חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סבא גן ירוק

 

עם צאת השנה החדשה לדרך... מוזמנים גמלאי העיר להצטרף ולהוביל תכנית חדשה בנושא גינון, צמחים ונושאי סביבה, מטעם החברה להגנת הטבע...

 

עם צאת השנה החדשה לדרך... מוזמנים גמלאי העיר להצטרף ולהוביל תכנית חדשה בנושא גינון, צמחים ונושאי סביבה, מטעם החברה להגנת הטבע, ובשיתוף עיריית מודיעין-מכבים-רעות - פעילות גמלאים עירונית, האגף לשירותים חברתיים, מנהל החינוך, אש"ל- ג’וינט, והעמותה למען הקשיש.

כל גוף מביא עימו את הידע והניסיון בתחומים עליו הוא אמון, על מנת ליצור תכנית איכותית המותאמת לקהלים אליה היא פונה. הגמלאים שיבחרו לקחת חלק בתכנית יעברו, בשלב הראשון, מפגשי הכשרה בנושאי גינון, צמחים ונושאי סביבה ע"י מדריך מטעם החברה להגנת הטבע ביחד עם הכשרות בתחום הגיל הרך ומפגשי העשרה בנושאים רלוונטיים נוספים. תוך כדי התהליך יוכלו הגמלאים ליישם את מה שלמדו בגינה שתוקם כחלק מהפרויקט במפג"ש - מרכז פעילות הגיל השלישי.

הפעילות בגינה מותאמת לאוכלוסייה מבוגרת על מנת לאפשר לכל המשתתפים, גם אם הם אינם בעלי ידע קודם וניסיון, לקחת חלק בתפעול הגינה. בשלב הבא יכנסו המתנדבים לגנים: הגמלאים יפגשו עם הגננות וישובצו בהתאם לקריטריונים שונים לגן המתאים להם ביותר (קירבה למקום מגורים וכו’). הגמלאים המתנדבים יעבירו לילדי הגן, בתיאום עם הגננות את התכנים אליהם הם מתחברים. יש שיעדיפו לחזק את הפן הבריאותי בתחום הגינון בעוד שאחרים יעדיפו את הפן האקולוגי, וביחד יתכננו את הגינה המועדפת ויהפכו חלום למציאות. התכנית תימשך לאורך כל שנת הלימודים ותהווה כפיילוט בעיר.

לתכנית מספר מטרות חשובות: הכשרה, יצירת חיבור בין גמלאי העיר לדור הצעיר - ילדי הגנים והגברת המודעות לחיים בריאים, לתזונה בריאה ואיכות הסביבה. במקביל, התכנית תייצר אצל ילדי הגן תחושת אחריות ודאגה לאחר, תטמיע אצלם ערכים של סביבה וקיימות, תחזק את ההבנה לגבי אוכל ותזונה וכמובן תעניק עוד צבע לגן. הילדים גדלים דרך החוויה המשותפת והקשר הבין-דורי וביחד עם הגמלאי יש באפשרותם להמשיך לפעילויות נוספות (למשל הכנת סלט יחדיו מירקות הגינה).

יריית הפתיחה להרשמה לתכנית החלה ביריד החוגים לגמלאי העיר, כאשר התוכנית הוצגה כחלק מהחוגים המוצעים במפג"ש. להרשמה זו אף קדם מפגש היכרות בו נפגשו המתעניינים עם רכזת הפרויקט מטעם החברה להגנת הטבע ושמעו פרטים בהרחבה. כנס חשיפה נוסף יתקיים ב-15.9 בשעה 18:00, אליו מוזמנים כל המתעניינים בתכנית. אלה שנרשמו ואלה שטרם הספיקו. האירוע יתקיים במרכז מפג"ש בו יינתנו פרטים נוספים והרחבה על התכנית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות