חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עלייה של כ-30% בהיקף פעילות עמותת סחלבים

 

ביום רביעי האחרון אושר הד"וח הספי של עמותת "סחלבים" - מתנ"ס מודיעין לשנת 2012 שפעילותו הכספית צמחה בשנה זו בכ-30%

 

מועצת העיר, כאסיפה הכללית של הנהלת עמותת "סחלבים", אישרה ביום רביעי האחרון את הדו"ח הכספי של עמותת "סחלבים" - מתנ"ס מודיעין לשנת 2012. כידוע, עם הפיכתה של "סחלבים" לעמותה עירונית, בתחילת שנת 2011, מחויב מאזן העמותה את אישור מועצת העיר, בשבתה כאסיפה הכללית של העמותה.

שנת 2012, עמדה בסימן המשך הגידול בהיקף הפעילות של עמותת "סחלבים" ופעילותה הכספית צמחה בשנה זו בכ- 30%. בשנת 2011 עמד היקף הפעילות של סחלבים על כ-52 מיליון שקלים לעומת 66 מיליון שקלים השנה. יו"ר המתנ"ס, חבר המועצה שלמה פסי ומנכ"ל העמותה, נתי בר נתן, שהציגו את הדו"ח הזכירו בדבריהם כי במהלך שנת 2012 ביצעה עמותת "סחלבים" שינויים ארגונים ומבניים ובהם התנתקות מהחברה למתנ"סים ומעבר לעמותה עירונית, הפעלת הצהרונים וקייטנות בכל גני העיר, קליטת פעילותה של עמותת "שמר" והקמת אגף קהילה.

לצד גידול מחזור הכספים המשמעותי סיימה העמותה את שנת 2012 עם יתרה של כ- 165 אלף שקלים שיסייעו בצמצום הגרעון השוטף של "סחלבים" שעמד על כ-420 אלף שקלים וכעת נאמד בכ-255 אלף שקלים. בסחלבים ציינו כי נתונים אלה משקפים גידול משמעותי בהכנסות ביחס לשנה שעברה.

גידול נוסף בהוצאות נבע מגידול בפעילות המתנ"ס והצורך בהוספת תקנים בצהרונים, הקייטנות בחוגים וכן הלאה. כידוע, עמותת "סחלבים" חולשת כיום על כלל הפעילות החינוכית הבלתי פורמאלית בעיר ומתמקדת בעשייתה, כזרוע הביצועית של העירייה, בתחומי הגיל הרך, הנוער והצעירים, הקהילה, תרבות הפנאי והספורט. בכל אחד מהתחומים הללו, הרחיבה העמותה את פעילותה, תוך שיתוף פעולה מצד כלל גורמי הרשות תוך השמת דגש נרחב על הרצף החינוכי של ילדי העיר בתאום ושיתוף פעולה עם מנהל החינוך בעירייה, לצד עידוד יוזמות קהילתיות של הצעירים והבוגרים המתגוררים בה.

במהלך שנת 2012, הקימה העמותה את אגף הקהילה המעניק פתרונות שונים לקהילות שונות בעיר החל מתושבי העיר בגילאי 50+, סדנאות להורים לילדים בגילאים שונים, מועדון חברתי המספק מסגרת חברתית ,חמה ותומכת לצעירים בעלי ליקויי למידה הסובלים מקשיי תקשורת וקבוצות תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם וכן הלאה.

בנוסף העמותה לקחה תחת אחריותה את הטיפול בעמותת ש.מ.ר. המבצעת טיפולים בילדים בעלי קשיי התפתחות, וכן התמודדה עם השינויים שנוצרו כתוצאה מדו"ח טרכטנברג, בכל הנוגע לחוק חינוך חינם מגיל 3, העצמת הפעילות לנוער ולצעירים בעיר, זיהוי הצרכים הקהילתיים הייחודיים בעיר ומתן מענה להם ושינוי תפיסתי של חוגי הפנאי והספורט, בכפוף לרצון התושבים.

יו"ר דירקטוריון הנהלת עמותת ’סחלבים’-מתנ"ס מודיעין, חבר המועצה שלמה פסי: "שנת 2012 היתה שנה של המשך הצמיחה של העמותה סחלבים והיוותה המשך ישיר לתהליך אותו התחלנו בשנים האחרונות במהלכן עברה עמותת סחלבים מהפך משמעותי בכל התחומים: תקציב הפעילות גדל בצורה ניכרת, היקפי הפעילות בכל התחומים בהם מטפלת העמותה גדלו אף הן, נכנסו בעלי תפקידים חדשים והתחלפו אחרים ובחודש ספטמבר הקרוב ניכנס לבית סחלבים החדש בשכונת הכרמים.

הצבנו בפנינו יעדים להרחבת הפעילות בתחום הגיל הרך, העצמת תחום הצעירים וגידול מספר המשתתפים בתחום הספורט ובחוגים ועמדנו בהם בצורה טובה מאוד. ברצוני להודות לחברי דירקטוריון החברה על העבודה המשותפת בהובלת העמותה, וכמובן לצוות העובדים בראשות המנכ"ל נתי בר-נתן על העבודה המאומצת תוך שיפור השירות הניתן לתושבי העיר בתחומי אחריותה וההישגים הרבים שהיו מנת חלקם בשנת 2012 ועוד יהיו בשנת 2013

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות