חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

פתיחת שנת לימודים למסגרות ”פסיעות”

 

כשישים מנהלי ומנהלות המסגרות לגיל הרך ועובדותיהן הגיעו ביום ראשון למפגש ההשתלמות הראשון של תוכנית פסיעות, התוכנית החדשנית והייחודית של העירייה ועמותת סחלבים המציעה הכרה עירונית למסגרות שעומדות בקריטריוני ההפעלה ומספקת להן סל של שירותי הדרכה וייעוץ.

 

ליווי המסגרות החינוכיות הפרטיות בעיר (גני ילדים, משפחתונים ופעוטונים לילדים מגיל שלושה חודשים ועד לגיל שלוש), החלה בספטמבר את שנה הרביעית במפגש בהשתתפות מנהלי המסגרות, מנהל עמותת סחלבים, נתי בר נתן, רכזת תכנית פסיעות, איילה זליקוביץ פסיכולוגית התוכנית מטעם השירות הפסיכולוגי החינוכי העירוני, קלאודיה גננדר.

הערב נפתח בדברי ברכה של בר-נתן ולאחריו הציגה זליקוביץ את תוכנית העבודה לקראת השנה החדשה כאשר עיקר הדגש על הוספת פעילויות העשרה המיועדות להורי הילדים במסגרות דבר שייתן להורים כלים בהתמודדויות היומיומיות עם ילדיהם.

בר-נתן שבירך את המשתתפים סיפר כי במפגש הקודם ערב ראש השנה תשע"ג עמד מספר המסגרות על 33 מסגרות ואילו כיום ישנן 40 מסגרות השייכות לתוכנית פסיעות.

כזכור, במהלך השנה שעברה עם תחילתו של חוק חינוך חינם הגיע שיתוף הפעולה בין הגנים הפרטיים לעירייה ולעמותת סחלבים לשיאו כאשר מסגרות פרטיות בעיר זכו לקבל הכרה ממשרד החינוך לקבלת סבסוד במסגרת חוק חינוך חינם לילדים בגילאי 3-4. את הצלחת הפרויקט ניתן גם לכמת במספרים כאשר בתוך 40 המסגרות ישנן יותר מחמישים קבוצות שונות (מכיוון שבחלק מהמסגרות יש יותר מכיתת גן אחת) כאשר מספר סך כל הילדים עומד על יותר מ-900 ילדים בסך הכל.

בתום דברי הברכה נערכה במקום הפעלה עם היוצרת המוסיקלית סיגל עדי שהדריכה את המפעילים בשני נושאים תכנון תכנית יומולדת לילדי הגן ותכנון תכנית קבלת שבת בגן. מפעילי הגנים שמעו מעדי רעיונות להפעלות שונות בנושאים אלה ויצאו מהפעילות עם הרבה חומרים למחשבה.

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך ויוזם התכנית מויש לוי: העיר הרימה את הדגל של שיתוף פעולנ עם המסגרות הפרטיות והקימה את התכנית הייחודית הזו על מנת לסייע להורים ששולחים את ילדיהם למסגרות אלה. הגידול המתמשך במספר המסגרות שמצטרפות מידי שנה ומספר הילדים הגדל מראים כי פסיעות נותנת מענה גם לגננות וגם להורים. מבחינת הגננות מדובר במסגרת שמאגדת אותן, מעשירה, מדריכה, מלווה אותן ומאפשרת להן קשר ישיר ושיתוף פעולה עם העירייה. מבחינת ההורים מדובר בתכנית עירונית המאגדת מסגרות פרטיות, ומוודא עבורם שמסגרות אלו עמדו בקריטריוני הפעלה. במהלך השיחות שלי עם מפעילות המסגרות אני למד שהורים רבים בודקים כי המסגרות אכן שייכות ל"פסיעות" מאחר והם מחפשים מסגרת לילדים שלהם שפועלת  בשיתוף פעולה עם גוף עירוני שמסייע ועוזר למסגרת בכל התחומים הרלוונטיים החל בייעוץ וסיוע פסיכולוגי אם נדרש, דרך סיוע וליווי פדגוגי וכלה בנושא בטיחות ובינוי. בנוסף שמחתי לשמוע כי לא מעט תושבים חדשים שמגיעים לעיר מגיעים למסגרות אלו באמצעות אתר העירייה בו יש רשימה של המסגרות המשתתפות בפסיעות. נמשיך לפתח את התכנית גם בשנה הבאה בכדי להגיע לכמה שיותר מסגרות פרטיות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות