חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

התנועה לאיכות השלטון: העיריה אינה מאפשרת לימוד במסלול ללא תשלום לתלמידי החינוך הדתי

 

בתנועה לאיכות השלטון טוענים שבמשך שנים נגבו ונגבים בעיר מודעין כספים, מהורים לתלמידים בחינוך הממלכתי דתי מבלי שמתאפשר להם מסלול ללא תשלום כמחויב בחוק. בעיריה לא מבינים על מה המהומה: ”תלמידים לומדים תל”ן תורני רק לאחר שהוריהם חותמים על טופס הסכמה, כפי שנכתב בחוזרי מנכ”ל של משרד החינוך ובהתאם לסיכום שנעשה מול הנהגת ההורים”.

 

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (יום א') לעיריית מודיעין בדרישה לקיים את הוראות חוזר מנכ"ל אשר עניינם מתן חינוך חובה חינם בעיר. פניית התנועה מתמקדת בתשלום הורים לבתי ספר על יסודיים הפועלים בחינוך הממלכתי דתי ואינם מאפשרים לימודים ללא תל"ן תורני אשר בגינם נאלצים לשלוח ילדיהם לרשויות סמוכות ולשלם אגרות חוץ על ללא החזר מעיריית מודיעין, כנדרש.

נוכח פניית יוסי אביבי, תושב העיר מודיעין, לתנועה לאיכות השלטון הנוגעת להעדר מסלול לימודים שאינו כולל תל"ן תורני בעיר מודיעין, ולאי תשלום אגרת חוץ על ידי עיריית מודיעין, פנתה היום התנועה לאיכות השלטון לעיריית מודיעין ולמפקח על תשלומי ההורים במשרד החינוך, בדרישה לבחון את סוגיית תשלומי ההורים למוסדות חינוך המאפשרים לימודים ללא תל"ן תורני ואינם מקבלים החזרים מהעירייה, כפי הנדרש עפ"י חוזר מנכ"ל משרד החינוך.

מתוך מסמכים שהגיעו למשרדי התנועה לאיכות השלטון, כך אומרים שם, ניתן להווכח כי במשך שנים נגבו ונגבים בעיר מודעין כספים, מהורים לתלמידים בחינוך הממלכתי דתי מבלי שמתאפשר להם מסלול ללא תשלום כמחויב בחוק; ובהעדר אפשרות זו, מבלי שעיריית מודיעין מעבירה אגרת תלמידי חוץ לבתי ספר במועצות אזוריות שונות, כפי שעליה להעביר.

כך, ממשיכים וטוענים בתנועה לאיכות השלטון, האפשרות היחידה הניצבת בפני הורה המעוניין לשלוח את בנו או בתו ללמוד בבית ספר הפועל במסגרת החינוך הממלכתי דתי, הייתה להרשם לאחד המוסדות אשר מפעילות בעיר רשתות פרטיות. מוסדות הלימוד אלו התאפשרו אך ורק לימודים המשלבים תל"ן תורני אינטגראלי במערכת השעות השבועית עליו נגבה תשלום נוסף מההורים, וללא אפשרות למסלול לימודים המאפשר לימודים שאינם משלבים את אותו התל"ן.

"וזאת, להבנתנו", הם אומרים, "בניגוד להוראות חוזרי מנכ"ל שונים, כפי שצורפו לפנייתו של מר אביבי, ובמקביל לשינויים שנערכו בהם במרוצת אותן השנים. מתוך עיון בהתכתבויות ארוכות השנים שבין מר אביבי לבין גורמים שונים בעיריית מודיעין, עולה תמונה מצערת של ניסיונות חוזרים ונשנים של גורמים שונים בעירייה לנסות ו"לגלגל" את תפוח האדמה הלוהט, שעניינו החזר אגרות חוץ, מפתחם - בכל פעם בתואנות שונות ובטענות משונות אשר הופרכו פעם אחר פעם על ידי מר אביבי.

נוכח התנהלות זו, דורשת התנועה לאיכות השלטון כי החוק, חוזרי המנכ"ל ושיפוי ההורים יקוימו על "אגרות החוץ" והסעות ששילמו ההורים מכיסם.

אבל כשבודקים בעיריה, מצטיירת תמונה קצת יותר מורכבת ושם מדגישים שלהיפך הוא הנכון, העיריה כן מקפידה על נוהלי חוזר מנכ"ל: "רשת ישיבות בני עקיבא פועלת בעיר מאז הקמתה וקולטת את כל תושבי העיר המעוניינים ללמוד במסגרות הישיבה והאולפנה. לפני מספר שנים עלה הצורך בפתיחת בית ספר ממ"ד על-יסודי נוסף בעיר. לצורך העניין הוקמה ועדה מקצועית, בראשות שמעון הראל, לשעבר מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, ובהשתתפות נציגי משרד החינוך ומינהל החינוך. חברי הוועדה שמעו את נציגי מוסדות החינוך הממ"ד הפועלים בעיר, נציגי ציבור וכל תושב שהיה מעוניין להציג את משנתו בפני הוועדה בנושא זה. בתום הדיונים המליצה הוועדה על אפיון לבתי הספר הנוספים וכן המליצה מתי וכיצד לפתוח אותם.

הוועדה לא המליצה שבתי הספר הנוספים יהיו כאלה בהם אין תכנית לימודים תורנית. בהתאם להמלצות הוועדה הוקמו שני בתי הספר הנוספים עם רשת אמי"ת (אחד לבנים ואחד לבנות). מאז פתיחת תיכוני אמי"ת כל תלמיד שסיים כיתה ו' וביקש ללמוד באחד ממוסדות החינוך הממ"ד בעיר קיבל את מבוקשו.

תלמידים לומדים תל"ן תורני רק לאחר שהוריהם חותמים על טופס הסכמה, כפי שנכתב בחוזרי מנכ"ל של משרד החינוך ובהתאם לסיכום שנעשה מול הנהגת ההורים. העירייה תוסיף לפעול על פי הנחיות משרד החינוך."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות