חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב // איציק הליצן

 

שלום ילדים השבוע האחרון היה חם במיוחד והקיץ הזה לא מראה סימנים של מזג אוויר נוח .הלחות גבוהה ובלי לעשות כלום אנו מזיעים והגוף שלנו מאבד נוזלים . לצערי אני מכיר מספר גדול של ילדים שלא שותים מספיק מים ומתייבשים

 

שלום ילדים השבוע האחרון היה חם במיוחד והקיץ הזה לא מראה סימנים של מזג אוויר נוח .הלחות גבוהה ובלי לעשות כלום אנו מזיעים והגוף שלנו מאבד נוזלים . לצערי אני מכיר מספר גדול של ילדים שלא שותים מספיק מים ומתייבשים. .וחלקם אפילו היה במצב כזה שהיו צריכים לקחת אותם לבית חולים לקבל נוזלים וזה לא כל כך נעים וכייף .אתם חייבים לשמור על עצמכם ולשתות הרבה בלי הגבלה גם אם אתם לא מרגישים צמאים לשתות ולשתות כל הזמן.

יש דברים שאתם יכולים לקחת אחריות ולדאוג לכך שלכל מקום תמיד יהיה לכם בקבוק של מים . אני באופן קבוע קונה  חבילה של בקבוקי מים גדולה וכך כל הזמן יש לי מים לשתות וכך אני שומר על עצמי מהתייבשות .בשמש ובחום הכבד צריכים להתנהג בהתאם. חשוב למרוח קרם הגנה בבוקר לפני שיוצאים לקייטנה, או לבריכה או לים .ללכת עם כובע .לשבת בצל ולא להיחשף לשמש הרבה . כל זה חשוב גם לילדים וגם למבוגרים.

כיום בהרבה בתים יש מכשירים של מים שנותנים מים קרים כל הזמן ולא מסתמכים על בקבוקים במקרר שלפעמים שוכחים למלא ורוצים לשתות ואין אז תנצלו את זה. בזמן שאני כותב לכם את המדור האינטרנט שלי פתוח על אחד ערוצי החדשות וכתוב שם שבירושלים ילד נפל מחלון של בית בקומה שניה ונחבל .ואמבולנס מפנה אותו במצב קשה לבית חולים ושוב אני לא מבין מה יש לילד לטפס על חלון זה מסוכן מאוד. בשבוע שעבר ילד טבע בבריכה בבית .

ילדים חמודים הקיץ הזה והחופשה הזו חייבים להסתיים בשלום ואנו רק בשבוע השלישי שלה ויש עוד כמה כאלה . יכול להיות שחלקכם חושבים שאני קצת מגזים בהטפה שלי על השמירה על כללי הבטיחות אבל אני אמשיך במדור שלי כל עוד אני אוכל . כי אני לא רוצה לפגוש ילדים שנפגעו בבתי החולים אלה בהופעות ובמקומות שמחים .ככל שאתם ההורים תתנו דוגמה לילדכם ואתם תשתו מים ותחבשו כובע ותחגרו את חגורת הבטיחות ופחות תדברו בטלפון הנייד כשאתם עם הילדים ועוד ועוד. שבוע נפלא מאיציק הליצן

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על קבוצת עובדים מחברת הייטק שביקשו לא להזכיר את שמם כי הם עושים את זה לא בשביל פרסום אלא בשביל נתניה לחברה . אשר אספו כסף וקנו הרבה מתנות עבור הילדים החולים בבית החולים "שניידר" . קבוצת העובדים  הצטרפה אלי ביום חמישי האחרון להתנדבות בית החולים שניידר שם חילקנו מתנות ושיפודי ממתקים לכל הילדים המאושפזים בכל מחלקות בית החולים. זה היה כייף וחוויה לראות את הילדים וההורים שמחים ומחייכים . יש כוח.

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מיתר ואני בת 14 וקוראת באופן קבוע את המדור שלך .יש לי בעיה גדולה עם ההורים שלי ואני רבה איתם כל יום מחדש ויש ברוגז והרבה בכי  וצעקות .ההורים שלי מגבילים אותי לחזור עד שתיים עשרה בלילה חזרה הביתה והרבה מהחברים שלי חוזרים יותר מאוחר זה מרגיז ומעצבן אותי שההורים של הורסים לי כך את החופש אולי יש לך עצה בשבילי איך לשכנע אותם לחזור יותר מאוחר. תענה לי דחוף.

תשובה: למיתר החמודה לצערי אני לא יכול לתת לך עצה אחרת. אני מסכים עם ההורים שלך במאה אחוזים כי אני חושב שלנערים בגילך אין מה להסתובב ברחובות אפילו שזה קיץ וחופש גדול אחרי חצות הלילה .ההסתובבות הזאת בלי לעשות כלום או ישיבה בגינות ציבוריים או פארקים מובילה רק לבעיות והסתבכות לפעמים עם החוק .הישיבה הזאת וחוסר המעש מביאים אלכוהול שאסור ועוד דברים אסורים אחרים ובמיוחד את כנערה מתבגרת אין לך מה מהסתובב בלילה ברחוב.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר "פיצה תות שכתבה עמליה ארגמן ברנע בהוצאת רימונים. "לולי היא ילדה בעלת דמיון עשיר ונפלא ויש לה סבתא מגניבה שמשתפת אתה פעלה בעזרתו של סלאח הטבח. שלשתם רוקמים עלילה מתוקה רווית משחקי לשון ושיבושי לשון משעשעים". ספר שנכתב באהבה ומגש בקריצה. הספר מתאר את הקשר המיוחד בין סבתא טרייה לנכדתה, שהוא מעבר למילים, מעבר להגיון , קשר שיכול בכוח  האהבה והדמיון המשותף ,להעניק  ולברוא גם את מה שהמציאות - כולל זו של ההורים הצעירים- לא בהכרח מכירה. מומלץ בחום איציק הליצן.

הבדיחה השבועית:

שאלה: "מה אוכל קניבל צמחוני?"

תשובה: "את השקדים..."

 

איציק הליצן והקוסם רח’ לוי אשכול 45 קרית אונו טל: 052-2542940 פקס: 03-5352806

E-mail: colwn@zahav.net.il
www.itzikclown.co.il

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות