חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

מתגברים על הפחד לומר ”לא” // גרפולוגיה

 

הקורא יאיר בעל חושים מפותחים, חשיבה מבוקרת ואנליטית, בעל דמיון ופתיחות מחשבתית עם כושר אלתור ותמרון. שאפתן ועצמאי, זקוק לאנשים ולעיתים ציני ועוקצני. נוקשה ברגש בעל מצבי רוח ונוטה לאבד סבלנות

 

הטיפוס "המרצה" (מלשון לרצות) הוא אדם חלש שהולך בדרך הקלה, נרתע משינויים מסתפק בקיים, הטיפוס שלא נוקט עמדה. הוא אינו יוזם ולוקח אחריות, לא גלוי ומשליך על האחר דברים שעוברים עליו. לא יכול להכיל בקורת על עצמו ומפרש זאת כדחייה. רמת השאפתנות שלו נמוכה, במידה מסוימת הוא עצלן ומחפש נוחות אישית. דקלה בחורה בתחילת שנות העשרים שלה, הגיעה למשרדי ובקול רועד אמרה "אני לא מסוגלת להגיד לא ". באבחון גרפולוגי שערכתי התברר שדקלה היא טיפוס מרצה.

"המרצה" נמנע בחברה ממגע ומעימותים, הוא סוג של מתפייס שעושה הכול כדי להיות מקובל, כך גם דקלה שלכל בקשה מקרוביה נענתה בחיוב גם כשלא רצתה וזאת מהפחד שיכעסו עליה ואז תרגיש בודדה, תחושה שגורמת לה לחרדה. בחודש האחרון סיפרה שסבלה כאבים בכל חלקי גופה והרופאים לא מוצאים לזאת סיבה.

במהלך האימונים התברר לדקלה שהתנהגותה המרצה נבעה מהצורך להיות מקובלת, לומר "לא" היה חושף אותה לביקורת ולדחייה וכשלא יכלה עוד להתעלם מרצונותיה חשה מצוקה וזה היה המקור לכאביה. השינוי לא היה קל עבורה והפחד להגיד "לא" היה כה גדול שבתחילה איבדה את קולה, במהלך האימונים למדה כיצד להשתמש ב"לא" ולסרב מתוך דעתנות שביטאה את הרצונות והצרכים שלה..

שינוי הוא תהליך שרובנו נמנעים מלעשות אך חייבים לעשות בבואנו להציב מטרות חדשות בחיינו, שינוי דפוס החשיבה יציאה מ"אזור הנוחות" ושינוי בהתנהגותנו הם אלו שיובילו אותנו לתוצאות רצויות ולהשגת מטרותינו. 2012 שנה חדשה , נסו עכשיו לחשוב על מטרה חדשה שיש לכם בחיים ותשאלו את עצמכם - מה אני עושה אחרת כדי להגשים את המטרה הזאת?

האבחון הגרפולוגי של יאיר:

הקורא יאיר בעל חושים מפותחים, חשיבה מבוקרת ואנליטית, בעל דמיון ופתיחות מחשבתית עם כושר אלתור ותמרון. שאפתן ועצמאי, זקוק לאנשים ולעיתים ציני ועוקצני. נוקשה ברגש בעל מצבי רוח ונוטה לאבד סבלנות .

הקונפליקט העיקרי שלו הוא בין האיפוק והצורך בשליטה ובין האימפולסיביות ואיבוד שליטה. מונע מצרכים בסיסיים חומריים וצורך בהערכה, מתקשה לקבל מרות לא מתאים לעבודות שגרה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות