חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אזרחים ותיקים עלולים להפסיד את ההנחה בארנונה לה הם זכאים

 

אזרחים ותיקים עלולים להפסיד את ההנחה בארנונה לה הם זכאים אם לא פנו לעירייה כל שנה מחדש בבקשה לחידוש זכאותם לקבלת הנחה בתשלומי הארנונה על דירתם. כך עולה מתלונות שהגיעו לעמותת "חברותא" .

 

אלפי אזרחים ותיקים נהנים מידי שנה מהנחה של 25% בחשבון הארנונה שהם משלמים על דירתם . ההנחה מתייחסת ל- 100 מ"ר ראשונים משטח הדירה.  "כל זה עלול לרדת לטמיון אם לא פנית כל שנה מחדש לעירייה לבקש את ההנחה" אומרת רחל בר-זיו , יו"ר חברותא.

בדברי ההסבר לחשבון התקופתי המופיע בגב הדרישה באותיות הקטנות , שאותן בדרך כלל אנשים אינם קוראים,  מצוין בסעיף 4  בפרק: "לתשומת לבכם",  כי:" הזכאים להנחה בארנונה - יש לוודא במחלקת הגביה את הצורך בהגשת בקשה מחודשת להנחה בארנונה לשנת 2013".

לא מצוין כלל מי הם הזכאים , לא מוזכר כי האזרחים הותיקים זכאים להנחה בארנונה, ההסברים כתובים באותיות קטנות שאינן מתאימות לאוכלוסיה הבוגרת המתקשה לקרוא את הכתוב ובעיקר לא ברור מדוע צריך "לטרטר" אזרחים ותיקים ולאלצם לפנות בטלפון או להגיע אישית לעירייה כדי ל"וודא את הצורך בהגשת בקשה מחודשת להנחה " ובכך לגרום לעומס מיותר על הקווים, על הפקידים, לתורים ארוכים ולעבודה לא יעילה של המערכת העירונית.

"היינו מצפים מעירייה המתנהגת בשקיפות, לצרף לחשבון הארנונה דף נפרד, הכתוב באותיות קידוש לבנה,  המסב תשומת ליבם של האזרחים הותיקים שעליהם לבקש במועד, כל שנה מחדש , את ההנחה המגעת להם על פי חוק" אומרת רחל בר-זיו , "כמובן שהייתי מעדיפה שהעירייה תנקוט באמצעי התייעלות ותחשוב מחדש על כל ההליך באופן שלא יטריח את האזרחים הותיקים לוודא כל שנה אם מגיעה להם ההנחה. הרי הגמלאים רק מתבגרים משנה לשנה ..." 

בסעיף  3 בפרק: "לתשומת לבכם" , שבגב החשבון מצוין כי "ניתן להגיש בקשות להנחה עבור שנת 2013 עד 1.12.13" זאת אומרת עד סוף השנה . מתלונות האזרחים עולה, כי נאמר להם במפורש בעת הגעתם למשרדי הארנונה, כי אין החזר רטרואקטיבי.

 "בגלל שאין  החזר רטרואקטיבי יוצא כי מי  שלא חידש את בקשתו להנחה בארנונה בתחילת השנה ופנה לעירייה לבקש את זכאותו  רק באמצע השנה הפסיד את ההנחה עבור מחצית השנה הראשונה ועלול להפסיד גם את ההנחה כולה. " מוסיפה רחל בר-זיו, יו"ר חברותא.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות