חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מודיעין מתכוננת למקרי חירום

 

עיריית מודיעין בתרגיל מקיף של פיקוד העורף המקיים תרגול של כל הרשויות בישראל. מטרת התרגיל היה לבדוק את מוכנות העירייה

 

בשבוע שעבר השתתפה עיריית מודיעין בתרגיל מקיף של פיקוד העורף המקיים תרגול של כל הרשויות בישראל. מטרת התרגיל היה לבדוק את מוכנות העירייה, בשיתוף פעולה  עם פיקוד העורף, ושירותי החירום השונים של מדינת ישראל לקראת מצב חירום ונפילת טילים בשטחה. בפעם הראשונה תרגלו בעירייה וגופי הביטחון בעיר מצב ודילמות של נפילת טיל כימי בעיר.

במהלך התרגול בו השתתפו כל מנהלי האגפים השונים בעירייה בראשות ראש העיר חיים ביבס, יו"ר ועדת ביטחון ומל"ח בעירייה חבר המועצה יצחקי חן ומנכ"ל העירייה יורם כרמון, תרגלה עיריית מודיעין, מכבים-רעות מספר תרחישי חרום. כמו כן נכחו בתרגיל גם נציגים מפיקוד העורף, משטרת מודיעין, מד"א מודיעין, כב"א מודיעין ונציגי תאגיד מי מודיעין.

במהלך התרגיל תורגלו תרחישים של הפסקות מים, ניסיונות להרעלת צינור מים וכמובן פגיעות טילים בעלי ראש קונבנציונאלי ולא קונבנציונאלי בעיר. כמו כן תורגלה ההיערכות לפינוי תושבים מהאזורים שנפגעו כתוצאה מנפילת הטיל הכימי.

במסגרת התרגיל בוצעו שיחות הדמיה של תושבים הפונים למוקד העירוני בנושאים שונים על תפקוד העירייה בעת חירום ובקשות למידע אודות המצב החירום בעיר בנושאים מוניציפליים וכן תורגלה עבודת מטה הכוללת חבישת מסיכות גז.

מנהל אגף השרות, האחראי לנושא הביטחון בשגרה ובחירום, יעקב כהן סיכם את התרגיל: "העיר מודיעין, מכבים-רעות היא אחת הערים המתקדמות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. באגף השירות ומחלקת הביטחון אנו עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג שהוא: ממשבר מים, דרך רעידת אדמה ואסון טבע, ועד אירועים ביטחוניים ונפילת טילים.

אנחנו נמצאים בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך בכל הגילאים, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של קהל. כחלק מתהליכי ההכנה אנו מקיימים תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד. אנחנו נמצאים בקשר רציף עם פיקוד העורף ורח"ל ופועלים על פי כל ההכנות וההנחיות לשעת חירום.

בזכות כך שמודיעין היא עיר חדשה, והעובדה שהיא נבנתה לאחר מלחמת המפרץ הראשונה, בניית מוסדות החינוך נעשתה על פי תקנים חדשים יותר יחסית לגני ילדים ובתי ספר ותיקים במקומות אחרים בארץ ולכן יש לנו מקלט בכל מוסד חינוכי, מפרט טכני טוב יותר וגודל מתאים לקלוט את כל הילדים הלומדים באותו מוסד חינוכי. התרגיל היה מוצלח מאוד, אנשי המקצוע בעירייה הגיעו מוכנים והפגינו רמת מוכנות גבוהה, עם זאת למדנו גם לא מעט ונמשיך להיערך לכל תרחיש בתקווה שלא באמת יקרה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות