חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

”בין המצרים” והקשר הישיר למערכות יחסים /דליה אלעזר

 

מהותו של "יצר הרע" היא אחת: אגואיזם מוחלט , להשיג לעצמי בלבד, הרצון לשלוט ולהתעלות , להיות מקרבן על מנת לזכות בתשומת לב, להיות דוגמא להערצה, ולזכות מתוך כך באהבה.

 

מהי מטרת חורבן בית ראשון ושני שבעקיבותם יצא עם ישראל לגלות?

האם אפשר לנהל חיים שלמים ללא משברים? (ללא התרחקות מהטוב)

האם יש דבר כזה טעות?

מהו השיעור החשוב ביותר שעל כל אדם ללמוד על מנת שחייו יאירו לו מידי יום ביומו?

מהי גאולה? במה היא תלויה?

3 השבועות העכשוויים ש- בין י"ז בתמוז עד ט’ באב , תקופת ימי המצרים, מלמדת אותנו לענות על כל אלה.

ההיסטוריה של עם ישראל מראה לנו שעברנו תהליכי קורבנות קשים ביותר, תהליכים בהם ההתאוששות הייתה קשה ומרה ביותר, התהליכים הללו באו ללמד אותו איך להתנהל נכון מול "יצר הרע" הטמון בכל אחד מאיתנו.

מהותו של "יצר הרע" היא אחת: אגואיזם מוחלט , להשיג לעצמי בלבד, הרצון לשלוט ולהתעלות , להיות מקרבן על מנת לזכות בתשומת לב, להיות דוגמא להערצה, ולזכות מתוך כך באהבה.

בדרך שכזו לא משיגים אהבה (בריאות והרמוניה), משיגים התנהלות מתוך פחד, מתוך יראה וחוסר בטחון, מתוך מערכת יחסים של מעמדות, של נפרדות של תחרות, זו דרכה של חירבון.

כדי לכוון עצמנו להתנהלות נכונה וטובה מול כל הפוגש בנו "בדרך", יש לשלב את הכוח השני, המתוקן, כוח ההשפעה שיש בו תכונה נפלאה: פעולה ממקור האור , המקום הרוצה להתחבר למקום המרפא, זה שמשמר הרמוניה ובריאות, זהו כוח שצריך תמיד ללמוד לשלבו בכל קושי, בכל מצוקה, בכל משבר על מנת שניתקן ונעלה מדרגה לעבר הגאולה.

י"ז בתמוז:

ז = 7 = סוף תהליך

י = 10 = פריצת דרך, תחילת תהליך שיש בו "רוח אהבה"(הבנת הדרך הנכונה).

י"ז בתמוז , היום בו נפלו חומות ירושלים, משקף לנו את היום בו הכל קורס על מנת שתתחיל פריצת דרך חדשה: האויב נכנס למקום הקדושה, לסביבת "בית המקדש" ומטרתו הייתה אחת = להחריבו על מנת לבנותו מחדש.

האויב הוא יצר הרע, היצר הפועל מתוך נפרדות, מטרתו לנצל את סביבתו על מנת לקבל לעצמו בלבד, ולכן לא מתרחשת בו הקשבה עמוקה, לא רצון לחיבור אמיתי ולא בניית קשרים איכותיים של דאגה תמיכה חיבוק ואהבה, אלא דהירה אחרי תענוגות יצריים גופניים של כיבוש שיש בהם מלחמה, תשוקה והתלהבות אך לא יותר מכך ולכן מערכות היחסים העמוקות אינן יכולות להיבנות מכוח שכזה.....החורבן הולך וגדל עד שנבין שישנה דרך אחרת כדי לשבור את התוצאה שהגענו אליה. הסבל בא על מנת שנלמד לעבוד נכון עם הכוח השני שיש לבנות אותו בתוכנו על מנת שנצליח.

אברהם אבינו הנושא במהותו את כוח החסד הפועל ממרכז תפארת, יש בו כוח אלוהי מיוחד המשפיע על יציאת ישראל מהגלות אל הגאולה, זהו כוח אנרגטי שכדאי לשים לב שפועל בתוכנו בכל עת ועת. כוח החסד פועל מתוך הבנת לב האדם העומד מולנו, מתוך חיבוק ותמיכה בו מתוך דאגה להצלחתו שלו. הצלחת חברנו תביא מתוך כך להצלחתנו אנו, וככל שנרחיב את פעולות "ההשפעה לטוב" כך נתרחב אל השפע, נקבל אורות מתקנים ומחזקים, אורות ריפוי של הבורא, ונמצא עצמנו חיים מתוך הרמוניה, מתוך טיפול נכון ביצר הרע, ונתקדם בבטחה אל הגאולהJ

9 הימים הראשונים שבחודש אב

מסמלים את העבודה הפנימית שיש עלינו לעשות בתוכנו על מנת שנצא ממקום המשבר ונחבור לחיים של אהבה ואחדות.

מכאן שנוכל כבר לענות על כל השאלות שהצבתי בהתחלת המאמר:

1. מטרת חורבן בית ראשון ו שני אירעו על מנת שנלמד דרכם לבנות את בית המקדש השלישי שהוא התיקון הפנימי שעל כל אדם ואדם לפעול על פיו במערכות יחסים.

דרך החורבן (ההרס) ללמוד להיתקן, לפעול מכוח חדש שנפתח אותו בתוכנו: הרצון להיטיב עם האחר, לנטרל את הרצון האגואיסטי לקבל לעצמי תענוגות שפוגעים בסביבתי (בגידות למיניהן, מעשי שפלות, אלימות, מלחמתיות, אונס כוחניות וכו...) ולפעול מכוח חדש המתבונן החוצה מתוך הקשבה עמוקה לאחר, מתוך דאגה עמוקה לו, מתוך התחשבות ונאמנות לבית הפנימי וכיבודו(לכבד את עצמי ובני משפחתי: הוריי, בן/בת זוגי, ילדיי וממשיכי דורי....)וכן כל אדם אחר הבא איתי במגע.

2. אי אפשר לנהל חיים ללא משברים, המשברים הם אלה המכוונים אדם להתבונן פנימה וללמוד מתוך המשבר לפתח בתוכו כוח חדש שלא ידע עליו ולא היה מודע לו ומתוך כך להעמיק ולבנות מערכת יחסים אייתנה וטובה. (יכולת לדבר בתקשורת מלאה, יכולת לשמור ולתת מרחב , לכבד, לדעת שיש אהבה אם יודעים לתת אותה, לדעת שבכל אשמה שנאשים את האחר יש שיעור עבורנו אנו).

3. השיעור החשוב ביותר שיש על האדם ללמוד: "ואהבת לרעך כמוך", כלומר שכדי לאהוב אדם אחר צריך האדם ללכת בדרך "הקדושה", הדרך המכבדת ומרגישה את לב האחר, בדיוק כמו שהיה רוצה שינהגו איתו, וע"י הנאמנות לדרך הזו, יתמלאו חייו של האדם באהבה ואור של שמחה סיפוק ומלאות, אנו קוראים לזה בריאות.

4. הגאולה היא היכולת לחיות באהבה, בנתינה, בחיבור בשיתוף מתוך מערכת אמון גבוהה שכך נגיע לתיקון המלא, כך נתממש. בכך נפעל בכוח ההשפעה שתהיה בו השפעה של בריאת מציאות חדשה, בניית הבית השלישי, הגאולהJ

מאחלת לכולנו ימים שקטים, של חשבון נפש ונקיטת צעדים חדשים על מנת שנביא רווחה על כל סביבתנו ועל עצמנו אנו כאחד מתוך ראיית האחר, מתוך כיבוד רצונו , להתכוונן להיות לעזר להצלחתו שלו במשפחתו בעבודתו ובכל מקומות הימצאו, לפתח מערכת אמון ובטחון שנוכל להיות "אחד" במובן של אחדות שיש בה את האחד ואת כולם ביחד, זו הגאולה ותהילתהJ

מאחלת לכולנו שננהג באהבה רבה, לימים שקטים של הרהור ומחשבה עמוקה לטובJ אמן ואמןJ

דליה אלעזר מטפלת בעזרת תדרי אנרגיה "אהבה רבה" ושפת בריאה 050-7577096

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות