חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

הגזירות שאני אוכל לעמוד בהם

 

איני בוגר חוג לכלכלה וחוץ מלנהל את חשבון הבנק המינוסניק שלי ועוד אי אלו מיזמים עתירי רצון טוב ומעט מצלצלין, ממש אין לי סיב אחד במוח שזו ההתמחות שלו. אבל...  

 

בחיי, גם אם תחפש בזכוכית מגדלת של שען עיוור לא תמצאו ולו מרוצה אחד מהתוכנית הכלכלית שהנחיתו עלינו באוצר. אז נכון שלפיד יכול תמיד להזכיר לכולם מי הביא איתו את המתנה הזאת לפני כן ומדוע אין ברירה ואין ברירה.

אבל כן יש ברירה. תראו... איני בוגר חוג לכלכלה וחוץ מלנהל את חשבון הבנק המינוסניק שלי ועוד אי אלו מיזמים עתירי רצון טוב ומעט מצלצלין, ממש אין לי סיב אחד במוח שזו ההתמחות שלו. אבל.

אבל כאזרח לא שווה זכויות מותר לי לפעמים לחשוב שלו, רק לו יאיר לפיד היה שואל אותי מה צריך לעשות, זה מה הייתי מציע לו. קחו את כל זה בעירבון אבו מוגבל אבל תמיד יהיה מישהו שיסכים איתי, וגם אם לא אז מה...

אז ככה אדוני שר האוצר. תהרוג אותי אבל מעולם לא הבנתי את הרעיון הזה לצ’פר כל אם יהודייה, ערבייה, או בודהיסטית  שהיא ובעלה אינם עובדים לפרנסתם בפרס כספי מדורג שהרקיע לשמיים על שהואילו להביא ילד לעולם. אז מה שיצא זה שאחינו החרדים ובני דודינו  הבדואים נתנו פול גאז וכשיש ביטוח לאומי מי צריך לעבוד.

אז מה אני מציע, פשוט מאוד... אתה האזרח, תעבוד ותקבל זיכוי ניכוי ממס ההכנסה בגובה הקצבה שביטוח לאומי היה משלם לך. לא הגעת לשכר מינימום... לא נורא, תקבל את זה כמס הכנסה בפלוס או מש שמכנים מס הכנסה שלילי. וכך כל אותם יושבי אוהלים ומטבחים יבינו שהמדינה יכולה לעזור רק למי שעוזר לעצמו. לא עובד? יש אבטלה על שלל מגבלותיה. וכך לכדנו 3 ציפורים. גם גרמנו לאנשים לעבוד, גם לחשוב 5 פעמים לפני כל מבצע  פרו ורבו וגם חתכנו כמה מיליארדים מהגרעון. מה רע?

מה זהו? לא, רגע רגע, יש עוד. אני חייב למשל לדעת מי האהבל הראשון שנדבק לו החיידק שכל חרד צריך לשרת בצבא. יאיר אח’שלו, עזוב אותך  מהחלומות, מי צריך צבא התקפה כשר לישראל. הצבא היום מאופיו כצבא סייברי עם יחידות מחץ,  זקוק פחות לגדודי חי"ר רגילים  ועל כן אפשר בהחלט לנתב את כל חרד רווק ללכת לעזור  בבתי חולים, תמחוי או בשדות החממות של הערבה. למה לא... ויהיה עוד יותר טוב אם על הדרך לגמור את הסכסוך המשפחתי הזה עם בני דודינו ולעזוב להם את נערי הגבעות.

עכשיו,  אם לא התחתנת עד גיל 18, לך לעזור בקהילה ותקבל שכר של חייל חובה. התעקשת להתחתן, לך לעבוד כי נגמרו ימי הכוללים העליזים שהעשירו את הישיבות וגם אותך ללא זיעה ועמל. אה כן, לאותם 1.800 עילויים שיבחרו לשמור לנו על הגחלת אני מוכן שייקחו ממני חצי אחוז מהשכר לממן אותם. איך אני...

וכך לכדנו כמה ציפורים במכה אחת. מי שיתחתן ילך לעבודה יצרנית וכך חסכנו מיליארדי קצבאות ללומדי תורה. הכוללים והישיבות שלפתע יצטמקו ויחסכו לנו עוד מאות מיליוני הקצבות לישיבות וכוללי דמה. וכל אלה יעדיפו לעבוד אחרת אין קצבת ילדים ועל הדרך יהיה להם פחות זמן וחשק לעסקי הפרו ורבו.

ומה בקשר לערבים... גם הם לא צריכים ללכת לצבא. עזבו אותם בשקט, מה אתם רוצים שהם יירו על קרוביהם שבשטחים הכבושים? זה לא רציני ועד שיהיה שלום, צריך להיות ריאלי ולנסות לשלבם בקהילה שלהם דרך עמותות מקומיות שיפעלו מול משרד ממשלתי שאינו בטחוני.

עכשיו בואו נעזוב פוליטיקה בצד ונלך לכלכלה תכלס. מע"מ... מה זו ההמצאה הזו שפוגעת רק בשכירים. חשבתם על שבעצם כל עצמאי שמחזיק חשבוניות תמיד ירוויח מגלגול המע"מ עד שזה מגיע לצרכן השכיר המסכן?  אז נכון, אין ברירה אבל למה לא לחייב במע"מ כל מוצר מעל נגיד... 200 שקל. וכך כל מוצרי היסוד יהיו פטורים מהעונש הזה ומיעוטי היכולת ומעמד הביניים ירוויחו. מי יפסיד... כן, העצמאיים כמו בעל חנות נעליים או קיוסק ארטיקים.

ובוודאי תשאלו מה עם "טבע" ושאר טייקונים. בינינו, בואו לא נהיה נאיביים כי הברירה היחידה שתהיה לשר האוצר זה או לקחת מ"טבע" כמה גרושים או שמחר החברה תעבור להודו והלך על עוד 20.000 עובדים. רוצים דוגמא? תשאלו את שכטר וספקטור. כמה עסקים גדולים מודיעין הפסידה בגלל הויכוח כמה ארנונה העסק ישלם לעירייה. אז אחלה, היום אין מקומות עבודה וגם את האחוזים הבודדים שיכלו לקחת לא לקחו. בקיצור, כאן צריך להיות חכם ולא צודק. אז תרדו מזה. 

ומה עם חב’ החשמל, מקורות והנמלים. תראו... לטפל בכאלה צריך שכל ולא ללכת עם ראש בקיר כשהקיר זה ראש ההסתדרות שבגלל כל מיני שיקולים עתידניים יהפוך לנו את החיים למרור. אז מה עושים... תחרות! בדיוק כמו שלפיד ובנט מתכננים אבל מהר מהר לפני שהקואליציה תתחלף ודרעי, גפני וחבריהם "הסוציאליסטים" שוב ישבו על הברזים. כמה נמלים פרטיים קטנים, עוד כמה חב’ שמספקות חשמל ומים ותאמינו לי בלי שר כחלוני, המחירים יצנחו לרמות נסבלות.

בוודאי יש עוד כמה וכמה רעיונות באמתחתו אפילו של פשוט עם ועם הארץ, אבל אם רק מה ששרבטתי יבוצע, אזי יהיה אפשר לאמר שקירבנו את בוא המשיח. אז נכון  שאומרים שבעצם המשיח תמיד יהיה בחזקת יבוא ולעולם לא יבוא באמת, אבל  לפחות נוכל להגיד שלא הרחקנו אותו. וגם זה משהו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות