חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

”העבודה” במודיעין: מי צריך מועצת סניף // העצבני

 

החלטתה של שלי יחימוביץ להתעלם ממועצת סניף העבודה שבחרה במועמדה למועצת העיר ולמנות מישהו אחר, מציבה את השאלה, למה בכלל צריך מועצת סניף של המפלגה אם ההחלטות שלה מושלכות לפח

 

תארו לכם שוועידת הליכוד היתה בוחרת במועמד מסוים לתפקיד כמו מועמד לנשיאות המדינה ואז בא ביבי ומחליט, אני אבחר. מלחמת עולם הייתה פורצת והאחרון שעשה זאת היה אריק שרון שפשוט קם והקים לו תנועה חדשה. אבל הליכוד מתברר זו לא העבודה בראשות יחימוביץ.

בחודש שעבר התכנסו חברי מועצת הסניף של "העבודה" במודיעין ודנו בבחירת מועמד התנועה לבחירות הקרובות בעיר. החברים ישבו, דנו והחליטו, יגאל צדוק. במהלך הדיון עזבו במחאה את המקום חבריו של חבר המועצה וסגנו בתואר אילן בן סעדון. הם דחו בביטול את "פסק הדין" והיו בטוחים שראש המפלגה שלי יחימוביץ תשנה את ההחלטה לאחר שתערוך בעיר סקר.

אז זה נשמע כמשאלת לב בלבד של בן סעדון, אבל מתברר שמפלגת העבודה זה לא מה שהיה פעם. פעם נערכו בחירות בקרב חברי המפלגה בעיר והנבחרים היוו את מועצת הסניף שקבעה מי יהיה מועמדה, מי יהא ברשימה וכו... וכולם כולל מנהיג המפלגה לא העיז לחלוק על זה.

חלפו רק מס’ שבועות ונבואתו של בן סעדון התממשה אחת לאחת. סקר אכן נערך? אולי. וגם אם כן אז בקרב מי ומה היו השאלות. בקיצור, החתול לא רק שומר על הגבינה אלא אף יש לו את האופציה להחליט כמה אחוזי שומן יהיו בה.

אז מה היה אופי הסקר שאולי היה כבר לא חשוב כי תוצאתו שפורסמה קבעה שהמועמד שיביא את מירב המצביעים לקלפי הוא אילן בן סעדון ולא יגאל צדוק. האם הוא ירוץ בשם המפלגה ומי יהיה ברשימה.. מה זה חשוב. שלי אמרה והיא יודעת את נפשו של הבוחר איש "העבודה". נגיד.

לא אכנס כאן לשאלה האם אילן שווה יותר מבחינה אלקטוראלית, כמעט ודאי שכן, ואולי הוא יביא למועצת העיר עוד חבר מועצה שיתלהב בהתחלה ואחר כך ישלחו לו קצין ביקור סדיר בגין היעדרויות. האם זה יעזור לו להיות סגן בשכר... תשאלו את ביבס שלא עשו אותו מרבע אצבע.

אבל נעזוב את האלקטוראל ונדבר קצת על העקרון. מפלגה לאורך זמן מתקיימת על פעילותם של פעיליה שהמנוע שמניע אותם מגיע מאותה קבוצה נבחרת ששמה מועצת הסניף. והשאלה היא מה יקרה עכשיו ואחר כך ובבחירות הבאות. חלק ממועצת הסניף נפגעו קשות מיחסה של יחימוביץ יפעלו למען צדוק או שישבו בבית, ומה שבטוח, הם לא צביעו לשלי במרכז המפלגה ואולי גם לא לכנסת. לא חכם.

ולמועמד שמונהאילן בן סעדון. רוב הפעילים בבחירות הקרובות למעו רשימתו של בן סעדון יבואו בגלל אילן ולא בגלל שום השתייכות מפלגתית, כי גם מבדיקה ולו שטחית גם ע"י שען עיוור, ברור שהקולות שיצביעו אילן לא יצביעו לכנסת "עבודה" מאחר והם אנשי ימין בעיקר. אז מה הועילה חכמה בתקנתה... נאדה! ובעברית תקינה גול עצמי.

ולשאלה האמיתית, מדוע אילן ויגאל נלחמו לקבל את חותמת התנועה... התשובה, כסף כסף כסף והכוונה לתקציב שתעמיד למועמד המפלגה לקראת הבחירות. ואני אומר לבן סעדון, אח’שלי, למה לך ככה? לך בראש מורם עם הרשימה העצמאית שלך (כי בשם "העבודה" הרי לא משתלם), הרי מימלא תקבל את הכסף מהמדינה אחרי הבחירות. חברי התנועה שבחרו ביגאל מימלא לא יצביעו ולא יפעלו עבורך וגם אם יש כאלה שתפקידם מחייב, יעשו זאת כאילו כפאם שד.

ואתה יגאל, מלכתחילה לא היית צריך להיכנס לפסאדה הזו שתוצאותיה ידועות מראש בהביא בחשבון את אופייה ודעתנותה עד כדי כמעט דיקטטורית של שלי יחימוביץ.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות