חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

ממתגים את העיר

 

אתמול בערב נפגש סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, עם משה פורת, איש הייטק בכיר תושב העיר, המקדם בהתנדבות את נושא הקמת החממות הטכנולוגיות בערים שונות בארץ מזה כשלוש שנים.

 

בן סעדון ופורת נפגשו במטרה לבחון את האפשרויות, ודנו באופציות לקידום, טיפוח ופיתוח היזמות והתעשיות הטכנולוגיות  בעיר מודיעין מכבים רעות.

בפגישה זו סוכם על הצטרפותו, הרישמית והמעשית, של משה פורת לתנועת "אילן למודיעין".

ראוי לציין, כי במודיעין מכבים רעות לבדה, לדברי פורת, מתגוררים כעשרת אלפים אנשי היי טק, נושאי משרות בכירות, הנאלצים לבזבז שעות ארוכות בדרכם לעבודה מחוץ לעיר, ולאבד זמן איכות יקר עם בני משפחתם. נתון זה אינו כולל את עובדי ההייטק המתגוררים בישובים הסמוכים לעיר.

פורת, יזם את מפגש הביר-טק הראשון במודיעין, לפני כשבועיים, בו השתתפו כ-140 אנשי הייטק ויזמים מתחום הטכנולוגיה, רובם ככולם תושבי מודיעין, הכמהים לפיתוח חממות טכנולוגיות בעיר. בכנס הביר-טק הוצגה תוכנית לפיתוח תעשיות טכנולוגיות בעיר מודיעין, ודנו בו בנושא קהילה תומכת יזמים. המדען הראשי, אבי חסון, גם הוא תושב העיר, העלה במפגש זה את נושא השקעות מקדמות יזמות.

מפגש ה"ביר טק" הוא שיח פתוח, בנושא יזמות טכנולוגית ותעסוקת הייטק, המתקיים מעת לעת בערים שונות בארץ. חסון מסר מידע מקיף וממצה על הטבות, שניתנות על ידי המדינה לחברות טכנולוגיות, במטרה לקדם יזמות  טכנולוגית ותעסוקת עובדי הייטק. וסיפק הצצה מרתקת אל מאחורי הקלעים של עולם ההייטק והטכנולוגיה, תוך שהוא מעלה על נס את ההחלטה לתמוך במתכנני תוכנת ה- WAZE, אשר הוכיחה את עצמה, זה לא מכבר.

בתום פגישתם, אמר בן סעדון: "ברור לי כי יש צורך אמיתי בעיר להקמת קרייה טכנולוגית. יש לנו מאגר אנושי מאד איכותי בעיר, של אנשי הייטק, שכיום נאלצים לנדוד לערים אחרות, כדי למצוא פרנסה. אני פועל לקדם את הנושא ולמתג את מודיעין כעיר טכנולוגית, אולי אפילו להפוך אותה בדומה לבירת ההייטק של קליפורניה, פאולו-אלטו, לבירת ההייטק של ישראל".

בן סעדון אמר כי הוא מעריך שניתן לקדם את הנושא בתוך זמן קצר מאד. לדבריו: "מדינת ישראל מעניקה הטבות, מענקים וסיוע לא מבוטל בפיתוח התעשיות הטכנולוגיות. זו תהיה החמצה אם לא נפעל לקדם במודיעין הקמת חממות טכנולוגיות. חשוב להבין כי קרייה טכנולוגית תגרור פריחה כלכלית ושגשוג לעיר כולה - היא תגרור אחריה הקמה של עסקים ומיזמים נילווים, שורה של אנשי מקצוע ובתי עסק בעיר והגירה של אוכלוסיות חזקות"

פורת: "ההצטרפות שלי לתנועת אילן למודיעין" נעשית בשל האמון שלי באילן בן סעדון, כאדם המעוניין לקדם את נושא התעסוקה בעיר. נושא  שאני עצמי מייצג בפעילות התנדבותית כבר שלוש שנים. החיבור של אילן לשטח ולצעירים, ניסיונו כחבר מועצה וסגן ראש העיר, בהחלט יכולים לקדם את האג'נדה והחזון המשותף לכולנו, ולייצר אלטרנטיבה תעסוקתית טכנולוגית בעיר מודיעין".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות