חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

הכינו את העסק שלכם לקראת הגזירות הכלכליות

 

שמונה טיפים מעשיים של שי טאובס, יועץ שיווקי ממודיעין שפיתח מודל מיוחד לשיפור מצב העסקים במודיעין

 

עוד רגע כולנו ניאלץ להתמודד מול הגזירות החדשות ועם המציאות החדשה שתיגזר כתוצאה ממנה. כולנו כתושבים נרגיש את המשמעויות, אך המורכבות הגדולה משפיעה במידה רבה גם על בעלי העסקים, ובעיקר על העסקים הקטנים והבינוניים שאין להם את הגב הכלכלי ויכולת העמידות של אחיהם העסקים הגדולים.

החדשות הטובות הן שיש אמצעים לצמצם את הפגיעה ואולי, בנימה אופטימית, גם למנף את המצב לטובתכם ולטובת הזדמנויות חדשות ולצמיחה.

אז מה אפשר לעשות?
1. בחנו את המצב הקיים. האם ההוצאות שלכם תורמות להנהלות השוטפת שלכם ואף להתפתחות העסק? למשל, הוצאות פרסום ושיווק. האם ההוצאה מחזירה את עצמה, או לכל הפחות מצדיקה את עצמה? עסקים רבים מפרסמים במקומות מסוימים כברירת מחדל. ברירת מחדל יקרה במידה ובתמורה היא אינה מייצרת את ההכנסה ההולמת.
2. מיהו קהל היעד שלכם? אם עד היום פניתם לאוכלוסיות מסוימות, האם ישנן אוכלוסיות נוספות שעשויות לצרוך את השירות שלכם? במידה וכן, אל תשכחו להתאים את המסר השיווקי לאוכלוסיות החדשות.


3. התמקדו. אם עד היום פניתם בצורה מאסיבית לכולם, זה הזמן להתמקד. בצעו בחינה של קהלי היעד המובילים שלכם. בחנו מי צורך מכם בתדירות הגבוהה ביותר ומי צורך את המוצרים המכניסים ביותר. אלו הלקוחות בהם עליכם להשקיע קודם לכל. בררו מה המאפיינים שלהם, היכן הם שוהים, ופנו אליהם באופן המתאים להם.
4. התמקדתם? מצוין. בחנו את ערוצי הפרסום בהם אתם פועלים. מקדו את האנרגיה בערוצים המתאימים לקהל שבחרתם להתמקד בו.
5. היו יצירתיים ביצירת המסרים ובדרך העברתם. מה שעבד עד היום לא בהכרח ימשיך לעבוד גם מחר (ואם כן, מצוין ותמיד אפשר לשפר). חישבו על דרכים חדשות ונוספות להעביר את המסר השיווקי הממוקד שלכם, ובמידה ואין לכם זה הזמן לבנות אחד.
6. ייצרו לעצמכם בידול. בשעת מצבי חוסר וודאות מותגים, ובוודאי מותגים מקומיים, נוטים להיות פחות מושפעים מהאווירה הכללית. הבידול יכול להיות במגוון רחב של תחומים, כמו למשל: בידול וויזואלי, בידול על ידי קהל הלקוחות, בידול גאוגרפי, בידול באמצעות תכונה של מוצר או שירות, בידול מוצרי באמצעות מרכיב ייחודי או מרכיב חריג, בידול על ידי מועדי פעילות, בידול באמצעות חומרי גלם או שיטות ייחודיות, בידול באמצעות ערוצי ההפצה, בידול באמצעות גודל מוצר או משך שירות, בידול באמצעות חוויית משתמש, בידול סביב סיפור, אגדה או מיתוס, בידול מגדרי (פניה לבני המין היפה או לבנות המין היפה - לבחירתכם).
7. אל תמהרו לתת הנחות. הנחות הן כלי למינוף המכירות. זכרו שעם כל הנחה ההכנסה שלכם מצטמקת. כתוצאה מכך תיאלצו לעבוד קשה יותר ולמכור יותר, העלויות המשתנות שלכם גדלות ו...כבר הבנתם את הרעיון. נסו לברר עם הלקוחות מה הסיבה שהם מבקשים את ההנחה, וברוב המקרים תוכלו לספק להם מענה טוב יותר ומבלי לפגוע בהכנסה שלכם.
8. משבר, מנקודת מבטי, היא הזדמנות. הנטייה הרווחת היא ליצירת שגרה מסוימת, ובזמנים כאלו אנו נאלצים לעצור ולבצע בחינה מחודשת של חלק מהפעילות שאנו לוקחים כמובן מאליהן. אני מכיר לא מעט עסקים, שדווקא בשעות כאלו מייצרים צמיחה והתפתחות, כל עוד מתנהלים וחושבים מעט אחרת. אני מאמין שגם רובכם יכולים.

מעוניינים להתייעץ בנושאי שיווק? אני מזמין אתכם לכתוב ל-shay@i-group.co.il או להתקשר 0506361363.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות