חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

שיפור בזכאות הבגרות העירונית

 

מודיעין ירדה בטבלת שיאני הזכאות לבגרות, אבל במקביל על אחוז הזכאים מאשתקד.

 

מערכת החינוך של מודיעין, מכבים-רעות ממשיכה במגמת השיפור בזכאות הבגרות כאשר השבוע פורסמו נתוני הזכאות לתעודת בגרות לפיהם חל שיפור נוסף של 1.75% בנתוני הזכאות לבגרות, העומדים השנה על 81.31% בקרב תלמידי כיתות י"ב המתגוררים במודיעין, מכבים-רעות לעומת 79.55% בשנה הקודמת.

נתון זה הכולל את כל התלמידים המתגוררים בעיר כולל אלה שאינם לומדים בה, מדרג את העיר במקום ה-11 בארץ.  כאשר בוחנים את נתון הזכאות לבגרות של מערכת החינוך העירונית הכולל רק את התלמידים הלומדים בה עלה אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בשנה"ל תשע"ב ב- 2.25% ל-84.25% לעומת 82% בשנה הקודמת. נתונים אלה פורסמו במסגרת תוצאות הזכאות לבגרות הארציים לשנת הלימודים תשע"ב אותם פרסם בשבוע שעבר משרד החינוך.

זוהי השנה השלישית ברציפות בה יש מגמת שיפור באחוז זכאות התלמידים, תושבי העיר, לתעודת הבגרות בעיר. זאת לאחר שבשנת הלימודים תש"ע נרשמה עלייה של 2.76% בשיעור, בשנה"ל תשע"א חלה עלייה של 4% הזכאים לבגרויות ובסך הכל הושלמה עלייה של יותר מ-8% תוך שלוש שנים.

גם בשנת הלימודים האחרונה, כמו בשנים קודמות אחוז גבוה מאוד של תלמידים נגש לבחינות מסך תלמידי העיר- 97.46%. נתון מצוין זה משקף את מדיניות מערכת החינוך העירונית לפיה אסור לוותר על אף תלמיד במערכת לרבות החינוך המיוחד המהווה כ-7% מכלל התלמידים .בעניין זה ציינו בעירייה כי אחוז הזכאים לבגרויות בקרב תלמידי החינוך המיוחד נאמד בכ-80% הישג מרשים לכל הדעות.

ממבט כללי על צמרת היישובים בטבלת הזכאות לבגרות עולה תמונה חיובית ביחס לגודלה של מערכת החינוך העירונית: בכוכב יאיר  המובילה את הטבלה אין תלמידים הלומדים בישוב מאחר ואין בו בי"ס תיכון. שוהם השנייה בטבלה כוללת 456 תלמידים בלבד מהם רק 69% לומדים בישוב עצמו.

נתוני הזכאות של מודיעין, מכבים-רעות כוללים לא פחות מ-1102 תלמידים ו85.03% מהם לומדים בעיר, כאשר רק רעננה הנמצאת במקום השישי עם 949 תלמידים, הרצליה הנמצאת במקום ה-13 עם 990 תלמידים ורמת גן הנמצאת במקום ה-14 עם 1330 תלמידים מתקרבות למספר התלמידים בעיר. שאר היישובים ב-20 המקומות הראשוניםהם יישובים קטנים הכוללים כמה מאות בודדות בלבד של תלמידים. 

מתוך 1102 התלמידים המתגוררים במודיעין, מכבים-רעות 937 תלמידים לומדים במערכת החינוך של העיר ולא מחוץ לה- אחד הנתונים הגבוהים בארץ. 

בעירייה ציינו כי בשנים האחרונות הפעילה מערכת החינוך העירונית תוכנית מיוחדת לשיפור הזכאות בבגרות כמו תכניות איתור ותגבור תלמידים מתקשים בקבוצות למידה קטנות לקראת מבחני הבגרות, מסלולי לימוד מיוחדים, מחשוב מערכת החינוך בתוכנית רב שנתית כולל הקצאת כיתות חכמות ופתיחת מגמות ייחודיות.

ראש העיר חיים ביבס בירך על הנתונים והעלייה באחוזי הזכאות ואמר: "התוכנית לשיפור אחוזי הזכאות בבגרות היא רב-שנתית ונמצאת כרגע בעיצומה. אנחנו שמחים מאוד על הנתונים, המראים על עוצמתה של מערכת החינוך העירונית בכל הפרמטרים אך עם זאת אנחנו לא מסתפקים בכך.

בשנים הקרובות תמשך העבודה הקשה והפעילות המקיפה על מנת להעלות את אחוזי הזכאות עוד יותר. ברצוני להודות לאנשי מנהל החינוך, מנהלי בתי הספר, צוותי המורים, ההורים והנהגת ההורים וכמובן לתלמידים עצמם על העבודה הקשה והמשמעותית לקידום מערכת החינוך בעיר ולהפיכתה לאחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל".    

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות