חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

משאל mcity: את מי יקח ביבס כסגניו // קובי עצבני

 

משאל mcity קובע: הרשימה של ראש העיר מזנקת, אילן בן סעדון מגדיל כוחו, חרל"פ שומר ובוכניק מחוץ לתמונה. רובם של היתר יסתפקו במנדט ואחרים ישארו בחוץ. ולמרות זאת, לא בטוח ששניהם יהיו סגנים בשכר.

 

סקר גולשי mcity שנסגר לפני כמה ימים פורש לנו תמונה טיפה מורכבת באשר לצפוי לצאת בקלפיות מחר יום שלישי. ונתחיל מהראש. ראש העיר חיים ביבס נטל רבע מהקולות וזה אומר בין 4-5 מנדטים, כח שיתן לו הרבה כושר מיקוח בעת הרכבת הקואליציה.

על פי המשאל האינטרנטי  לביבס הולכים רבע מהקולות ונשארנו עם 14-15 מנדטים פנויים. כאן ההתרשמות היא שאילן למודיעין של אילן בן סעדון יגדיל כוחו ל 3 מנדטים עם עודף שאולי יוסיף לו רביעי. האם הכח המוגדל שאילן ישיג בבחירות יסייע לו לקחת את תואר הסגנות בשכר אחרי קדנציה של סגן ללא שכר, לא בטוח.

יש באויר תחושה שגם ראש העיר לא ניסה לפוגג אותה, שחיים ביבס יתעלם מגודלן של הרשימות וינסה לקנות בנזיד עדשים את אלה שזכו רק במנדט אחד. הוא עשה זאת בכשרון רב בקדנציה הזו כאשר חתך רשימות, עיין ערך, מרחב למודיעין והרשימה הירוקה של אלכס וינרב. חיים, כך סבורים מביני ענין, יחפש להצמיד אליו את אותם נבחרים נטולי יומרות להתמודד על כס הראשות בשנת 2018 ובן סעדון צריך להתחיל לדאוג.

ולמיכאל חרל"פ. רשימת הבית היהודי אולי תגדל בעוד מנדט, אך הרושם הוא שמאות קולות שינדדו במשולש הברמודה: חרל"פ, עמיחי זליג ומויש לוי, יחסרו לו למנדט השלישי הנכסף. אבל מיכאל שלנו לא צריך לדאוג, ראש העיר לא יתן גב לציבור דתי לאומי שלם, מה עוד שאין מצב שנציגם יבקש להתמודד על כסא הרשות אי פעם. אז יגדל או לא יגדל, מיכאל חרל"פ מסומן כסגן כהימור בטוח.

יגאל צדוק, עם הקול שלכם  על פי המשאל חולם על 2 מנדטים אבל לאור ריבוי הסיעות הנלחמות על אותו פלח מצביעים ישמח שהוא עצמו יכנס, בתקווה שחיים יתן לו יותר קרדיט. "עקב האכילס" של צדוק בהרכבת קואליציה שכזאת, הינה שאיפתו המוצהרת ללכת על הרשות בבחירות הבאות. אם ביבס יחליט שהוא הולך גם, יש ליגאל בעיה קטנה.

שחר עושים חינוך של מויש לוי, שהוא גם כיום סגנו בשכר המועדף של ראש העיר, נותן פייט רציני לרשימות שנלחמות על פרוסת הלחם שלו. מויש צפוי להיכנס למועצת העיר עם סיכוי למנדט נוסף. רק סיכוי. היתרון שלו... הוא לא יאייים על ראש העיר גם בבחירות הבאות אם חיים יחליט לרוץ.

מולו, שחר מי און  של יש עתיד, יגלה שמודיעין היא לא כנסת ישראל ולפחות על פי משאל mcity, הוא צריך להתפלל חזק שהוא עצמו יכנס. האבל הוא קרוב.

אבי אלבז, עם מודיעין חופשית, אם תשאלו ברחוב, אין לו סיכוי לגרד את 3/4 אחוז החסימה, אבל במשאל הוא זכה לקולות רבים שממקמים אותו עם מנדט אחד לפחות. הסיבה... בניגוד לאחרים, מצביעו של אלבז במשאל הצביעו בתפזורת ולא במאורגן. צפו להפתעה.

אלכס וינרב,שבא עם הדרך להשפיע  זוהי תעלומה גדולה. אלכס נטל עימו 2 דמויות בולטות שמכהנים היום במועצת העיר, אבל על פי המשאל לפחות הוא אינו מגיע אפילו ל 5% שהם גבול אחוז החסימה. למרות זאת רבים ישמחו אם הוא יכנס. תחזיקו לו אצבעות.

החבר’ה במכבים רעות או כפי שכינו עצמם, כולנו מכבים רעות ובראשם אייל הנדלר התעלמו במפגיע מכל ניסיון לגייס קולות ממודיעין החדשה והתרכזו במרמץ לסחוף אחריהם את תושבי מכבים רעות. הפעם רק רשימה אחת מתמודדת, אבל נראה שהחבר’ה שם טרם הפנימו, שהאיחוד לא היה אקט טכני אלא הרבה יותר מכך. אוכלוסיה צעירה הצטרפה לשני הרובעים הוותיקים, אוכלוסיה שלא ידעה את יוסף ועבורה מודיעין היא העיר שלהם. בד בבד רבים כאן לא ממש התרשמו בהשגים שנציגיהם עד כה הביאו לרובע, והסיכוי שלהם הוא לקחת מנדט אחד בלבד. כל מנדט נוסף יהיה הפתעה וצ’ופר שלא מגיע.

ומה עם שרון מעוז ומודיעין שלנו. זה היחיד שהתיימר להעמיד אתגר מול ראש העיר ועשה זאת כך הרושם רק כדי לקבל קולות שיספיקו לו להיכנס למועצת העיר. אז כל הכבוד לו על כך וכל הכבוד על ההתארגנות בתחילת הסקר להציג מצג של רשימה שהולכת רחוק. אז בקיזוז מה של מקבץ הצבעות שהוכח כלא אמין, מעוז נשאר בכל זאת עם מנדט אחד ואפילו עם עודף. גם משהו.

ונשארנו עם השניים שינסו להילחם על הקול הדתי, זליג עמיחי עם הבית שלנו על הקולות של חרל"פ ומויש לוי, ובוכניק על הקול הדתי הספרדי. זליג, הבחור החביב, כך נראה אולי יזיק למיכאל לקבל מנדט שלישי אבל לו עצמו אין סיכוי. חבל, יכל להיות מענין. על השני ברוך בוכניק ושימתו גשר חבל לפרט. הבחור הכשרוני בחר לו פלטפורמה ארכאית שעבדה בשנות השישים, כאשר העגלה היתה ליטאית חרדית והנוסעים דתיים מסורתיים ממוצא ספרדי. שעטנז שעבר זמנו. בזבוז של בחור.

לסיכום. משאל mcity לא ממש מבשר טובות/רעות והסיכוי שאנו הכתבים נירדם משעמום לא ממש נהיה קטן יותר. אבל אולי...לך תדע.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות