חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פרויקט ”שכנותא” – קשישים נפגשים עם קשישים

 

פרוייקט "שכונתא" -בית חם ,מפגשים הרצאות וסדנאות שמחברים ומקשרים בין קשישים אחת לשבוע למשך שעתיים פרוייקט התנדבותי ייחודי 

 

במודיעין, מכבים-רעות פועל מזה מספר חודשים פרויקט "שכנותא" - בית חם, פרויקט ייחודי המאפשר לגמלאים המתקשים בניידות להתארח אצל שכן, להכיר שכנים חדשים המתגוררים בקרבת מקום, להשתייך לקבוצה חברתית, ליצור חברויות חדשות ולקחת חלק בפעילויות ותכנים של קידום בריאות - והכול קרוב לבית. את הפרויקט מפעילה רכזת קידום בריאות באגף לשירותים חברתיים בשיתוף עם העמותה למען הקשיש.

 קבוצת ה"שכנותא" הראשונה שהוקמה בעיר הייתה אצל התושבת יהודית תדהר, ברחוב עמק החולה. גברת תדהר פתחה את הלב ואת ביתה לקשישות המתגוררות באזור והביעו רצון להשתייך לקבוצה. רובן לא הכירו אחת את השנייה והמכנה המשותף היה קרבת המגורים. ההתחלה היתה מהוססת, היו חששות וחשדנות - מה יהיה? אבל כעבור מספר מפגשים הפכה הקבוצה לתלכיד מגובש של כ- 15 גמלאיות, בגילאים - 74 עד 84 שהגיעו למפגשים בימי שני בבוקר.

לאחר שלב ההיכרות, הקפה והעוגייה. קיבלו החברות בקבוצה הרצאות וסדנאות בתחום קידום בריאות על ידי גמלאים מתנדבים של פרויקט חיל או מתנדבים מתחומים אחרים בקהילה. הכול על טהרת ההתנדבות. בין הנושאים שהועברו - שיפור מיומנויות זיכרון, תזונה בריאה, אימון אישי, צרכנות נבונה, יוגה צחוק, מחול - ריו אביירטו, ליצנות רפואית, שיטות טיפול אלטרנטיבי, יצירה, ועוד.

היום, לאחר 8 חודשים של פעילות יש בעמק החולה קבוצה חברתית מדהימה שנפגשת באופן קבוע אחת לשבוע, למשך שעתיים. נוצרו חברויות בין המשתתפות, יחסי שכנות ומפגשים חברתיים בימים אחרים של השבוע. החברות לא מפסידות אף מפגש ומקבלות תמיכה וחיזוקים מהקבוצה בימים קשים ובמשברים שעוברים בדרך.

הן שמחות ומחייכות ומחכות למפגש המשותף שבו כל אחת מתקבלת כמו שהיא ותורמת את מה שיכולה לתת לקבוצה באהבה רבה. בימים אלה עוסקים כל הגורמים המבצעים בבניית קבוצות "שכנותא" נוספות באזורים אחרים בעיר. מחפשים גמלאים שיפתחו את ביתם לאירוח ובמשתתפים לקבוצה. מתנדב של חיל מתלווה לכול קבוצה ודואג לכול הסידורים, הזמנת המנחים ולפעילות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות