חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

מעוז המכבים עושים אומנות

 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים הגיעו ביום ראשון תלמידי ובוגרי בית הספר מעוז המכבים לבניין העירייה על מנת להציג פרויקטים ייחודיים בפני ראש העיר, חיים ביבס, סגנו ומחזיק תיק החינוך מויש לוי ומנהלת מחלקת החינוך היסודי בעירייה, ליזי הרשקוביץ-שמעוני.

 

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים הגיעו ביום ראשון תלמידי ובוגרי בית הספר מעוז המכבים לבניין העירייה על מנת להציג פרויקטים ייחודיים בפני ראש העיר, חיים ביבס, סגנו ומחזיק תיק החינוך מויש לוי ומנהלת מחלקת החינוך היסודי בעירייה, ליזי הרשקוביץ-שמעוני. תלמידי "מעוז המכבים" הגיעו לעירייה בליווין של מנהלת בית הספר, יהל לוטן, סגניתה רינת צור המורה לאומנות שרלית חוג'ה והמורה למחשבים יפעת הלוי. מטרת הביקור היתה להציג שני מיזמים שנעשו בבית הספר.

המיזם הראשון היה במסגרת תכנית אמירים למצטיינים. במסגרת תכנית זו שנהגתה בבית הספר הפיקו התלמידים, בוגרי בית הספר שסיימנו בשנה שעברה את לימודיהם במעוז המכבים, ספרי קריאה היסטוריים על אמנים שונים. ספרים אלה שעוצבו על ידי התלמידים שביצעו עבודת מחקר מעמיקה אודות האמנים נעשו לטובת קהילת תלמידי בית הספר על מנת להנגיש את הסיפור על אמנים לתלמידים. הספרים היו מבוססים על דמות האמן כאשר הסיפור עצמו היה סיפור דמיוני. כחלק מהעיצוב התלמידים שילבו את ציורי האמנים, הוסיפו ציורים פרי עטם או שילבו תמונות.

כאשר כל תלמיד בחר לספר את הסיפור על פי בחירתו. הספרים המעוצבים נשלחו לבית דפוס שהדפיס עותק אחד לילד ושני עותקים לספריית בית הספר. מנהלת "מעוז המכבים", יהל לוטן, סיפרה לנוכחים כי במסגרת התכנית ניתנת למורה אפשרות לבנות תכנית לימודים ייחודית שאפשרה למורה לאומנית, שרלית חוג'ה ליזום רעיון המאפשר לתלמידים ללמוד על זרמי אומנות, ללמוד על נפש האמן ולייצר משהו משלהם. המיזם השני אותו הציגו התלמידים לביבס וללוי היה במסגרת התכנית העירונית "מודיעין-דרך דעת למקום" תכנית שמטרתה להעניק לתלמיד מודעות, הבנה ומחויבות במעגלי השיוך השונים משפחה עיר ומדינה. במסגרת תכנית זו למדו תלמידי מעוז המכבים על העיר ובעקבות פעילות זו הם עיצבו עלוני מידע שונים על העיר.

בין השאר עצבו תלמידי כיתות ד', לשעבר וה' היום עלונים המספרים על, ההיסטוריה של העיר, נופי העיר, מיצגי האמנות בעיר, מערכת החינוך העירונית וכן הלאה. העלונים נעשו באמצעות תוכנת מחשב בהדרכתה של יפעת הלוי. ראש העיר התרשם מאוד מהעבודות שהוצגו בפניו וסיפר כי הן נראות מקצועיות מאוד והודה לתלמידים על שהכינו אותן. ביבס גם ניצל את ההזדמנות ואיחל לתלמידים שנה טובה והצלחה רבה בשנת הלימודים הקרובה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות