חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הפנג שווי מגיע לעיר

 

אדריכלית הפנג-שווי, שרונה חורי, מקווה שתוכל ליישם את השיטה גם במודיעין-מכבים-רעות ולהביא הצלחה למערכת החינוך ולעסקים בעיר

 

אדריכלית הפנג שווי , שרונה חורי, זוכה לשבחים רבים על עבודתה. לפני ימים אחדים התרגשה למצוא בתיבת הדואר שלה מכתב ממנהלת בית הספר בקיבוץ יד מרדכי, דניאלה כהן, בו נכתב: "אני שמחה לבשר שהשיטה עובדת למרות שהרבה גבות הורמו, מה לפאנג שוואי ולבית ספר?!"

חורי שואפת ליישם את שיטת הפנג שווי גם בבתי הספר ומוסדות הציבור במודיעין, לדבריה: "שיטת הפנג שווי חובקת בתוכה את הידע, העוסק בקשר בין האדם לסביבתו. לפי שיטה זו קיים קשר גורלי בין מיקום הבית או העסק ואופן עיצובו, ובין מצבם הבריאותי, הכספי ואיכות החיים הכללית של השוהים במבנה. אני רואה יומיום תמורות גדולות אצל אנשים שונים שלהם אני מייעצת, ואני מקווה להביא לידי ביטוי את יכולותי גם במודיעין-מכבים-רעות".

גם תושבת מודיעין, ריקי כרמון, שניהלה את בית הספר סליגסברג בירושלים, השתמשה בשירותיה של חורי.

ביה"ס סליגסברג, נשען על "תהילת עבר" מאוד מכובדת ומפוארת, בין כתליו למדו בשעותיו היפות למעלה מ-2,000 תלמידים בשנה. ביה"ס קיים כבר כ- 60 שנה, ורוב שנותיו עברו עליו במבנה במרכז העיר עד שב- 15/8/1984 עבר למבנה החדש שלו בשכונת ארמון הנציב.

חורי: "החל מרגע המעבר למבנה החדש, חלה בביה"ס התדרדרות, משנה לשנה ירד מספר התלמידים והגיע לכ-600 תלמידים בשנה, ממגוון סיבות. באמצעות עקרונות הפאנג שווי, מצאתי, שניתן לתת הסבר כיצד המבנה האדריכלי של ביה"ס תרם אף הוא להתדרדרות. אני הוזמנתי ע"י כרמון, כשהמטרות המוצהרות לשמן הגעתי היו לעזור לביה"ס לשפר את המוניטין המעורער שדבק בו, להגדיל את מספר התלמידים  ולסייע לגיבוש צוות המורים, ולשיפור התקשורת".

לדברי חורי: "באמצעות שינויים פשוטים של מיקום חדרי האדמיניסטרציה והכיתות, שדרוג הכניסה והיציאה מבית הספר זכה בית הספר, כבר בשנה הראשונה, בפרס, מטעם עיריית ירושליים, על טיפוח האווירה הלימודית בסך של  5,000 ₪  (זכייה ראשונה מזה עשור).

כיום, חמש שנים אחרי, צוות המורים והתלמידים בבית הספר מדווחים על תחושה נעימה, רמת ההישגים עלתה ואיתה אחוז הניגשים לבחינות בגרות. הושגה תרומה של כ- 150,000$ לבנייה מחודשת של הספרייה, שתוכננה אף היא לפי עקרונות הפנג שווי. ביה"ס אוחד עם ביה"ס לאומנויות והוא זוכה לעדנה מחודשת.

חורי מסבירה כי: "הנחת היסוד של שיטה זו אומרת שכל דבר הנמצא סביבך, עד הפרטים הקטנים ביותר של ריהוט, יכולים לסייע, או לפעול נגדך".

לדבריה: "מומלץ ליישם את עקרונות הפנג שווי בשלבי התכנון המוקדמים, כשהאוריינטציה של המבנה נקבעת, אך ניתן וחשוב לעבוד עם כל מבנה, בין אם הוא משמש כבית או כעסק, קנוי, מושכר, בתהליך של בניה, שיפוץ או במצב בנוי.

הכל מתחיל ומסתכם במילה מיקום. באמצעות שיטת הפנג שווי ניתן למצוא את המיקום המבורך ביותר למבנה ולכל הפונקציות שבתוכו".

חורי מוכרת בעיר כפעילה ותיקה בתחומים של חינוך וקהילה.  בעבר שימשה יוזמת ומנהלת של החינוך הסביבתי בחברה להגנת הטבע במודיעין. יזמה והפיקה את החפירות הקהילתיות בגבעת "שר", אימוץ וטיפוח אתר התיתורה ועוד.

כיום, אגב, היא מתמודדת  ברשימת "אילן למודיעין", ומקווה כי משולחן המועצה תצליח לתרום ולפעול בתחום הבינוי והפיתוח של העיר מודיעין-מכבים-רעות, כעיר בריאה, מושכת שפע,  בהתאם לעקרונות הפנג שווי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות