימודי מנהל עסקים באתר המכללה למנהל

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות