חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חיים קלים לביבס

 

13 חברי מועצה חדשים (מתוך 19), סיעתו של ביבס זוכה בשישה מנדטים ואילן בן סעדון בארבעה. לביבס לא צפויים קשיים בהרכבת הקואליציה ובתחזוקתה. שרון מעוז ילחם מספסלי האופוזיציה

 

בחירות 2013 עברו על מודיעין ללא זעזועים. ראש העיר חיים ביבס זכה, כצפוי, לניצחון מוחץ בבחירות לראשות העיר. שרון מעוז עם 11.8 אחוז לא היווה יריב ממשי.

במצב עניינים כזה, זירת המאבק היתה סביב 19 המנדטים במועצת העיר. גם בצמרת התחרות הזו לא נרשמו הפתעות מרעישות כשרשימתו של ביבס גורפת שישה מנדטים וזו של אילן בן סעדון זוכה בהישג מכובד למדי, אך צפוי, עם ארבעה.

שני סגני ראש העיר שמרו על כוחם - מויש לוי בראשות "שחר עושים חינוך" זכה בשני מנדטים בהתאם לכוחו הריאלי בעיר, ואילו מיכאל חרל"פ בראשות "הבית היהודי" שקיווה להתחזק בבחירות אלה, לא הצליח במשימה ויסתפק שוב בשני מנדטים בלבד. את המנדט השלישי אותו קיוו לקבל בבית היהודי מנע עמיחי זליג שרץ ברשימה נפרדת תחת השם "הבית שלנו" ולא הצליח לעבור את אחוז החסימה אך הצליח "לקלקל" לחרל"פ.  

לא פחות מחמש רשימות זוכות במנדט אחד בלבד: אבי אלבז בראשות "מודיעין חופשית" אשר גרף 1,527 קולות הוא הפתעת הבחירות הללו. מפתיע למדי שאלבז הצליח להשיג מספר קולות דומה לאלו של חברי המועצה היוצאת אלכס וינרב ויגאל צדוק יחדיו.

על הבמה, בערב ההשקה לפני הבחירות, ביבס מציג את נציגי רשימתו הנעדרת את המועמד שאחרי גואטהאפילו ביבס עצמו כנראה לא האמין שגם השישי יכנס...

הצבעת האמון בו זכה, מצביעה ככל הנראה, על החשש הרב הקיים בקרב הציבור החילוני מהשתלטות הציבור הדתי על משאביה של העיר, כפי שהתריע אלבז במהלך הקמפיין המאוד צנוע שלו (ראיון וידאו נרחב עם אלבז ישודר ב-MCITY בהמשך השבוע). גם רשימת כולנו מכבים רעות בראשות אייל הנדלר זוכה במנדט אחד, כמו גם חבר המועצה היוצאת ברוך בוחניק שעמד בראש תנועת "גשר", שרון מעוז מ"מודיעין של כולנו" ושחר מי און מ"יש עתיד".

במכבים רעות וביש עתיד מאוכזבים למדי מהתוצאה, ואילו אצל מעוז נרשמה תוצאה מעניינת: 3,084 תושבים הצביעו עבורו לראשות העיר ורק 1,364 מתוכם למועצה. מכאן ניתן ללמוד, כי לא פחות מ- 1,720 מצביעים הצביעו למעוז לראשות העיר כמחאה נגד ביבס.

שלושה "סוסים ותיקים" נותרו בחוץ לאחר שלא הצליחו לעבור את אחוז החסימה: חברי המועצה אלכס וינרב ומוטי גרונר שהתמודדו יחדיו במסגרת סיעת "הדרך להשפיע" וחבר המועצה יגאל צדוק מסיעת "הקול שלכם". לגבי שלושתם ניתן להעריך, כי מדובר בסופה של הקריירה הפוליטית המקומית.  

בבחירות לוועד הרובע מכבים רעות נחל ראש העיר חיים ביבס הפסד כשרשימת רו"ם בראשות אריה פישביין שזכתה לתמיכתו המלאה הצליחה להשיג רק ארבע מנדטים, כשיריבתה "כולנו מכבים רעות" בראשות עו"ד כפיר כהן זוכה בחמישה מנדטים. בהתאם לכך סביר להניח שכפיר כהן יכהן, ככל הנראה, כיו"ר ועד הרובע בחמש השנים הקרובות.

עתה, עומדת בפני ביבס מלאכת הרכבת הקואליציה אותה, ככל הנראה, לא יתקשה להרכיב בנסיבות הקיימות. כפי שכבר הכריז ראש העיר בנאום הניצחון שלו בשבוע שעבר, הרי שתפקיד סגן ראש העיר ללא שכר יוענק לחברו לסיעה שלמה פסי. שלושה חברי מועצה אחרים: בן סעדון, מיכאל חרל"פ ומויש לוי יכהנו ברוטציה כסגנים ללא שכר.

במודיעין יש תקן מאושר על ידי משרד הפנים לשתי משרות של סגן בשכר, כך שביבס יכול לחזור על התנהלותו מהקדנציה הקודמת ולהבטיח לכל אחד מהנ"ל את המשרה המיוחלת לחצי קדנציה. אחד מהשלושה, כנראה בן סעדון על פי "רצון הבוחר" עשוי לכהן כסגן בשכר לאורך כל הקדנציה. אם ביבס יעניק לבן סעדון רק חצי קדנציה בשכר ואת החצי האחר לאחד מחברי סיעתו (אלעד שמעונוביץ?), יחשב הדבר כמהלך מפתיע.  

במצב עניינים כזה מובטח לביבס רוב קואליציוני גדול ויציב. גם שחר מי און מ"יש עתיד" ואייל הנדלר מ"מכבים רעות" יהיו ללא ספק חלק מהקואליציה, כך שלביבס מובטח רוב של 16 חברי מועצה לפחות.

ומה עם שלשות חברי המועצה הנותרים? שרון מעוז יישאר כמעט בוודאות באופוזיציה ויתפוס את מקומו החשוב של וינרב כ"מתריע בשער", ואילו מצבם של אלבז ובוחניק אינו ברור ואיתם ינהל ביבס משא ומתן לבדיקת אפשרות צירופם לקואליציה. לא ברור אלו תפקידים מעשיים יוכל ביבס להציע לשניים ועל כן הסבירות לכניסתם לקואליציה לוט בערפל ומוערך כרגע ב-50 אחוז בלבד.       

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות