חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

אלפים השתתפו במרוץ הר לעמק החמישי

 

"שוב שכרון החושים, שוב התרוממות הרוח ושוב תחושת ההתעלות שממלאות כל פינה"  

 

כ- 3800 רצים מכל רחבי הארץ השתתפו ביום חמישי האחרון במרוץ השליחים הקבוצתי "הר לעמק", המתקיים זו השנה החמישית ברציפות, כחלק משבוע הספורט ישראל ובחסות נייקי ישראל, משרד התרבות והספורט מ"א עמק יזרעאל ומ"א גליל עליון.

אלפי הרצים, מלווים בבני משפחה וחברים עברו את המרחק הגדול ביותר בישראל של 215 ק"מ למשך 24 שעות ביום ובלילה בתוואי שטח בנחלים, בהרים, בוואדיות, בין יישובים, אתרים היסטוריים, שטחים חקלאיים בנופיו המרהיבים המוריקים של הצפון מהרי הגליל העליון ועד עמק יזרעאל. המרוץ התחיל בבוקר יום ה’ ה-25 לאפריל באתר "האריה השואג" בתל-חי, המשיך לאורך הנופים של עמק החולה, הכנרת, בקעת בית נטופה, הרי מנשה, עמק יזרעאל, והסתיים ביום שישי ה- 26 לאפריל בבוקר ביישוב הקהילתי תמרת.

המרוץ פרי יוזמתם של עמותת הר לעמק מהיישוב הקהילתי תמרת הפך בשנים האחרונות לאחד מאירועי הספורט הבולטים בישראל ולמבוקש ביותר בקרב קהילת הרצים הגדולה וההרשמה אליו השנה נסגר תוך זמן שיא של 14 דקות בלבד. מרוץ "הר לעמק" פועל כעמותה ללא מטרות רווח, חברי העמותה, תושבי הישוב הקהילתי תמרת, ומאות מתנדבים פועלים במטרה לקדם את ענף הריצות הארוכות בארץ, חיבור אל הטבע ושמירה על איכות הסביבה.

השנה פותחה עבור הרצים אפליקציית "הר לעמק" שאפשרה לקבוצות לאתר את מיקומם של הרצים במסלול בכל זמן, לקבל צפי הגעה לתחנות על פי מהירות כל רץ, למפות את מסלול הריצה, ולמדוד זמני ביניים בתחנות.

במרוץ הר לעמק השתתפה השנה קבוצה מיוחדת מעורבת של 8 רצים ערבים ויהודים מהיישובים עראבה, נצרת, סחנין, יפיע, נצרת עלית וטבריה. מטרת הקבוצה לייצג דו- קיום ולהוות מפגש תרבויות באמצעות הריצה. שמעון שטיינברג, הר לעמק: אחד האלמנטים הייחודיים והמדהימים במרוץ הר לעמק הוא הקשר המדהים שנוצר עם האוכלוסייה הערבית לאורך המסלול.

מסלול המרוץ עובר בשטחים של מועצות מקומיות ערביות, דרך כפרים ושטחים חקלאיים והופך את המרוץ לחוויה ספורטיבית עבור התושבים המקומיים שנתרמים לתפעל ולתחזק את התחנות, לעזור בהכוונת הרצים, וכדו’. עבור הרצים שמגיעים מכל רחבי הארץ מהווה המסלול אפשרות להכיר מקרוב את הכפרים הערביים שללא המרוץ לא היו זוכים להכירם.

אריק שלמון: "מי שחווה את ההפנינג בתחנת עילבון, את הסימון האנושי של נתיב הרכבים בתוך עראבה, ואת המלאך "עלי ואכד" שהכשיר את כל הדרך בבקעת בית נטופה, יבין את עומק השותפות והמחויבות שנוצרה במיקרוקוסמוס השה של הר לעמק והמגזר הערבי, תוסיפו על כך את אנשי ההתיישבות העובדת שלאורך המסלול מכפר שמיר בצפון ועד כפר החורש בדרום."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות