חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב // איציק הליצן

 

עוד שבועיים מסתיימת החופשה וחוזרים כל אחד למסגרת שלו , לקראת חגי תשרי שממש בפתח זה הזמן לבקש סליחה לסגור קצבות וללבן בעיות .

 

שלום ילדם עוד כשבועיים מסתיימת החופשה וחוזרים כל אחד למסגרת שלו אתם לגן ולבית הספר ואנו ההורים חוזרים לחיים ולעבודה ולהכנות לחגי תשרי שממש בפתח. חודש אלול כבר כאן זהו חודש הרחמים והסליחות . בבתי כנסת רבים מדי יום כבר אומרים סליחות אבא שלי קם כל בוקר מוקדם מאוד והולך לבית הכנסת לאמירת סליחות עד יום הכיפורים .

אני חושב שכבר עכשיו אפשר להתחרט על דברים שעשינו שאנו חושבים שהם לא בסדר ולבקש עלייהם סליחה כבר עכשיו ובמיוחד אם זה נעשה בין חברים. ולפני תחילת שנת הלימודים זה בדיוק הזמן לסגור קצבות וללבן בעיות שמשכנו אותם ובהחלט אתם יכולים לבקש עזרה מההורים ולשתף אותם ואני בטוח שהם ימצאו את הדרך לעזור לכם. לילדים שהולכים לבית הספר זו ממש הזדמנות אחרי הקייטנות והטיול המשפחתי להתחיל להתארגן לקראת החזרה ללימודים ולא לחכות לעוד שבועיים כשתחזרו לבית הספר.

תבדקו שאכן קיבלתם את רשימת הספרים לשנת הלימודים הבאה ובמידה ולא תחפשו באתר האינטרנט של בית הספר כי כיום כל בתי הספר מעבירים עדכונים והודעות דרך אתר האינטרנט של בית הספר. תבדקו שאכן יש לכם את כל הספרים הנדרשים המחברות העטים העפרונות והמחדדים ,הצבעים והטושים .

בקיצור הכל ואל תחכו לתורים הגדולים בחנויות של אלה שלא התכוננו מראש .גם לעטוף את הספרים שישמרו זה דורש זמן. היערכות נכונה לשנת הלימודים זו בהחלט משימה חשובה שתקל עליכם ותוריד הרבה לחץ מההורים שלכם במיוחד אם יש לכם עוד אחים שהולכים לבית הספר. בשבת הקרובה יתקיים שידור חגיגי לכבוד יום ההולדת ה 16 לתוכנית הרדיו שלי לילדים ברדיו ללא הפסקה ולאחריו יתקיים הפנינג גדול ברחבת הרדיו מי מכם שרוצה מוזמן להגיע בשבת בשעה 07:30 לרחבת רדיו ללא הפסקה רחוב תפוצות ישראל 13 גבעתיים.

שבוע נפלא לכולם מאיציק הליצן. פינת המעשה הטוב: השבוע אספר לכם על יעל ואסף שני אחים שלקחו על עצמם אחריות להוריד את הכלבים של השכנים שלש פעמים ביום היות והם יצאו לחופשה .אסף ויעל מאוד קשורים לכלבים ומשחקים איתם בכל הזדמנות. את הכסף שהם יקבלו עבור השמירה הם יתרמו לילד נכה מהשכונה שלהם לקניית כיסא גלגלים חדש .כסף שנאסף על ידי השכנים. כל הכבוד להם מעשה אצילי וראוי להערכה.


פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי אורית ואני עולה לכיתה ד אימא שלי קיבלה מחברה שלה ממקום העבודה תיקים שישמשו את הילדים שלה שנה שעברה ועוד כל מיני דברים .אני רואה בזה בושה שאימא שלי לקחה דברים מחברה ונותנת לנו את זה .מה אני יכולה לעשות אני פוחדת לדבר שאימא לא תיפגע כי היא אישה חולה .

זה מרגיז אותי מצד אחד ואפילו פוגע לראות את זה. תעזור לי בבקשה. תשובה : לאורית החמודה אני קיצרתי את שורות המכתב שלך ואני רואה בין המילים שאת ילדה נבונה בוגרת ואחראית. וכדאי שתמשיכי כך בלי לפגוע באימא יש לה את השיקולים שלה ואת הרצון שלא יחסר לכם כלום ולהשתמש בילקוט יד שנייה במצב טוב זו לא בושה. את יודעת כמה אנשים עשירים קונים בשוק ובחנויות יד 2 .

אני מכיר כמה כאלה אם מה שאימא מביאה במצב שמיש וטוב אין סיבה לא להשתמש בזה את כנראה לא מודעת לשיקולים הכספיים שלה .המיוחד אחרי החופש ולקראת החגים שממש בפתח. תקבלי את זה באהבה ותני לאימא חיבוק חזק היא זקוקה לזה. ההמלצה השבועית: השבוע אמליץ לכם על ספר חדש על פי סדרת הטלוויזיה המיתולוגית "היה היה- ההיסטוריה האנושית" שתרגמה בתיה מולכו בהוצאת קלסיקלטת. בספר זה מוביל אותנו הזקן החכם למסע מרתק לאורך ההיסטוריה.

בסביבה משעשעת ובעלת ערך חינוכי רב הוא מספר לילדים על כל האירועים החשובים שהטביעו את חותמם על תולדות האדם מימי בראשית, בימים שהיה עדיין דייר חדש יחסית בתולדות כדור הארץ, ועד תחילת המאה העשרים ואחת... דרך סיפורם של האדם הניאנדרטלי, האימפריות הראשונות, הוויקינגים, הרנסנס, תור הזהב, המהפכה הצרפתית, אביב העמים, ומלחמות העולם, נפילת חומת ברלין ועד ה-11 בספטמבר 2001. מומלץ בחום איציק הליצן

הבדיחה השבועית:

מי אמר למי: "אם תאכל אותי, זה ששלח אותי יאכל אותך"? תשובה: תולעת הפיתיון לדג.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות