חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

הנשים של מרכז אסיה

 

תערוכה חדשה באולם עינן: אומץ עוצמה ויופי - הנשים של מרכז אסיה. התערוכה תהיה פתוחה בתאריכים: 26 למאי עד 26 יוני 2013  

 

תערוכה חדשה באולם עינן: אומץ עוצמה ויופי-הנשים של מרכז אסיה. התערוכה תהיה פתוחה בתאריכים: 26 למאי עד 26 יוני 2013

טיפה על הציורים של לורל סטרנברג: האומץ האינדיבידואלי, העידוד המשותף בחברויות של נשים משתקפים בציורים של ריקוד ומסורת של מרכז אסיה. הציורים מביאים את חיי הנשים באסיה לידי ביטוי וקורנים מצבע ואנרגיה.

סטרנברג, דור שני לאמניות (אמה היתה גרפיקאית אופנה),  פיתחה עניין בתרבויות דרך המשי: "אמנות פרס העתיקה משכה את תשומת לבי, כי הבחנתי בהשפעתה של האמנות ההודית והסינית בתוכה". שני הוריה של סטרנברג עסקו בבגדים, כך שאהבתה לטקסטיל ואופנה גרמו לחיבתה העמוקה לבגדים המסורתיים הצבעוניים של מרכז אסיה.

בתערוכה זו, סטרנברג נותנת  כבוד רב לתיאור הקפלים והברק של הבדים, מרקמי הרקמה, הצבעים עמוקים והעוצמתיים, והבגדים הבהירים של הרקדנים ברקע השטיחים השונים.

הקשר שבין האמנית לנשות מרכז אסיה, החל כאשר סטרנברג ראתה בלוס אנג'לס את להקת המחול "גוליסטן"- המתמחה בתרבות של אוזבקיסטן. האומנית בילתה חמש שנים בטלפונים, אימיילים, הלכה להופעות, ופיתחה מערכת יחסים עם הרקדנים. לבסוף הצליחה לבלות יום שלם במחיצתם ולצלם אותם. על בסיס הציורים הללו, התפתחה הסדרה החדשה, המוצגת בתערוכה זו. להקת מחול "גוליסטן" משתמשת כעת בציוריה של סטרנברג באתר האינטרנט של הלהקה.

הרגש והדגש בעוצמת הציורים האלו הוא הכוח הדוחף והמניע של הנשים והחברות אמיצה שתומכת אחת בשנייה. רעיון זה הוא אוניברסלי, אבל התמיכה הדדית הנשית הופכת להיות יקרה יותר בחברות פטריארכליות, בהן נשים יכולות לעסוק בפעילויות משותפות אשר מספקות רגעים של שמחה.

ברוב הציורים הנשים מחייכות זו לזו, אך כאשר מבטן מופנה אל הצופה הביטחון העצמי שניכר על פניהן יכול לאתגר.

זוהי בכורה עולמית של סדרה זו על ידי סטרנברג, שהציגה את ציוריה ברמה בינלאומית: לגונה ביץ' קליפורניה, מכללה לאמנות ועיצוב, תערוכה קבוצתית 2009; שיקגו, רחוב יוניון גלריה, תערוכה קבוצתית, 2008; ניו יורק, מועדון לאומנות לאומית, תערוכה קבוצתית 2007; שיקגו, ספרייה נורט בוק, תערוכה קבוצתית 2007; מורו ביי קליפורניה, מורו ביי אגוד לאומנות, תערוכה קבוצתית 2007; ממפיס טנסי, מרכז קהילתי יהודי, תערוכת יחיד 2002; סנטה אנה קליפורניה, מרכז הסחר העולמי של אורנג' קאונטי, תערוכת יחיד 1990.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות