חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

תם החופש הגדול // איציק הליצן

 

שלום ילדים. בזמן שהמדור שלי יגיע אליכם אתם חזרתם לספסל הלימודים בבית הספר או שהתחלתם התחלה חדשה ועליתם לכיתה א’ או שהתחלתם לימודים בבית ספר חדש ואולי אתם בגן חדש עם גננת חדשה וחברים חדשים

 

אומרים שבכל סוף יש התחלה חדשה, ואכן החופש הגדול הסתיים ושנת הלימודים התחילה ממש עכשיו.  כמובן בתקווה שאין שביתה והמורים והגננות יגיעו לעבודה כי תמיד בכל שנה מוצאים סיבה לקלקל את החגיגה אחרי חודשיים שלך חופשה .

אתם יודעים שאת המדור שלי אני כותב בדרך כלל במוצאי שבת כי ביום ראשון בבוקר הוא צריך להיות על שולחן העורכת של המדור אז אני תקווה ששנת הלימודים אכן נפתחה כמו שצריך.

קראתי לאחרונה מאמר על כך שיש הרבה ילדים שסובלים מבעיות וכאבים בגב  כתוצאה ממשקל עודף בילקוט וכל יום הם סוחבים את כל הציוד לבית הספר וחבל כי בכל יום יש לכם מערכת לימודים שונה וזאת בקשה להורים תקפידו על המשקל שהילדים שלכם סוחבים כי זה יעלה  בבריאות הגב שלהם וחבל.     

אני רוצה להזכיר לכל הילדים שחוזרים ללימודים שמבחינה בטיחותית לילד עד גיל 9 אסור לחצות את הכביש לבד. וכמובן לכל מי שהולך ברגל לבית הספר או לגן. כמובן שרק על המדרכה הולכים. בדרך הקצרה ולאחר סיום הלימודים למי שחוזר לבד מבית הספר חוזר ישר הביתה ולא מתעכב בדרך.

ואסור לדבר עם אף אחד שאנו לא מכירים כמובן אנשים שזרים לנו כי לאדם מבוגר מאיתנו אין מה לבקש מילד.וכשאתם מגיעים חזרה לביתכם תתקשרו להורים ותודיעו להם שהגעתם בשלום.טוב אז אני באמת רוצה לאחל לכולם המון הצלחה בגן ובבית הספר .ושתהייה שנה נפלאה לכולם. שלכם איציק הליצן .    

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש "פיצה תות" מאת עמליה ארגמן ברנע עם איורים נפלאים של  ליאת בנימיני אריאל.
"סבתא, את כבר מגיעה לי?" "כן, רק מה להביא, קטנה?
שוקולד, או במבה, או אולי עוגת גבינה?"
לולי אז ענתה מיד: "לא גבינה, לא שוקולד, בא לי משהו יוצא־ דופן.
משהו של הבשום ־אופן. לא יודעת, סבתא... בא לי משהו שעוד לא היה לי."
לולי היא ילדה בעלת דמיון עשיר ונפלא ויש לה סבתא מגניבה שמשתפת אתה פעלה בעזרתו של סלאח הטבח. שלשתם רוקמים עלילה מתוקה רווית משחקי לשון ושיבושי לשון משעשעים. ספר שנכתב באהבה ומוגש בקריצה.
מומלץ בחום איציק הליצן.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על משפחת אברהמי מרמת גן שתרמו את כל הספרים של ילדיהם למשפחה נזקקת שלה יש 4 ילדים ומצבם הכלכלי קשה. בהתייעצות איתי מכיוון שאני מכיר את המשפחה הזאת ועוזר לה במה שאני יכול. משפחת אברהמי .תרמה בנוסף לספרים גם ילקוטים מחברות וכלי כתיבה בכדי שילדי המשפחה יוכלו להתחיל את שנת הלימודים ללא חוסרים ושירגישו כמו כולם כל הכבוד לכם ותודה רבה על הנדיבות ושתוף הפעולה .  

פינת המכתבים :

שאלה:לאיציק הליצן שלום קוראים לי עומר ואני גר בתל אביב מתחיל כיתה ד’ ויש לי בעיה יש לי שכן שלמד בבית ספר דתי והשנה הוא עבר לבית הספר החילוני שאני לומד בו והבנתי שהוא הולך להיות בכיתה שלי וזה מרגיז אותי ואני לא רוצה ללכת לבית הספר בגללו ומוכן לעבור בית ספר רק כדי לא לראות אותו הוא כל הזמן מתגרה בי ו"הלכנו מכות" לא מעט פעמים איציק תציל אותי אני לא יודע מה לעשות ? תענה לי דחוף מאוד ואשמח אם תתקשר אלי הביתה ותציע לי מה לעשות.

תשובה : לעומר היקר נתחיל בזה שאני לא מתקשר לילדים הביתה ופותר להם בעיות את התשובות שלי אני נותן רק מעל דפי העיתון במדור שלי.ולעצם הבעיה שלך אני בהחלט יכול להבין את המצוקה שלך אבל יש לך יתרון יחסי עליו עם המורה שמכירה אותך והחברים שלך בכיתה ואם יש קושי הוא לילד החדש, ולא אתה.

ורק לו ייקח זמן להכיר את כל החברים בכיתה ואולי זה שאתם באותה כיתה עם מורה ומנהלת בבית הספר הוא לא יוכל לעשות מה שהוא רוצה כמו בשכונה ובמידה והוא יציק לך אל תריבו תספר למורה והיא תדע אייך להכניס אותו מהר לחוקי הכיתה ובית הספר תזכור שיש לך יתרון יחסי ותנהג בחוכמה אולי עוד תהפכו לחברים טובים.

הבדיחה השבועית:

מורה: "למה לא הגעת אתמול לבית הספר?"

תלמיד: "את זו שאמרת לנו לעולם לא לוותר על החלומות שלנו...
אז פשוט המשכתי לישון"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות