חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ביקוש גדול לשכונת הציפורים החדשה

 

26 קבוצות רכישה וחברות בנייה נגשו למכרז על חמישה שטחים לבניית 320 יחידות דיור סך הכל בשכונת הציפורים, קייזר דרום לשעבר, החדשה בעיר.

 

לא פחות מ-26 קבוצות רכישה וחברות בנייה נגשו למכרז על חמישה שטחים לבניית 320 יחידות דיור סך הכל בשכונת הציפורים, קייזר דרום לשעבר, החדשה בעיר. המגרשים נקנו בסכום של 148 מיליון שקלים כולל הוצאות פיתוח- מחירים גבוהים מעל הערכה הראשונית המראים על ביקוש גבוה לשכונה. התוצאות מעניינות במיוחד בשל העובדה שבשלושה מתוך חמשת המתחמים בשכונה זכו עמותות רוכשים וקבוצות רכישה פרטיות.

כזכור, זהו סבב המכרזים השני המתקיים בשכונה הכוללת בסך הכל 990 יחידות דיור. בתחילת השנה שווקו בשכונה שמונה מתחמים בהם ייבנו 670 יחידות דיור, וכעת הסתיים המכרז על יתרת יחידות הדיור בשכונה.

עמותת "חצרות קדם" היא העמותה שזכתה במגרש הגדול ביותר בו היא תבנה 87 יח"ד. העמותה הציעה סכום של 43 מיליון שקלים עבור הקרקע מהם כ-20 מיליון שקלים המיועדים לפיתוח. עמותת "גבעות מודיעין" זכתה בקרקע לבניית 77 יחידות עליה היא תשלם כ-36 מיליון שקלים. עמותת "קייזר המאוחדת" קיבלה את הזכות לבנות 66 יח"ד לאחר שהציעה תמורת הקרקע  33.5 מיליון שקלים.

חברת הבנייה זילברמנץ זכתה בקרקע לבניית 48 יח"ד תמורת כ-20.5 מיליון שקלים. המגרש החמישי נמכר לחברת "האחים אוזן" שתזכה לבנות בשכונת הציפורים 42 יח"ד לאחר שהציעה עבורו כ-20 מיליון שקלים.

כידוע, בחודש פברואר האחרון זכו ארבע חברות בנייה בשמונה מתחמים שונים בהם ייבנו 671 יחידות דיור חדשות. 25% מדירות אלה, כ-167 יחידות דיור יימכרו במסגרת מכרז למשתכן לזכאי משרד השיכון. במסגרת המכרז הקודם זכו שתי חברות שרכשו שטחים נוספים גם במכרז הנוכחי: חברת זלברמינץ שתבנה 156 יחידות דיור וחברת "האחים אוזן" שזכתה בשני מתחמים הכוללים 44 יחידות דיור ו- 72 יחידות דיור.

בנוסף, חברת פרץ בוני הנגב זכתה גם היא בשני מתחמים והיא תבנה 180 יחידות דיור במתחם אחד ו- 96 יחידות דיור במתחם השני. חברת הבנייה אלמוג זכתה בשלושה מתחמים בשכונה והיא תבנה 32 יחידות דיור, 35 יחידות דיור ו-56 יחידות דיור.

השכונה החדשה תבנה בשטח של 370 דונם כאשר גבולה הצפוני הוא פארק ענבה- הפארק המרכזי של העיר, גבולה הדרומי הוא כביש 431 המחבר את מודיעין עם ערי השפלה, שדרות החשמונאים, השדרה הראשית של העיר נמצאת ממזרח ובמערב כבר נפתח לתנועה כביש 3 המחבר את השכונות המערביות של העיר לכביש 431 ומרכז עינב- אזור המלאכה. בעתיד תבנה שכונה צמודה לשכונת הציפורים, שכונת נופים שתמנה 1700 יחידות דיור.

מלבד מתחמי המגורים ייבנו בשכונה בי"ס יסודי, שני מרכזים מסחריים, בית כנסת, חמישה קומפלקסים של גני ילדים, מרפאה, טיפת חלב ושטח המיועד לתחום התרבות או הנוער והחינוך הבלתי פורמאלי. כזכור, בעבר תוכנן לקרוא לשכונה קייזר דרום על שם המתכנן שלה דני קייזר וסמיכותה לשכונת אבני חן שבעבר נקראה מתחם קייזר. ועדת השמות העירונית החליטה לקרוא לשכונה בשם "הציפורים" כאשר שמות שבעת הרחובות שייבנו בשכונה ייקראו: דוכיפת, נחליאלי, סלעית, עפרוני, שלדג, צוקית וחסידה.

בצד הצפוני של השכונה, בחיבור עם פארק ענבה, תבנה טיילת לכל אורכה בדומה לטיילת שנבנתה ברחוב שני בשכונת אבני חן, מקבילתה של שכונת הציפורים, הנמצאת מצדו השני של הפארק.

את תכנונה של השכונה ליוו שנים ארוכות של בירוקרטיה ומחלוקת שבין השאר הביאו לצמצום מספר יחידות הדיור בשכונה והזזתם של יחידות דיור אחרות בשל קרבתן לפארק ענבה ולכביש 431.

בעיריית מודיעין מכבים רעות מעדכנים כי חברת התשתיות והפיתוח שנבחרה לעבוד בשכונה כבר החלה את עבודות התשתית ופריצת הדרכים לשכונה כאשר חברות הבנייה יוכלו להתחיל בבנייה בעוד מספר חודשים לאחר השלמת הליכי קבלת ההיתרים. לאחר פרסום התוצאות אמר השבוע ראש העיר חיים ביבס כי: "כמות ההצעות הגדולה והחברות הרבות שנגשו למכרז מראים על רמת

הביקוש והשם הטוב שיש למודיעין מכבים רעות בישראל. מיקום השכונה, יחד עם תמהיל נכון של 25% דיור בר השגה המפוזרים במתחמים השונים גרמו לביקוש הגדול לבנייה. אנחנו נמצאים בשלבי תכנון מתקדמים של שכונת נופים המונה 1700 יחידות דיור נוספות ומרכז העיר הכולל 670 יחידות דיור לאורך שדרות החשמונאים ו-470 יחידות דיור נוספות במסגרת פרויקט מדרחוב לב העיר שייתנו מענה נוסף לביקושים בעיר ויגדילו באופן משמעותי את היצע הדירות החדשות בשנים הקרובות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות