חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

סין זה פה ממש ממול // האיש שבא לסעוד

 

מסעדת בייג’ין במכבים היא המקום הכי קרוב שייקח אתכם הכי רחוק - בטעמים, בניחוחות וגם בשירות

 

לא הרבה פעמים יצא לי להתחיל ביקורת בהתייחסות לשירות. אם זה קרה זה היה סימן רע, אבל הפעם זה סימן מצוין. יובל, המלצרית של מסעדת בייג’ין, היא ללא ספק אחת המלצריות הכי אדיבות שנתקלתי בהן בזמן האחרון.

היא לא מקרקרת סביב הלקוחות, היא מתעניינת באמת ובתמים בטעם שלהם, מנסה להתאים את המנות לחיך בסבלנות אין קץ.

כשאני אומר לבעלים והשף של המסעדה, שי נידם, שהשירות פה מצוין הוא מחייך בנחת. "זה הסוד של המקום", הוא אומר. "זו הסיבה שאנחנו פה כבר 13 שנה. אנחנו כמו משפחה. אנחנו כבר חלק מהנוף".

לפני שנידם הפך לחלק מהנוף הוא היה ירושלמי, שעסק בכלל בהייטק. ביקור מקרי בתאילנד שינה את כל התוכניות שלו. "יום אחרי שנחתי במדינה חליתי בשפעת נוראית", הוא נזכר. "ניסיתי את כל התרופות שהיו לי בתיק ושום דבר לא עזר. פשוט קדחתי מחום. אחד העובדים במלון אמר לי שבמסעדה למטה יש מרק חריף שאם אני אשתה אותו כל הרעלים ייצאו מהגוף דרך הזיעה. וכך היה. זה היה המרק הכי חריף שאכלתי בחיי. בקושי הצלחתי לסיים את הקערה מרוב שזה היה חריף, אבל למחרת כבר עמדתי על הרגליים".

אחרי שחזר מתאילנד החליט לפתוח, יחד עם אחיו רן, מסעדה אסיאתית במרכז רננים במכבים ולהפיץ את בשורת המזרח. "לידי יש בית מרקחת, אבל מי שרוצה להיות בריא באמת ולא למלא את הגוף שלו בתרופות מגיע אליי", הוא אומר בחיוך. "אני יודע לזהות לפי הסימפטומים איזה ירק יכול לעזור".

לדברי נידם המנה הפופולרית ביותר במסעדה היא בקר סצ’וואן ועל פי הטעם אני יכול גם להבין מדוע. מדובר במנה מדויקת, טעימה מאוד, שהולכת מצוין עם אורז לבן. גם העוף בלימון היא מנה מצוינת, במיוחד אם לפניה מגיע מרק תירס טוב.

עד לפני חצי שנה המסעדה הייתה כשרה, אבל עכשיו היא כשרה למהדרין. "שמנו לב שיש ביקוש עצום לאוכל שלנו ביישובים החרדים באזור", מסביר נידם. "זה אמנם מצריך מאתנו יותר מאמץ אבל זה שווה את זה. אני כל כך אוהב לארח ולפנק את האורחים שלי שאני מוכן לעשות הכל כדי שכמה שיותר אנשים ייחשפו לאוכל שלי".

כדי להגדיל את החשיפה שוקלים האחים נידם לפתוח מסעדה נוספת במודיעין. "אנחנו מחפשים מיקום טוב שיש בו הרבה תנועה, אבל לא בקניון. אנחנו לא פאסט פוד, אלא אוכל איכותי. גם את המנה הקטנה ביותר לוקח לנו רבע שעה להכין. אצלנו מגיעים לא רק כדי לאכול, אלא גם ובעיקר כדי לחוות את החוויה הקולינרית של המזרח".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות