חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חצר בית הספר: רק חול וחול

 

באמצע שנת הלימודים הכריזה העירייה על פרויקט גינון בבתי הספר. אנחנו רשמנו. בשבוע שעבר ביקרנו במשואת נריה. בחצר הרחבה שבה משחקים הילדים מצאנו רק חול וחול. כדי להגיע לשער הכניסה צריך לצעוד על מדרכה סדוקה, לדלג על מהמורות ולהתחמק מפסולת בניה. דוברות העירייה בתגובה הולמת: "אושר תקציב לפיתוח החצר. השטח שמחוץ לבית ספר נמצא באחריות משרד השיכון".

 

איך שהזמן חולף עובר לו. בחורף שנת 2004, נערכו במשואת נריה שני טקסי חנוכת מבנה בית הספר החדש. חנוכת הבית נערכה בשני טקסים נפרדים לאור כמות התלמידים כ-700. לטקסים החגיגיים הגיעו מכובדים רבים, אבל מאז עבר חלף הזמן, נשכחו המסיבות, נשכחו המחאות כנגד כביש הגישה לרעות, שהיה אמור לעבור בתוך החצר, נשכחו מחאות ההורים על שלוליות הענק בחורף בחצר.

והנה אנחנו כבר בחודש האחרון לשנת הלימודים תשס"ו וחצר בית הספר נראית כאילו רק אתמול עזבו אותה הפועלים שעסקו בבניית המבנה החדש. החצר הגדולה שמקיפה את בית הספר היא בדיוק מה שרואים, מגרש חול, בלי צל, בלי מתקנים ובלי גינון.

מי בכלל זוכר שבאמצע שנת הלימודים הנוכחית, בחודש אוקטובר, בישרה העירייה כי בכוונתה להתחיל פרויקט גינון בבתי הספר במהלך השנה. אנחנו דווקא זכרנו. ההודעה דיברה על כך כשבכל חודש יתבצע הגינון באחד מבתי הספר בתקציב של עד 10 אלפים שקל. במשואת נריה הילדים היו מאושרים אם היו משקיעים גם מחצית הסכום, רק שתהיה להם חצר נחמדה לשחק בה.

אז קבעה העירייה כי בית ספר משואת נריה יהיה אחד מאלו שיזכו לפיתוח גינון. אולם בסיבוב שערכנו בבית הספר ביום חמישי האחרון התגלה כי החצר היא רק חול וחול. שפשפנו עיניים כלא מאמינים כשהבחנו בכמה עלים ירוקים לאורך הגדר המקיפה את החצר. בירור קצר העלה כי הערוגות הקטנות הן תוצר של שיעורי החווה האקולוגית. התוספת היחידה מאז תחילת שנת הלימודים הן שלוש סככות צל, אחת מהן מוקמה באופן מעורר השתאות בצמוד לכניסה הראשית לבית הספר.

גם מסביב לגדר, לא הושקע מאמץ בפיתוח. מצד אחד גבעת קוצים שצומחים לגבהים מרשמים ובנס לא חוצים את הגדר ופולשים לחצר בית הספר, ולאורך המדרכה המובילה לכניסה הראשית, סדקים, מהמורות, ופסולת בניה.

ומה מגיבים ואומרים בדוברות העירייה: "השנה אושרו התוכנית ותקציב לטובת פיתוח החצר של ביה"ס משואת נריה בשיתוף עם הנהגת ההורים ומנהל בית הספר. בבי"ס משואת נריה, כמו בכל בתי הספר בעיר, הותקנו שלוש סככות שהוצבו על פי רצונם ודרישתם של מנהלי בתי הספר".

לשאלתנו האם פעילות החווה האקולוגית בבית הספר מסתכמת בערוגות שמצאנו בצד הגדר השיבו מדוברות העירייה: "בכל בתי הספר בהם פועלת החווה האקולוגית היא עושה זאת במתחם החווה בלבד ולא עוסקת בפיתוח חצרות בית הספר".

ומה עם פיתוח השטח בצמוד לגדר מחוץ לבית הספר? הדוברות: "השטח שמחוץ לבית הספר נמצא באחריות משרד השיכון ועדיין לא הועבר לאחריות העירייה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות