חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

העסקן בלבוש השועל בלול התרנגולות // העצבני

 

בנט אולי נחשב בבית היהודי לליברל אבל בכל הנוגע למודיעין הוא בחר בשמרנות ובעסקנות הישנה והרעה, ושוב יהיה לציבור הדתי את חרל"פ שבעצם אין לו יותר להעניק לו. ככה לא עושים מהפכה

 

מתחכם, מיתמם ושלא רוצה לשאול, אלה פניה של הנהגת הבית היהודי או אם תרצו של המפד"ל במודיעין, ואילו התם ושאינו יודע לשאול נותרו שוב בחוץ והחכם כנראה לא נכנס בכלל לפוליטיקה.

כי מה בסך הכל ביקשו עמיעד טאוב ועמיחי זליג מצעירי המפד"ל במודיעין. הם רצו בסך הכל שישאלו את מתפקדי התנועה בעיר את מי הם רוצים לראות מוביל אותם בעירייה ואם אפשר אז על הדרך לבחור גם מועצת סניף חדשה המשקפת את השינוי בצביון של הדתי הלאומי המודיעיני.

בתחילה אומנם היתה תחושה של הפיכת חצר שתשלח את מיכאל חרל"פ לביתו ותמליך את הצעירים אבל חרל"פ שוב נהנה מהבלאגן בבית הלאומי למעלה ומההפקר/ות והרפיסות כאן.

וכך מנהיג המפלגה הארצי נפתלי בנט שבתנועתו נחשב לליברל מידי ושאף הוא קיבל את המלוכה במקרה (אנו זוכרים שהוא הגיע לשם במקרה אחרי שכבר החל להריץ את "הישראלים" בפייסבוק") קבע שאין צורך בפריימריס ומי שיקבע במודיעין אלו 29 חברי מועצת הסניף כאן שרובם כך יש לזכור הינם אנשי חרל"פ.

אז עם חברים כאלה מי צריך צרות ופריימריס. עמיעד בינתיים השתכנע שעם חרל"פ יהיה יותר טוב וכשתיק יו"ר הסניף בידו, מה הוא צריך יותר. אז הוא ויתר. אולי אחר כך ימצא את הדרך מכס היו"ר לנסות ולעשות את המהפכה, כי בסך הכל עמיד וזליג, שניהם בני הדור החדש עם מאפיינים דומים. זה ינסה מבחוץ וזה מבפנים. כמובן בתנאי שהמנהיג הנוכחי לא מתכוון להתנחל לעוד כמה קדנציות...

אבל עמיעד לא ניצב לבד בשער בדרישתו לפריימריס. 26 חברי מועצת הסניף הגיעו ל "בחירת" נציגי  המפלגה למועצת העיר. וכצפוי מיכאל שוב נבחר (נדייק, לא נבחר, אושר) ועמיחי זליג נותר היחיד שינסה לעשות מה שיגאל צדוק ינסה לעשות לבן סעדון של מפלגת העבודה, לגנוב לו מצביעים שאינם עולצים מניצחון העסקנות השמרנית.

אה, שכחתי להוסיף שבאותה הזדמנות שאושרה/נבחרה גם מס’ 2 הילה וזאן, בחורה מוכשרת בפני עצמה שאני מקווה, אם תיבחר, יתנו לה להתבטא קצת יותר ממה שנתנו לנוכחית שלמיטב ידיעתי עוזבת עם בטן מלאה. רק אל תהרגו אותי כי נזכרתי עכשיו שעדי בעלה של זאן הוא ממש במקרה חבר מועצת סניף... נו, הכל במקרה, אז אל תהיו קטנוניים.

איני נביא או שוטה לחזות מה תהיה חלוקת הכוחות בבחירות בקרב הקהילה הדתית לאומית בעיר, אבל אין ספק שכשעמיחי מכאן וברוך בוכניק משם, חרל"פ עלול למצוא עצמו שוב במועצת העיר עם חצי מתאוותו בידו.

עלול? חצי ותאוותו בידו? הצחקתם אותו כי לא בטוח כי שנתו של חרל"פ, סגן ראש העיר לעניני בינוי דווקא (לא גימלאים) ודת כמובן ששאיפות מי יודע מה אין לו, לא תנדוד אם הוא ישאר עם עוד נציג דמה לידו, יעביר כהרגלו בסבבה את ישיבות מועצת העיר המשמימות בהערה פה הערה שם... ויתעורר רק כשמישהו ינסה לגנוב לו את הקרדיט על בניית בית כנסת לעולי אנטרקטיקה בעמק הבכא. יותר מזה הוא לא צריך.

משרד יש? יש. כבוד יש? תלוי ממי.  אז מי זה בכלל עמיחי זליג ומי הנודניקים הללו שחושבים שיש לתת למתפקדים החדשים להחליט שעליו להתמודד בפריימריס כשרים.

אז בנט יכל עד מחר בבוקר לטעון שחוקת המפד"ל המקובעת וההיסטורית כובלת את ידיו. הוא יכל, אבל לו חרל"פ היה עם בטחון עצמי מולד, שאיפות ותעוזה, יכל היה  להיות נדיב ולהחליט שבעיר יהיו פריימריס. בפוליטיקה הכל אפשרי.

אבל סגן ראש העיר כנראה הוא לא. בחשיבה עסקנית ארכאית הבין שמעמדו בקרב הציבור כבר לא מה שהיה פעם, שהצעירים היום רוצים נציגים דתיים שידאגו אומנם לצרכי הדת או למה שנותר מהם כי מימלא ראש העיר המסורתי דואג להם, (ואולי בכלל כבר הגיע העת לוותר על הריצה הסקטוריאלית) אבל שידאגו ויפעלו בראיה מערכתית של כלל צרכי האוכלוסייה.

הצעירים מבקשים שנציגהם ייתנו יד יותר בתחומים שאינם סקטוריאלים ויראו את צרכי הדת באופו ריאלי, ושידברו בשפה יותר עדכנית ולא בשפה של עסקן מפד"לניק של פעם. זאן , מס’ 2 אולי עונה על חלק מזה, אבל לצערי ולואי ואתבדה לא יהיה חדש תחת השמש, מה שהיה הוא שיהיה. והמבין מבין. חרל"פ בטח מבין.

ובעצם אולי בכלל הוא לא מבין. וזוהי הצרה על רגל אחת של חלק מהציבור הדתי לאומי המתנהגים כתרנגולים בלול בו מסתובב שועל. כל כך תמימים שאינם רואים שמדובר כולה בלבוש שועל. האם יהיה אומץ לתרנגולים לזהות את הבלוף ולנהוג בהתאם...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות