חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

צחוק מהעבודה

 

רוב של 11 מול 4 מתוך 42 חברי סניף ”העבודה” במודיעין החליטו לתמוך ביגאל צדוק כנציג המפלגה בבחירות למועצת העיר אבל נציגי ה”אופוזיציה” משוכנעים שב 20/6 תבוא לכאן שלי יחימוביץ ותכתיר את אילן בן סעדון. חרמוני: וועדת ההתערבות תחליט

 

איש לא ניחש מה הולך להתרחש במועצת סניף מפלגת העבודה בעיר השבוע. מועצת הסניף של המפלגה המונה 42 חברים התכנסה בליל ראשון השבוע בביתו של היו"ר חרמוני כדי להחליט לאן פניה מועדות ובתרגום התכל'ס, מי יקבל את תקציב הבחירות שתיתן המפלגה האם למסע הבחירות בעיר בנובמבר הקרוב.

איש שנקרה למקום בטעות לא יכל היה לנחש ששמו של חבר המועצה יגאל צדוק, חבר ה"עבודה" בעברו והאיש שרץ עם דגל הגמלאים בקדנציה הקודמת, הולך לככב כדמות המרכזית במחזה.  לא יכל להבין עד שלין דרור פרסה את אמונתה העמוקה במועמד המועדף עליה כאחד שיוביל את התנועה להצלחה בבחירות למועצת העיר. והאיש המועדף היה לא אחר מאשר יגאל צדוק שאך לא מזמן צירפה לנבחרת שלו כמס' 2 ושאגב לא נכח בישיבת מועצת הסניף . צדוק ידע כנראה בדיוק מה שהוא עושה. שלשום קטף את הפירות, לפחות נכון להיום.

 לין דרור השושבינה

תור הדיבורים נגמר, אבל הדרמה המשיכה כאשר סגן ראש העיר בתואר אילן בן סעדון וחבריו עזבו במחאה את המקום בשל מה שהם כינו, הצבעה לא חוקית בפורום לא חוקי. למה לא חוקית... מאז שעמיר פרץ לקח את הבכורה ב"עבודה" התפזרו חלק גדול ממתפקדי ובוחרי "העבודה" לכל עבר ומאז ששלי יחימוביץ נטלה ממנו את הכתר ולבני ריסקה את "קדימה" חזרו הבנים האובדים למפלגה ההיסטורית.

תור ההצבעה הגיע, חלק מחברי הסניף עזבו כאמור במחאה את המקום וממי שנותר הצביעו 11 חברים בעד יגאל צדוק ואילו 4 התנגדו. האם 11 מתוך 42 זה נקרא רוב... נמתין ונראה.

בן סעדון "הצמוד" בעבר (לפחות) של עמיר כבר חבר המפלגה ויגאל צדוק תרשו לי לנחש לא ימתין לילות רבים בטרם ימלא את טופס ההתפקדות. ועל כך אמרו חז"לינו, במקום שבו פוליטיקאים חוזרים בתשובה עומדים... נו, רק שחז"ל לא ממש התכוונו לפוליטיקאים.

 

 

היפרדו השניים אם נועדו

האם זה סוף הסיפור? לין דרור הרכש של צדוק סבורה שכן ומיהרה לשחרר הודעה בזו הלשון: "סניף העבודה במודיעין-מכבים-רעות הכריע בהצבעה דמוקרטית לתמוך במועמדות של יגאל צדוק ושלי למועצת העיר. אני מודה לסניף על ההכרה בעשייתי בקידום תפישת העולם החברתית שלנו בעיר עד כה והבעת האמון בי להמשיך בכך במועצת העיר.  קיימת משמעות רבה להחלטת התמיכה של הסניף בוועדה המוניציפאלית של מפלגת העבודה ובכל מקרה מדובר בקבוצת חברים גדולה ותומכת שתהיה מעורבת בבניית הרשימה שלנו ותסייע במהלך הריצה וכמובן שלאחריה. אני שמחה על השותפות ומתרגשת לצאת לדרך יחדיו".

סוף פסוק? סבלנות

האומנם סוף פסוק? לא חלפה שעה קצרה ותגובתו של בן סעדון נחתה מארגז הכלים של מירי סער המתעקשת לכנות את תפקידה כ"מכוונת בלבד"של אילן: "אמש התקיים דיון סוער בסניף המקומי בו ניסו אנשים שאינם חברים במפלגה- להעביר את התקציב אל עצמם. חלק מהנוכחים ניסו לבצע "הצבעה" לכאורה על פיה יוחלט למי להעניק את תקציב הבחירות. בתגובה  עזבו סגן ראש העירייה בן סעדון  וחבריו את הישיבה ומיאנו לחזור אליה. לדבריהם להצבעה פיקטיבית כזו אין תוקף ממשי שכן הסמכות היחידה בנושא ניתנת לוועדה הממונה.

אז מה שנותר כדי להבין האם מדובר בהחלטה עם שיניים או רק על הנייר. לשם כך פנינו לעירן חרמוני הלא הוא יו"ר הסניף שאף ניהל את ההצבעה: "אני מכבד את כל החברים אך מי שיחליט זה צוות ההתערבות של המפלגה". ניכר על חרמוני שהוא בלשון המעטה לא שמח על כל ה"דרמה" אבל מאחר והוא ממלכתי ואינו רוצה לריב עם איש, העביר את הכדור לצוות ההתערבות.

סעדון הוא חבר המפלגה מזה שנים ומספר הבוחרים במפלגת העבודה בבחירות האחרונות לכנסת  נזקף לטובתו ,שכן חלק מתומכיו העירונים הם חברי העבודה ובחרו במפלגה בבחירות הארציות. חרף זאת מבקשים בימים אלה מתמודדים אחרים למועצת העיר  להעביר אליהם את תקציבי הבחירות המוניציפליות . מדובר בסכום שיכול לפתור מהעול הכלכלי לקראת הבחירות. אולם מי שיחליט למי יוענק תקציב הבחירות היא וועדה ממונה מטעם מפלגת העבודה".

ומה זו הוועדה הממונה עליה בונה בן סעדון. מדובר בעצם בוועדת ברור. במפלגה של יחימוביץ  מונו מס' חברי תנועה מערים שונות המשמים כוועדת ברור ואשר תפקידה להמליץ על המועמד בו על המפלגה לתמוך ברשות בה יש מחלוקת בין מתפקדי "העבודה". ובעוד אילן בונה על שלי יחימוביץ שתבחר בו, המחנה השני משוכנע שהאנשים המאכלסים את הוועדה קרובים יותר לצדוק ששוב לא נשכח גם הוא בן אובד ששב ל"עבודה" כור מחצבתו.  אז איך מסבירים את הסתירה... במחנה בן סעדון מדברים על סקר ודאי שמפלגת האם תערוך בעיר בטרם יוחלט במי היא תתמוך, ואם יהיה סקר, אומרים המקורבים לסגן בתואר של ביבס, אזי ברור מי יזכה ברוב מוחץ.  

אלא שזו רק דעתם של הסעדונים שהודיעו שבתום הסקר ב 20/6 תנחת בעיר המנהיגה יחימוביץ, תכריז על תוצאות הסקר ותכתיר את בן סעדון. הבעיה היא שזו דעתם בלבד ולא בטוח אם שלי תרצה להתעמת מול החלטה של מועצת הסניף המקומי שחבריו חזרו למפלגה בגללה וכשהמשמעות היא גימוד מעמדו של יו"ר הסניף המקומי חרמוני, כמו שלא בטוח שחברי אותה וועדת ברור או ממונה ירצו להכניס ראשם למיטה הלוהטת של מודיעין.

ומה יקרה אם בן סעדון טועה בגדול וכנגד כל תחזיותיו צדוק יוביל את ה"עבודה", נו, כאן כבר יש נשמות טובות שמזכירות את החיבור הבלתי ניתן לניתוק בין אילן  לעמיר פרץ ומשחררים לאוויר השערה שלפחות כרגע נשמעת הזויה ומופרכת, שבן סעדון ירוץ מטעם "התנועה". סיפור דמיוני? אולי, אבל זוכרים מה אמרו חז"לינו על הפוליטיקה כאומנות הבלתי אפשרי? חכו למערכה השנייה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות