חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בראנץ’- ארוחת הבוקר המפנקת של ארגון הדסה-ישראל במודיעין

 

במצב רוח מרומם התכנסו ובאו עשרות מהחברות בארגון הדסה-ישראל והציבור הרחב לבראנץ’ המפורסם הלא- הוא -"ארוחת הבוקר המפנקת" - שארגנו חברות סניף מור של הדסה-ישראל

 

במצב רוח מרומם התכנסו ובאו עשרות מהחברות בארגון הדסה-ישראל והציבור הרחב לבראנץ’ המפורסם הלא- הוא -"ארוחת הבוקר המפנקת" - שארגנו חברות סניף מור של הדסה-ישראל ביום שישי בבוקר ב"בית האדום" שבמודיעין, מכבים רעות.

שולחנות ערוכים בצורה מצודדת ובהם מיטב המאפים והתבשילים: פשטידות, סלטים עוגות וקינוחים מעשי ידיהן של מתנדבות הדסה, קבלו את פני המשתתפים, גברים ונשים כאחד, שהגיעו לארוחת הבוקר המסורתית שעורך הסניף מידי שנה, כאשר כל ההכנסות הוקדשו הפעם לתרומה לילדים בסיכון.

המפגש נפתח בדברי הברכה של אן בילינסקי, נשיאת סניף מור של הדסה-ישראל במודיעין. אן סקרה בפני המשתתפים את עקרי הפרויקטים ההתנדבותיים עם ילדים שמבצעות החברות בקהילה ובהם: "משחקי חשיבה" בבית ספר "אופק" ו"כתף למשפחה" - פעילות עם ילדים . בדבריה הדגישה אן את פרויקט "ניצני אוריינות" בו עוזרות החברות לילדים אתיופיים בלימודי השפה והקליטה בארץ, זו השנה השישית ברציפות ."בעזרת התרומות שלכן היום אנו שולחות את ילדי כיתת הלימוד לביקור בגן החיות התנ"כי בירושלים בשבוע הבא" סיימה אן את דבריה והזמינה את גב’ פינצ’ובר להרצות.

הרצאתה המאלפת של גב’ עדנה פינצ’ובר, מנהלת בית הספר הניסויי לילדים מאושפזים במרכז הרפואי הדסה, כבשה את הקהל. בהרצאה המלווה בסרטון, שיתפה עדנה את המשתתפים בהקמה של בית הספר בבית החולים הדסה ועמדה על הקשר ההדוק שיצרה עם נשות הדסה-ישראל . בית הספר הוקם ע"י עדנה לפני כשלושים שנה ומזה שלוש שנים הוא מוכר ע"י משרד החינוך כ"בית ספר ניסויי לילדים" והוא נחשב לאחד מבתי הספר הטובים בארץ . תוכניות הלימודים שפותחו במסגרת תכנית הלימוד הניסויית: "בריא ללמוד מזה" משמשות מודל לחיקוי .

"בית הספר שלנו שונה מבתי ספר אחרים. בבית הספר שלנו אין צלצולים, אין חובת לימודים אבל יש הזמנה חמה להשתתף במגוון הפעילויות שאנו מציעים" פתחה עדנה את דבריה. "אנו מביאים לילד בצורה ידידותית ובאמצעי המחשה אטרקטיביים את חומר הלימוד תוך התייחסות למימד הרגשי ומתן מידע רפואי לילד המאושפז ".

" תכניות לימוד כגון: "בישול" ו"זה הספור שלי" בו הילדים מתעדים את מחלתם או "בובות טיפול" כאשר כל ילד מקבל בובה ומעצב אותה לפי רצונו ומבצע עליה את כל הפרוצדורות הרפואיות שהוא עובר. "כל אלה הם רק חלק מהתכניות שאנו מפתחים בביה"ס הניסויי" אמרה. תכנית פיתוח נוספת היא "הכנה לניתוח "באמצעותה יודע הילד לקראת איזה טיפול הוא הולך והדבר מקטין את מפלס החרדה שלו. פרויקט נוסף הוא חיבור הילדים באמצעות המחשב לבית הספר שלהם בקהילה. הילדים משתתפים ON LINE בשעורים המתקיימים בבתי הספר שלהם: הם מצביעים, עונים על שאלות, משתתפים בשיעורים ורואים את חבריהם לכתה.

"לרגע גרמת לי לקנא" אמרה לבנה שיפמן , חברת מועצת העיר שהשתתפה בבראנץ’. " כל מה שספרת מתאים לילדים רגילים והלוואי והיה ניתן גם לתלמידים בריאים" הוסיפה.

ההרצאה הסתיימה והגיע עת ההגרלות: ארוחה זוגית תרומת מסעדת בייג’ין הסינית במכבים, תספורת לילד מתנת "מועדון השיער" ברעות, "משקפי שמש תרומת "אופטיקה אוולין" היו רק חלק מההגרלות שעלו בגורל. תם אירוע הבראנץ’.

מרוצים ושבעים יצאו האורחים מהאירוע שהסתיים כשבאמתחתם: צעיפים, תיקים, ארנקים ועוד שלל הגרלות. וחברות הסניף - הן כבר מתכננות את אירוע ההתרמה הבא שיערך בקרוב.....

כתבה וצלמה: חיה כץ, מתנדבת בסניף מור של הדסה ישראל

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות