חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אושרה טיוטת הסכם פיתוח עם מינהל מקרקעי ישראל

 

הנהלת העיר אשרה בישיבתה לחודש אוגוסט הסכם משמעותי לפיתוח העיר בין עיריית מודיעין מכבים רעות למנהל מקרקעי ישראל לפיו השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו ע"י העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר.

 

ההסכם החדש כולל את שלוש השכונות העתידיות: נופים המונה 1800 יחידות דיור, גבעת שר המונה 3500 יחידות דיור ומתחם P הכולל 1500 יחידות דיור.

כמו כן כולל ההסכם גם את יחידות הדיור שייבנו במסגרת תכנית מרכז העיר ושדרות החשמונאים. על פי ההסכם העירייה תקבל על עצמה את תכנון וביצוע עבודות הפיתוח בתשתיות צמודות, בהתאם ללוחות הזמנים הנגזרים מקצב השיווק, כך שעבודות הפיתוח יסתיימו במקביל לאכלוס הדירות ולא ייווצר מצב כפי שהיה בעבר בו תושבים נכנסו לדירותיהם מבלי שהתשתיות והרחובות סביבם היו מוכנים.

תשתיות ראש השטח בכל שכונה יבוצעו ע"י משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל ע"פ מועדים שייקבעו מראש. ההסכם קובע כי כל תקציב של כל פרויקט יתנהל כתקציב פיתוח, במשק כספי סגור, לטובת פיתוח העיר בלבד שאינו תלוי בתקציב המדינה או באישורו. מנהל מקרקעי ישראל התחייב המסגרת ההסכם כי יעמיד את מלוא הסכום שיגבה לטובת פיתוח העיר בלבד מיד עם גבייתו מהקבלנים שזכו בשווקים.

עוד נכתב בהסכם כי "העירייה תקבל על עצמה את תכנון וביצוע מוסדות הציבור (חובה ורשות) בכל פרויקט בהתאם ללוחות הזמנים הנגזרים מקצב השיווק, כך שבניית מוסדות הציבור המהותיים לאכלוס (בתי ספר וגני ילדים) תסתיים במקביל לאכלוס יח"ד. לוחות הזמנים לתכנון וביצוע עבודות הפיתוח ומוסדות ציבור יקבעו במסגרת ההסכם המפורט". בכל שכונה ושכונה יסכמו בניהן העירייה ומנהל מקרקעי ישראל על מוסדות ציבור חובה ורשות שיתוקצבו בתקציב הפרויקט כחלק בלתי נפרד מהקמתה.

מימון מוסדות ציבור חובה, כמו בתי ספר וגני ילדים לרבות אולמות ספורט, ייעשה כחלק מתקציב הפרויקט. מוסדות ציבור רשות ימומנו במסגרת חלף ברודט בשיעור גבייה מהיזמים של 7500 שקלים מכל יחידת דיור. ההסכם מסדיר את הקמת השכונות החדשות במסגרת מסלול מהיר ומתן היתרי בנייה באופן יעיל ומהיר יותר על מנת לעמוד בביקוש הדירות בעיר.

העירייה או אחת החברות העירוניות מטעמה תבצע את תכנון וביצוע עבודות הפיתוח ותשתיות בכל פרויקט כאשר עבודות המים והביוב יבוצעו באמצעות תאגיד מי מודיעין על פי חוק תאגידי המים והביוב. במסגרת ההסכם נקבעה גם רמת הצפיפות של השכונות החדשות השומרת על מצב דומה לרמת הצפיפות בעיר היום, ונמוכה ביחס לשאר הערים בישראל על מנת להבטיח איכות חיים לתושבים העתידיים. ע"פ ההסכם רמת הצפיפות בשכונות נופים, גבעת שר (מתחם L) ושוכנת P יעמוד על 10.8 יחידות דיור לדונם.

ראש העיר חיים ביבס אמר בישיבה: "זו הסכם משמעותי מאוד לעיר מודיעין מכבים רעות ולפיתוח העתידי שלה. משמעות ההסכם, בדומה להסכם שנעשה לפיתוח מערב ראשל"צ, היא השארת התקציבים בתוך העיר ובניית מוסדות הציבור, החינוך והפארקים בשכונות החדשות בצורה טובה ויעילה יותר עבור התושבים העתידיים. הכסף שייגבה משיווק יחידות הדיור בעיר יושקע אך ורק בתוך העיר ועבור תושביה ולא כמו שהיה בעבר.

קצב הבנייה יהיה מהיר יותר ויעיל יותר ולא יהיה יותר מצב בו תושבים ייכנסו לבתים חדשים וימתינו להשלמת הרחוב או בניית גן ילדים סמוך. בצורה כזו תחסוך העירייה כספים ומשאבים רבים מאוד שיושקעו בחזרה בתושבים ובפרויקטים לפיתוח העיר לטובת כלל התושבים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות