חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין - העיר הכי מילואיניקית בישראל

 

אחרי הטייסים, השנה מודיעין קוטפת את המקום הראשון בשרות המילואימניקים תושבי העיר, 46.3 לכל 1000 תושבים שרתו השנה בשרות מילואים פעיל. וגם בטבלת הקצינים היא במקום מצוין כרגיל, בזכות מכבים רעות ו... ראש העיר חיים ביבס.

 

כל שנה כמו שעון שוויצרי, מתפרסמים מספרי החיילים העונדים את כנפי הטייס ובכל שנה עם אותו שעון, מודיעין חוגגת במספר הגבוה של חיילים תושבי העיר העונדים את דרגות הקצונה. גבוה ביחס לאוכלוסיה שלה אבל לא רק יחסית. גם בתחום השני, הקצונה, תושבי מודיעין אינם קוטלי קנים ונדמה שיש איזו שהיא קורולציה בין השניים שאינה משאירה מקום למקריות.

אבל אם לנתונים הללו התרגלנו, הנה השבוע מתפרסם עוד נתון והפעם הוא מתייחס למס’ המשרתים במילואים באופן פעיל, והפעם מודיעין קוטפת ממש את המקום הראשון. על פי מה שפורסם העיר ייצאה השנה קרוב ל 4000 חיילי מילואים. התחשיב נעשה לפי מס’ תושבים ועל פי חישוב זה עלה שמודיעין שלחה 46.3 אנשי מילואים על כל 1000 תושבים לשרות פעיל  בצבא.  ולא מדובר בשרות סדיר אלא בשרות סלקטיבי שאם פעם נתונים אלו היו "נורמלים" לגביו, הנה עם צמצום ימי השרות הפעיל במילואים בשל קיטון כוחות היבשה בצבא וגם בשל צמצומים כלכליים, הנתון הזה מרשים לכל הדעות.

נתון זה מרשים עוד יותר כשנוכחים לראות שלמעט גבעת שמואל שאף היא עברה את סף ה 40, כל היתר מיבנה ומטה אפילו לא התקרבו למספרים הללו כשירושלים המובילה את טבלת הקצונה בקושי שלחה 12  איש לשרות מילואים על כל 1000 תושבים.

ומה עם הקצינים? גם כאן מודיעין ממשיכה לא לבייש את הפירמה, 13 חיילים תושבי העיר הפכו לקצינים כש 9 מתוכם הגיעו (כרגיל) מתיכון מכבים רעות כשראשון לציון למשל הגדולה פי 3 ממודיעין הסתפקה ב 10 קצינים.

אחד מהקצינים המשרתים שירות מילואים פעיל הוא ראש העיר חיים ביבס, סא"ל במילואים המשמש כמפקד גדוד הכשרות "זמן יקר" ואימונים בגיוס לחירום.  גם סגני ראש העיר ומספר חברי מועצה הם קצינים במיל’ בדרגות גבוהות, כמו כן, גם רב העיר, הרב דוד לאו, המתמודד בימים אלה על משרת הרב הראשי לישראל, הוא רס"ן במילואים. ר

אש עיריית מודיעין חיים ביבס: " לצערי אני יכול לומר כמג"ד במילואים, כי בימים אלו ההתגייסות לצבא בכלל, ושירות המילואים בפרט אינו מובן מאליו ויש לי הערכה רבה כלפי כל אחד ואחת מתושבי העיר המשרתים בסדיר ומילואים. ע"פ נתוני הגיוס של צה"ל מודיעין מובילה גם מבחינת בני הנוער המתגייסים לצבא כבר שלוש שנים ברציפות. במערכת החינוך אנחנו פועלים רבות על מנת לשמור על נתונים אלו ואף לשפרם כדי להוות דוגמה ומופת לכל הערים בארץ נגד השתמטות וסרבנות ובעד גיוס לצבא ותרומה למדינה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות