חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הורים מתנגדים למימוש אזורי הרישום בחינוך הממלכתי דתי

 

האם החלטת העירייה לחייב ילדים ללמוד במשואת נרייה תעמוד במבחן משפטי? ילדים שובצו לבית ספר משואת נריה למרות שהוריהם ביקשו להירשם לנתיב זבולון. הורים: זו אפליה. העירייה: אזורי הרישום נקבעו בשיתוף פעולה עם משרד החינוך

 

איך שגלגל מסתובב לו. מאז פתיחת בית ספר משואת נריה, לפני חמש שנים, נערכו מדי שנה מאבקים של הורים שדרשו שילדיהם יתקבלו אליו לאחר שנדחו מחוסר מקום. ואילו השנה מסתמן מאבק שונה לגמרי. הורים שרשמו את ילדיהם לנתיב זבולון טוענים שהעירייה מחייבת אותם ללמוד במשואת נריה.

בימים אלה מגיעות הודעות השיבוץ לבתי התלמידים בעיר ובעקבות אזורי הרישום בחינוך הממלכתי דתי שובצו ילדים למשואת נריה למרות שהוריהם דורשים שילמדו בנתיב זבולון. לטענת הורים מדובר אומנם בשני בתי ספר בזרם החינוך הממלכתי הדתי אולם הם בעלי אופי שונה.

השבוע אמרה אם שקיבלה הודעת שיבוץ למשואת נריה, כי תבדק אפשרות לאפליה: "אי אפשר להכריח את הילדים שלנו ללמוד במשואת נריה. יש לו אופי שונה מנתיב זבולון ולא בטוח שזה יעמוד במבחן משפטי".

לאור ההתעקשות על אזורי רישום בחינוך הממלכתי דתי עלולה העירייה למצוא עצמה בבעיה כפולה אם יתברר שמחסור מקום יידחו ילדים שנרשמו למשואת נריה בעוד אחרים ששובצו לשם דורשים ללמוד בנתיב זבולון. ייתכן אף כי תאלץ להגן על עמדתה בבית המשפט על שחייבה ילדים ללמוד במוסד חינוכי שאינו מתאים להשקפת עולמם.

על אזורי הרישום הגיבו מדוברות העירייה ומסרו: "אזורי הרישום בעיר קיימים למען התושבים, כאשר תרומתם בכך שהרשמה לפי אזורי רישום, מאפשרת אכלוס בתי הספר בצורה מאוזנת ושוויונית, לרווחת התלמידים. אזורי הרישום נקבעו בשיתוף פעולה עם משרד החינוך".

לשאלה כיצד ניתן לחייב ילד ללמוד במוסד חינוכי שאינו מתאים לאורח חייו והאם החלטת העירייה תעמוד במבחן משפטי? השיבו מהדוברות: "בתי הספר בעיר הם ממלכתיים דתיים ללא הגדרה של חומרה או הקלה בפן התורני בהם. כל מקרה פרטני ייבחן לגופו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות