חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תזונה נכונה במהלך ההריון / צרכנות

 

תזונה נכונה חשובה לא רק במהלך ההיריון, אך במהלכו לתזונה מאוזנת יש חשיבות מיוחדת מכיוון שמזון מסייע להכנת הגוף להריון, תורם להתפתחות תקינה של העובר ובנוסף, מזון עשיר ישפיע גם על ההנקה וגם ישפר את התפתחות רקמות הרחם ואת אספקת הדם.

 

מזון נכון יתרום לעליה מבוקרת במשקל האישה ההרה וייטיב עם בריאות העובר ועם תהליך התפתחות נכון, יפחית סיכונים לסיבוכים ויסייע להתפתחות תקינה של הילד. לפניכם כמה דגשים חשובים הקשורים לצריכת מזון במהלך ההיריון.

גיוון המזון

גיוון המזון הנצרך במהלך ההיריון צריך לספק לאישה מדי יום את המזונות מכל קבוצות המזון ואת הגיוון של המזונות מכל קבוצה. הקבוצה הראשונה היא קבוצת דגנים ומוצרי מאפה. הקבוצה השנייה היא קבוצת ירקות ופירות כאשר ההמלצה היא לאכול מדי יום לפחות ארבע מנות של ירקות מכל הצבעים ובין 2 ל-4 מנות של פירות בכל הצבעים. קבוצה נוספת הם מזונות עשירים בשומן כמו אבוקדו וזיתים. הקבוצה האחרונה היא קבוצת המזונות העשירים בחלבונים.

חשיבות הסידן

צריכת סידן בכמות מספקת חשובה מכיוון שסידן הוא המרכיב הנחוץ ביותר לעובר ולאישה ההרה. תפקידו החשוב ביותר הוא בבניית העצמות ובהסדרת התפקוד של מערכת הדם והשרירים. בנוסף, הוא גם יסייע לאם לעתיד לשמור על בריאות השיניים. במהלך ההיריון ספיגת מוצרי סידן מהחי טובה יותר ולכן כדאי לצרוך יותר גבינות ויוגורטים ולא שומשום או שקדים שהם ספקי הסידן מהצומח. על מנת לשמור על האיזון בצריכת הסידן, כדאי לצרוך מנות סידן לפחות 4 פעמים ביום. 

ארוחות מסודרות וכמות נכונה של מזון בכל ארוחה

כאשר מדובר על ארוחות מסודרות בחיי היום יום ולא בתקופת ההיריון, מדובר לרוב על 3 ארוחות ביום. בתקופת ההיריון יש לצרוך 3 ארוחות מלאות ובנוסף גם שתיים שלוש ארוחות ביניים. כל ארוחה צריכה להכיל מינימום שלוש קבוצות מזון מאלו שצוינו כאן בפסקה הקודמת. לגבי כמות מזון שיש לצרוך, כל אישה צריכה להפעיל את שיקול דעתה בהתאם לצרכים האישיים ולהרגלי האכילה הרגילים שלה.

 דגשים בנושא צריכת מזונות עתירי כולסטרול ושומן

לנשים בהריון לא מומלץ לצרוך מזון רווי בשומן רווי, כדאי לבחור במזונות דלי שומן, נטולי שומן טרנס ודלי כולסטרול. את הבשר יש לצרוך ללא העור ואת מוצרי החלב כדאי לבחור כך שאחוזי השומן שלהם לא יעלו על  5 אחוזים. בנוסף, כדאי להימנע או לפחות להפחית את צריכת המזונות המטוגנים. הוספת סיבים תזונתיים בכל ארוחה תשפר באופן ניכר את פעילות מערכת העיכול.

לפרטים נוספים על תזונת תינוקות היכנסו לאתר מטרנה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות