חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מתכוננים לחירום: אזעקת תרגול בעיר וחלוקת ערכות מגן

 

מבצע חלוקת מסיכות האב"כ לתושבי המדינה נמשך כאשר בתחילת חודש יוני תיפתח למשך חמישה ימים תחנת חלוקת ערכות מגן במודיעין מכבים רעות.

 

כזכור, לפני כשנה נערך סבב חלוקה מוצלח בעיר כאשר על פי נתוני החלוקה כ-77% מכלל תושבי העיר כבר החליפו ורעננו את ערכות המגן שלהם. באגף השירות והביטחון של העירייה, הממונה על ההערכות לחירום, מציינים כי מדובר באחד הנתונים הגבוהים בישראל, אך עם זאת עדיין יש כמות גדולה של תושבים בעיר שלא רעננו או החליפו את ערכות המגן שלהם.

התחנה תפעל בין התאריכים 2-6 יוני במועדון הנוער במכבים בשדות ישראל פלד 100, בין השעות 11:00-19:00. את המסכות מחלקת רשות הדואר מטעם פיקוד העורף. כידוע, כל תושב יכול לקבל ערכת מגן עבורו ועבור בני ביתו ללא תשלום באמצעות הצגת תעודת זהות או רישיון נהיגה, זאת בתנאי שבני משפחתו כתובים בספח תעודת הזהות שלו.

תנאי נוסף לקבלת ערכה היא החזרה של הערכות הישנות שנאספו במבצע איסוף ארצי לפני כשנתיים. מי שלא החזיר ערכה לא יוכל לקבל ערכת מגן חדשה. במידה והערכה הישנה נמצאת ברשותו יוכל התושב להחזירה במקום ולקבל במקומה ערכה חדשה. במידה והערכה אבדה יהיה עליו להסדיר את הנושא מול פיקוד העורף באופן פרטני.

הערכות ניתנות על פי התאמה לכל אדם כאשר במקום מבוצעות גם מדידות במקרה הצורך. כל ערכת מגן ממוספרת ומקוטלגת ובמקרה הצורך של התיישנות והחלפה בעתיד תשלח הודעה.

עיריית מודיעין, מכבים-רעות קוראת לכל תושבי העיר לנצל את פתיחת התחנה ואת שעות הפתיחה הנוחות על מנת לקבל ערכות מתאימות ולהגביר את המוכנות לשעת חירום.

בתוך כך במהלך השבוע הבא, בין התאריכים 26-30.5 יתקיים בכל המדינה תרגיל של פיקוד העורף, "עורף איתן 1". התרגיל יתקיים בכל רחבי מדינת ישראל ויכלול בתוכו גם את העיר מודיעין, מכבים-רעות. התרגיל המתקיים אחת לשנה, והוא כולל את כל הערכות העורף לרבות פיקוד העורף, הרשויות המקומיות ושירותי החירום השונים של מדינת ישראל לקראת מצב חירום ונפילת טילים בשטחה.

התרגיל יתקיים לאורך כל השבוע ויגיע לשיאו ביום שני הקרוב, 27.5.13, אז יישמו ברחבי הארץ שתי אזעקות עולות ויורדות. הראשונה בשעה 12:30 במטרה לתרגל כניסה למרחבים מוגנים וירידה למקלטים במוסדות חינוך ובמקומות העבודה. האזעקה השנייה תשמע בשעה 19:05 במטרה לתרגל כניסה למרחבים מוגנים וירידה למקלטים בבית עם המשפחה בשעות הערב. באותו היום ייפתחו המקלטים הציבוריים והמרחבים המוגנים במכבים ורעות.

תושבי העיר שלא ישמעו את האזעקה מתבקשים לדווח על כך באופן מידי למוקד 106 של העירייה. באותו השבוע תתרגל העירייה יחד עם כוחות החירום והביטחון תרחישים של נפילת טילים ברחבי העיר וכן אירועים שונים בשטח. העירייה תעבוד במתכונת חירום של מרכז הפעלה עירוני בו יתכנסו ראש העיר חיים ביבס, נציגי צה"ל ופיקוד העורף, גורמי הביטחון של העירייה, משטרת מודיעין וכוחות ההצלה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות