חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

תיכון מו”ר לומד על מלחמת יום הכיפורים

 

תלמידי תיכון מכבים-רעות, קיימו במהלך השבוע שקדם לפגרת חגי תשרי תכניות לימודים מיוחדת בנושא 40 שנה למלחמת יום הכיפורים.

 

 כידוע, ביה"ס העל יסודי מכבים רעות מו"ר נחשב לבית ספר מוביל בנתוני הגיוס הגבוהים של תלמידיו ומוביל עולם ערכים, נתינה ומעורבות אזרחית, ועל בסיס עקרונות אלו בחר ביה"ס לחשוף את תלמידיו למגוון פעילויות בנושא 40 שנה למלחמת יום הכיפורים ,תוך ניסיון לצמצם את המרחק ההיסטורי ולהעביר את ממדי הטראומה הלאומית, הישגי המלחמה ולקחיה.

בין השאר נפגשו תלמידי שכבת כיתות ט' עם דוד זרחין, שבמלחמת יום הכיפורים לחם בחווה הסינית כקצין צעיר בצנחנים. תלמידי שכבת כיתות י"ב נפגשו עם מי שהיה קצין המודיעין של חטיבה 7 במלחמת יום הכיפורים, אל"מ (מיל)אילן סהר. אל"מ סהר חשף את תלמידי השכבה לחלקים ממחקרו המקיף על חטיבה 7 כפי שמתוארים בספרו " עד קצה היכולת", תוך הצצה לקרבות הבלימה ברמת הגולן. כמו כן, בכל השכבות התקיימו שעורי חינוך בנושא ע"י מחנכי הכיתות.

ביום ד' 11/9 השתתפו כ500 תלמידי שכבות יא'-י"ב וצוות המורים בעצרת הגבורה והזיכרון של חיל השריון באתר יד לשריון בלטרון. השנה, העצרת התקיימה בסימן 40 שנה למלחמת יום כיפורים במעמד שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל רא"ל בנימין (בני ) גנץ וכללה מופע אורקולי מרהיב המשלב קטעי וידאו מהמלחמה, וראיונות עם גיבורי ישראל שהשתתפו בקרבות השונים - תא"ל אביגדור קהלני, אלוף יאנוש בן גל,אלוף אמנון רשף ועוד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות