חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תעודות הוקרה למתנדבות הדסה-ישראל - סניף מור במודיעין

 

למתנדבות סניף מור של הדסה ישראל במודיעין הוענקו "תעודת הוקרה" ע"י אן בילינסקי, נשיאת הסניף, על פעילותן רבת השנים במודיעין, במפגש מרגש שהתקיים אתמול במכבים.

 

"ניצני אוריינות" , "כתף למשפחה", "קפה שיח", "משחקי חשיבה" ו"לימוד אומנות" הם רק  חלק מהפרויקטים ההתנדבותיים שמבצעות מתנדבות סניף מור של הדסה ישראל במודיעין. למתנדבות הוענקו  "תעודת הוקרה" ע"י אן בילינסקי, נשיאת הסניף, על פעילותן רבת השנים במודיעין, במפגש מרגש שהתקיים אתמול במכבים.

בביתה הפרטי שבמכבים ארחה לורה הוברד, עולה חדשה מארה"ב, את מתנדבות סניף מור שהחל לפעול בעיר בשנת 2001.  בזו אחר זו תארו מרכזות הפרויקטים את אופי הפעילות והתרומה לקהילה ונתנו למשתתפות "טעימה" ו"הצצה" לפעילותן.

פרויקט "ניצני אוריינות", שזכה השנה ב"אות המתנדב " של משרד החינוך והתרבות, פועל בבית הספר " נתיב זבולון" כבר שש שנים . "זהו פרויקט כלל ארצי של הדסה-ישראל, אך במודיעין הוא מהווה פרויקט ייחודי שאין לו אח ורע בארץ" אומרת נילי לן , מרכזת הפרויקט. "אם בערים אחרות הפרויקט מתבסס בעיקר על אסוף תרומות הרי שכאן המתנדבות מגיעות לבית הספר ומלמדות תלמידים עולים מאתיופיה עברית ועוזרות להם במקצועות הנלמדים. המתנדבות מסייעות למורה שצריכה להתמודד לבדה עם מספר רב של תלמידים מגילאים שונים (7-12) שחלקם אפילו אינם דוברים את השפה" מוסיפה נילי.

"לימוד אמנות" ניתן במסגרת פרויקט "ניצני אוריינות", בו מלמדת עליזה רובוביץ את הילדים  האתיופים אמנות ויצירה. "ילדים אלה לא היו בילדותם בגן ילדים ולא חוו מיומנות של יצירה. דרך הצגת תמונות אומנותיות, ציור והפעלה אנו מגיעים אל הילדים" אומרת עליזה.

"קפה-שיח" - הינו פרויקט שמתבצע בשיתוף עם מחלקת הרווחה של העירייה. אחת לשבוע נפגשות המתנדבות עם הנשים המטופלות ע"י מחלקת הרווחה של העירייה והנמצאות בתהליך של שיקום. הנשים, חלקן חד הוריות, גרושות או נשואות עם ילדים, נפגשות עם המתנדבות המעשירות אותן בהרצאות בנושאים שונים: היסטוריה, ספרות, נושאים בתחום ההתנהגות , קוסמטיקה וסדנאות יצירה מגוונות. "הכוונה לתת להן בוקר של כיף, חום , חיבוק ,יחס אישי והעשרה " אומרת רותי ברקאי, מרכזת הפרויקט.

"כתף למשפחה" - הינו פרויקט נוסף שנמשך כבר 5 שנים וגם הוא משולב בפרויקט של מחלקת הרווחה של העירייה. "בשעה שהנשים מגיעות להרצאות ולסדנה שמארגנת מחלקת הרווחה, שומרות המתנדבות על הילדים ומפעילות אותם  ובכך מאפשרות לנשים-להשתתף בפעילות העירונית ולילדים- להינות  מזמן איכות, משחקים ופעילות חברתית בצוותא ומתשומת לב אישית" אומרת נורית שופר, מרכזת  הפרויקט. 

פרויקט "משחקי חשיבה" הינו פרויקט חדש שפועל בשיתוף עם חברת "אשכולות חשיבה", שמכשירה  את המתנדבות . המתנדבות משחקות עם הילדים, תלמידי כתות ב’ בבית ספר אופק. " משחקי החשיבה המתבססים על שיטת הרמזור (אדום-עצור וחשוב, צהוב -החלט על דרך פעולה וירוק - פעל) הם דרך נוספת לפתוח החשיבה וללימוד כללי התנהגות של כבוד הדדי, גילוי סבלנות והקשבה לזולת ולפיתוח חשיבה אסטרטגית " אומרת גליה גל, מרכזת  הפרויקט.

"מחמם את הלב לשמוע על הפעילות ההתנדבותית הענפה בה נוטלות חלק מתנדבות הסניף. ההתנדבות תורמת לקהילה, אך באותה מידה היא נותנת סיפוק והנאה למתנדבות עצמן. ניתן להתנדב בכל תחום של עשייה : בקהילה, בארגון וגיוס תרומות , באירוח המפגשים של הנשים ועוד. כל אחת יכולה למצוא את מקומה במגוון הפעילויות שמציעה הדסה-ישראל ", סכמה אן, הנשיאה.

החברות הפתיעו את אן בהענקת "תעודת הוקרה מיוחדת" וזר פרחים על פעילותה רבת השנים בגיבוש הפעילות ההתנדבותית רבת ההיקף, בניהול הסניף בנועם הליכות ובדרך ייחודית ועל השתתפות פעילה בחלק מהפרויקטים שהוצגו.

"התכנית  האומנותית"  של הערב הצטיינה אף היא במקוריותה. הנשים התבקשו להביא תמונות של עצמן מגיל צעיר. התמונות הוצגו על גבי לוח קיר ועל המשתתפות היה לזהותן. חניתה ברוך "גילתה" בתמונות חברת ילדות שלא ראתה עשרות שנים -מתנדבת חדשה בסניף. "רואים שבכל זאת משהו נשאר בנו מהילדות ושלא לגמרי השתנינו......" סכמה עליזה בחיוך, חלק זה של הערב.

חלקה השני של התכנית כלל הבאת פריטים מהעבר. הנשים התבקשו להביא פריט כלשהו מהעבר בעל ערך סנטימנטלי, שהוא קרוב במיוחד ללבן ושהן שומרות עליו מילדות. ספור מרגש במיוחד עמד מאחורי תצוגה של שמלה קטנה לילדה כבת שנה שקבלה נורית דולב מדודתה. השמלה הגיעה אליה בדרך לא דרך לאחר שדודתה מסרה אותה בערב שבו נלקחה למחנה טרזנשטט.

רג’ין  גרימן הביאה ספרון קטן בצרפתית שקבלה מאמה בשנת 1947 עם הקדשה ומאז ועד היום ספרון זה מלווה אותה ונמצא תמיד בשידה שליד ראשה."הספרון מלווה אותי כל חיי וככה אני נזכרת בפניה של אמי " אמרה  רג’ין בהתרגשות.

אן בלינסקי הציגה למשתתפות תעודת מנייה משנת 1900. המנייה נקנתה ע"י סבה בדרום אפריקה כתרומה לקרן הקיימת לישראל. "כך תרמה יהדות העולם באותה תקופה למפעל הציוני ולבנין הארץ" אמרה אן.

כוסית יין לקידוש שעברה במשפחה הגיעה למשמרת לידיה של ג’ודי כבירי. כשהביאה את כוסית הכסף לתיקון לצורף בירושלים הוא התבונן בה בהתרגשות. "כוסית זו עוצבה ע"י אבי" אמר.  

עדנה תמיר הציגה מסגרת של תמונה עם מעמד ובה תמונה של הוריה בצעירותם. "התמונה נבטת אלי מכל עבר" אמרה.

קופסה בצורת לב ובה מכתבי אהבה ששלחה וקבלה נורית שופר מבעלה לפני למעלה מ-30שנה הוצגה ע"י נורית, שגם קראה את אחד המכתבים ששלחה לבעלה . המכתב המרגש שנוסח בחרוזים, הסביר בצורה פילוסופית ורגשית - אהבה מהי.

שמלה רקומה של ילדה קטנה הציגה רחל גרינשפן. השמלה, אותה קבלה בילדותה מדודתה, שמורה אצלה לאחר שהדודה נהרגה מאוחר יותר בתאונת דרכים . "עד היום אני נותנת את השמלה לנכדות שלי לתצלום בלבד. הן לובשות, מצטלמות ו...מחזירות" אומרת רחל.

לורה הוברד הציגה תמונה משפחתית של ארבעה דורות של מתנדבות לארגון הדסה. "אני הדור הרביעי במשפחה שפעילה ותורמת במשך כל השנים לארגון נשות הדסה העולמי" אומרת לורה ומוסיפה: "הדסה חשובה מאד למשפחה שלנו  לכן , כשהגעתי לארץ ולמכבים חיפשתי את ארגון הדסה ולשמחתי מצאתי אותו כאן , קרוב לבית, במודיעין. כך אני יכולה להמשיך במסורת המשפחתית של תרומה להדסה".

האירוע המרגש והמיוחד שהתקיים באווירה טובה, חברית ומפרגנת עם כיבוד קל ומפנק הסתיים בצילום קבוצתי ובחלוקת ורד אדום למשתתפות.

כל אחת מהחברות יצאה עם פרח - ביד והרגשת סיפוק וגאווה בלב.

הכותבת הינה מתנדבת בסניף מור, הדסה-ישראל

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות