חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תדירות הקו לאיזור התעסוקה נמוכה מאוד

 

כניסתה של חברת "קווים" לעיר מודיעין מכבים רעות, הפיחה רוח חדשה של תיקווה, אולם מסתבר כי לא מעט בעלי עסקים ומשרדים באזור התעסוקה ליגד סנטר מתקשים למצוא עובדים, ורבים מהם טוענים כי התדירות הזעומה של האוטובוסים לאזור התעסוקה, גורמת להם ולסביבה נזקים רבים

 

בפגישה שקיימו השבוע מספר בעלי משרדים ומנהלי עסקים מאזור התעסוקה ליגד עם נציגי סיעת "אילן למודיעין", סיפרו בעלי המשרדים כי הם מתקשים למצוא עובדים, באשר אין תחבורה ציבורית סדירה למקום. בעלי העסקים אמרו כי בשנתיים האחרונות מצוי אזור התעסוקה במגמת התרחבות, גידול ובנייה, נכנסו עשרות חברות, עסקים ומפעלים, ועדיין התחבורה הציבורית לאזור לוקה בחסר.

אל"מ (במיל.) דני ליכטמן, המתמודד בבחירות למועצת העיר מטעם הרשימה, משמש בתפקיד סמנכ"ל בחברת "אגד" תעבורה, שמע את טענות המשתתפים, והבטיח כי בימים הקרובים יקיים באזור פגישות עבודה כדי ללמוד את הנושא מקרוב.

בתחילת הפגישה אמר ליכטמן: "אני שומע לראשונה על הבעיה, הסכמתי שנפגש, כי חשוב לי להבין מה הן הבעיות וללמוד מכם את הפרטים. אני מאמין שניתן למצוא פתרונות יצירתיים גם בתחום התחבורה".

אחד מבעלי המשרדים הוותיקים באזור אמר כי: "אזור התעסוקה הוזנח במשך שנים רבות מבחינה תחבורתית. במשך שנים אנחנו מתגלגלים בין זכייני חברות האוטובוסים, שמגלגלים אותנו לעיריית מודיעין ולמשרד התחבורה. אחד הקשיים הגדולים ביותר של כל העסקים באזור הוא במציאת עובדים. כיום האזור מאוכלס במאות אולי אפילו אלפי עובדים, אבל עדיין אין כאן אוטובוסים. התנועה הדלילה וחוסר הנגישות פוגעים גם בלקוחות שמתקשים להגיע לכאן".

בעלי העסקים טוענים כי היותו של אזור התעסוקה מרוחק מהעיר, ובלתי נגיש לתושבים גורם להם לקשיים רבים, בעיקר בגיוס עובדים.

ליכטמן: "בכוונתי לבדוק את בעיות התחבורה הקיימות, אם קיימות, גם בשכונות ובאזורים אחרים ברחבי העיר". ליכטמן הבטיח כי: "כבר בימים הקרובים אקיים פגישות עבודה עם נציגי תושבים ובעלי עסקים מאזורים שונים, ואפעל מול הגורמים הרלוונטים לקידום נושא זה במשרד התחבורה ובחברת "קווים"".

חלי ג., מנהלת משאבי אנוש באחד העסקים בליגד שיתפה: "יש לנו במודיעין כ-10 משרות פנויות. לא מעט מחפשי תעסוקה שולחים אלינו קורות חיים, ומחליטים כבר בהתקשרות הראשונה לא להגיע לראיון אפילו, ומוותרים על העבודה. השאלה הראשונה שהם שואלים אותי היא האם אני משלמת להם אחזקת רכב. צריך להבין שמדובר במרכיב משמעותי בעלויות העסקת עובדים. אנחנו נתקלים בבעיית גיוס והשמת עובדים רק בסניף שלנו במודיעין, במקומות אחרים בארץ זה לא קיים".

סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, אמר כי הוא אכן מודע לכך שתדירות האוטובוסים לאזור היא מן הנמוכות: "אזור תעסוקה עירוני, בכל מקום, מחייב תנועת אוטובוסים סדירה בתדירות גבוהה. אזור תעסוקה הוא הלב החי והפועם של העיר".  בן סעדון הבטיח כי: "נפעל בכל העוצמה להנגיש את אזור התעסוקה לתושבי העיר, על מנת שיוכלו להגיע למקום העבודה בתחבורה ציבורית".

בפגישה, הודה אל"מ (במיל.) ליכטמן למשתתפים: "הארתם את עיני ושיתפתם אותי במצוקה כאובה, שלא ידעתי כלל שקיימת כאן. אני מבטיח שבלי כל קשר לקונסטלציה שתיווצר אחרי הבחירות, אני מתכוון לדאוג להנגשה תחבורתית של האזור הזה למודיעין".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות