חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אדוני שר האוצר היקר

 

להלן הפוסט שפרסמתי על הקיר של שר האוצר ומשום מה הוא נמחק דקות לאחר שעלה

 

אדוני שר האוצר ... מעניין מאוד ... מעניין מאוד איך הפוסטים היחידים שנותרו על הקיר שלך הם הפוסטים שלך בלבד.. ופוסטים שלא נוחים לך "נעלמים", מועברים לדפים אחוריים... או נמחקים...זאת הגדרת השיח שלך.. חד כיווני... חד שיח שלך... חוסר סובלנות לביקורת, לדעה אחרת. מבלי לזכות במענה את אלו החושבים אחרת....
להלן הפוסט שפרסמתי על הקיר של שר האוצר ומשום מה הוא נמחק דקות לאחר שעלה: אדוני שר האוצר. אני לא מאוכזב כי לא הייתה לי כל ציפיה. היה ברור לי כי יש פער בין הצהרותיך לבין מה שתבצע כאשר תגיע למשרד האוצר. היה ברור לי כי "נערי האוצר" יאלפו אותך ו/או יתעתעו בך ותחת שרביטך תמשך החגיגה "הקפיטליסטית הראדיקאלית" (חזירית)שלהם.

ראשית דבר הייתה צריך ליזום חקיקה שתחייב תקופת צינון ממושכת בת כ-5 שנים של "הרגולטורים הפיננסיים", המפקח על הבנקים, ראש אגף תקציבים, המפקח על הבנקים וכדומה והכל על מנת למנוע תופעות כמו ניר גלעד ואחרים שרגע עשו במלאכה מטעם המדינה ורגע לאחר מכן התיישבו בכסא המנהלים של התאגידים ובעלי ההון שנזקקו קודם לכן לאישוריהם.
לאחר מכן אולי... אולי היית מקבל הצעות ועצות פחות מוטות ומטעות.
עם כל הכבוד, האמירה שלך השיווקית שלך כי הגזרות בלתי נמנעות, אחרת נדרדר למצבם של יוון, איטליה , ספרד וכדומה... האמירה הזו איננה נכונה ובלשון חופשית ... בלוף!!!!! הכלכלה הנה מדע מתחום מדעי החברה וככזו היא עוסקת באיזון ערכים אנושיים וסדרי עדיפויות חברתיים.

אין דרך אחת נכונה! חלוקת נטל המס יכולה להיות "מס גוגולת" אחיד ורוחבי, יכולה להיות פרוגרסיבית ויכולה להיות רגרסיבית דוגמת המע"מ. כן.... עם כל הצער ... שעור ביסודות, שעור במבוא לכלכלה לשר האוצר. המע"מ הוא מס רגרסיבי, ככל שרמת ההשתכרות של האדם נמוכה יותר, שעור המס באחוזים מתוך שכרו נטו הנו גבוהה יותר וההיפך.

אין חולק שיש לעשות קיצוץ תקציבי... אבל איפה? היכן?.... אתה, על הפרסומים, בחרת בהגדלת נטל מס ההכנסה בשיעור 1.5%, קרי באופן אחיד... האלטרנטיבה היא להעלות את המס באופן דיפרנציאלי כך שבהכבדה על בעלי ההכנסה הגבוהה במדרגות המס העליונות ישאו בנטל גבוה מ- 1.5% לדוגמא, ואילו נטל מס ההכנסה ילך ויקטן ככל שההכנסה קטנה.

אתה בחרת להעלות את המע"מ באופן אחיד, משמע שההכבדה היחסית על בעלי ההכנסות הנמוכות הנה גדולה יותר מבעלי ההכנסות הגבוהות שהרי בעלי ההכנסות הנמוכות מוציאים חלק ניכר כדי כל הכנסת לצריכה ולקיום בעוד שבעלי ההכנסות הגבוהות מוציאים לצריכה חלק יחסי קטן יותר ומפנים את היתר להשקעות וחסכון.

....יכולת לבצע קיצוצים בשמנת ויש הרבה שמנת מוכמנת תחת מנגנוני " הטייס האוטומטי" שחלילה מלגעת בו... קצרה היריעה וגם כך הארכתי... אתה אכזבה למצביעך... אתה רחוק מלעשות את המלאכה כראוי... יש דרכים אחרות... הבחירה שלך היא שלא להביא לשינוי אלא להמשיך בישן ... להביא תקציב שאין בו חמלה... אין בו הומאניות... תקציב שידרדר עוד 40,000 משפחות מחתחת לקו העוני....ולא ירחק היום שמחאת ההמונים תבוא לפתחך "תקוות המחאה והבחירות של אתמול".... עדיין לא מאוחר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות