חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

קשים חייו של בודק הבגרויות

 

.כל בקשה של בני משפחתי נענית בתשובה: "תלוי בהספקים שלי" ולא נדבר על מצב הכיור במטבח שהוא בכי רע, כי לצערי, אינני היחידה שעסוקה מעל הראש בבית זה.

 

הקוראים שעוקבים אחרי יודעים שאת ימי החופש שהתחילו אני מעבירה בבדיקה של מבחני הבגרות, אותם אני מקבלת מידי שבוע ממשרד החינוך בימי שני ואותם אני צריכה להחזיר מידי שבוע בימי חמישי, ובכל פעם כזאת אני גם מקבלת חבילה חדשה.
כל חבילה כזאת מכילה 108 מחברות. לחבילה הזאת קוראים "מנה".
כשאני מקבלת את המנה ביום שני אני יודעת שיש לי ארבעה ימים לסיים אותה. חישוב מתמטי פשוטי מראה לי שבכל יום עלי לבדוק 27 מחברות על מנת לעמוד ביעד.
בדיקת המחברות מנתקת אותי לחלוטין מהסובב.
אינני יודעת מה קורה בעיר שלי, במדינה, בעולם.
אינני מוצאת זמן להרים טלפון לחברה לשאול לשלומה ובקושי רב אני מוצאת זמן להקדיש למשפחה הפרטית שלי.
כל בקשה של בני משפחתי נענית בתשובה: "תלוי בהספקים שלי" ולא נדבר על מצב הכיור במטבח שהוא בכי רע, כי לצערי, אינני היחידה שעסוקה מעל הראש בבית זה.
קבוצת בודקי הבחינות במקצוע שאני בודקת (’מחשבת ישראל’) נפגשת פעמיים בשבוע במשרד החינוך, כשאנחנו מגיעים להחזיר את המנות שלנו ולקבל את החדשות.
אנחנו מביטות זו בזו ברחמים ואמפתיה. האימהות הצעירות נראות תשושות יותר מהאחרים ואני מודה לאל שילדי כבר גדלו ולכן לא סובלים יותר מדי מהזנחה בימים אלה.
קבוצה זו נקראת ’המעריכים’ ועם הזמן הפכנו לסוג של קבוצת תמיכה.
במייל ישנו שרשור של ’פנינים’ שהמעריכים מצטטים מהמחברות האנונימיות שבדקו והדבר מעלה חיוך על הפנים ברגעי משבר.
אני, כשלעצמי , גיליתי שהמצאתי תפילה חדשה (’בבקשה, עשה שכתב היד שלו יהיה יפה’). אני נושאת עיני לשמיים בתחינה. תפילה זו נאמרת לפני כל פתיחה של מחברת.
גם ברכה חדשה חידשתי בלקסיקון הברכות והרב עובדיה יוסף מוזמן להכניסה לשו"ת חדש שהוא מחבר: ’ברוך שפטרנו ממנה זו’ - ברכה שאני מפטירה לאחר כל מנה שאני יכולה לשים מאחורי.
בעיקרון, אסור לנו לכתוב דבר בתוך המחברות מלבד מיספור של שאלה או סעיף אותם שכח התלמיד למספר. את זה אנחנו עושים, בעיפרון חלש, על מנת שלא יהיו טעויות בהקלדה למחשב של הציונים.
כל מחברת עוברת בדיקה של שני מעריכים, וכשאני זוכה להיות המעריכה השנייה של אותה המחברת אני מברכת את המעריך הראשון שחסך לי את הפרוצדורה הזאת גם.

קשים חייו של בודק הבגרויות, אולי לא פחות מהקושי של כותב הבחינה, אך בעולם עוד לא המציאו שיטה אחרת להעריך ידע של אדם לומד ובחינות יש בכל שלב בחיי הלומד. אפילו עבודות הדוקטורט נבחנות ע"י אחרים.

הצצה חפוזה ביומן מעלה שבדיקות הבגרויות יסתיימו במהלך מחצית יולי, דבר מעודד כשלעצמו, ולכן אני מנצלת במה זו להתנצל לפני כל מי שלא מקבל ממני את מה שהיה רגיל לקבל טרום בדיקת הבחינות.
מבטיחה לחזור ולהיות מעורבת בנעשה בעיר, במדינה ובעולם.
מבטיחה לחזור ולהיות חברה טובה, אם משקיעה ורעייה אוהבת

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות