חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מתנדבי עמותת ”אור ירוק” קיימו פעילויות במודיעין והסביבה

 

הנושא המרכזי השנה ביום הלאומי לבטיחות בדרכים הוא הולכי הרגל. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרים רבים פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. לו המדינה תבנה יותר פסי האטה במעברי חציה מסוכנים, נוכל להציל חיים"

 

מתנדבי עמותת "אור ירוק" התפרסו השבוע ביום הלאומי לבטיחות בדרכים, בכל רחבי הארץ וקיימו מגוון פעילויות לכל הגילאים. בין היתר, הגיעו המתנדבים גם למודיעין, נילי ולבן שמן. את יום הבטיחות בדרכים מקיימת מדי שנה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כאשר בכל שנה שמים דגש על נושא מרכזי אחד בתחום הבטיחות בדרכים. השנה, הדגש ביום זה הוא על הולכי הרגל. 

במסגרת הפעילות של עמותת אור ירוק ביום הבטיחות בדרכים, הקימו מתנדבי מועדון מודיעין של עמותת אור ירוק דוכן מיוחד בעיר וחילקו פלאיירים וחומרי הסברה בנושא הולכי הרגל. בין היתר הסבירו המתנדבים לעוברים ולשבים כי על הנהגים להקפיד לתת זכות קדימה להולכי רגל המתכוננים לחצות את מעבר החצייה ואילו להולכי הרגל הסבירו כי עליהם לחצות אך ורק במעבר חציה מוסדר.

בנוסף, תלמידי כפר הנוער "בן שמן" בבן שמן, תלמידי "נילי" ביישוב נילי ותלמידי "עירוני א’" במודיעין האזינו להרצאות שניתנו על ידי נפגעי תאונות דרכים או בני משפחה של נפגעים אשר סיפרו את סיפורם האישי לתלמידים ואת תוצאות התאונה. המרצים, מתנדבי עמותת אור ירוק, סיפרו על ההתמודדות היום יומית, על מעגלי ההיפגעות ועל הצלקות לאחר התאונה. כמו כן התקיימו הרצאות מקצועיות בנושאים שונים כמו חציית כביש, הולכי רגל, רכיבה על אופניים, נהיגת צעירים, אלכוהול ונהיגה ועוד.

גם תלמידי בתי הספר היסודיים "אלונים", "דרכי יהודה", חוט השני" ו"עידנים" במודיעין נהנו מפעילות של אור ירוק הנקראת "יום שיא" במהלכה מדגישים מתנדבי אור ירוק לילדים מהי ההתנהגות הבטוחה ומעודדים אותם לאמץ דפוסי התנהגות אלה. הפעילות, הנעשית באישור ובשיתוף משרד החינוך, מורכבת מתחנות הפעלה חווייתיות לילדים, כאשר בכל תחנה מתבצעת פעילות הקשורה לנושא אחר מתחום הבטיחות בדרכים. בסיום הפעילות, קיבלו תלמידי בתי הספר תעודה מיוחדת: "רשיון להולכי רגל".

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי בעשור האחרון נפגעו 32,273 הולכי רגל ו-1,345 בני אדם נהרגו (2003-2013). מתחילת שנת 2013 נהרגו 63 הולכי רגל, כאשר 46 מהם נהרגו בערים ו-17 נהרגו בכבישים בינעירוניים.

על פי הנתונים, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים - מעבר החצייה. הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

לפרטים נוספים: יסמין לאוי, ע. דובר עמותת אור ירוק, 09-7776161, 050-4488349.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות