חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

ואכלתם בשר בניכם ובנותיכם // פרשת בחוקותי

 

כל כך הרבה רשעות צריך כדי להגיד לעם ישראל שאם הם לא ישמרו את השבת אז הם יאכלו את בשר ילדיהם. מה אגיד לכם... שום פסק הלכה או פרשנות מבית שמאי לא יצליחו למחוק את הזעזוע שלי מפסוק כזה

 

"וְאִם בְּזֹאת לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי: וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת קֶרִי וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף אָנִי שֶׁבַע עַל חַטֹּאתֵיכֶם: וַאֲכַלְתֶּם בְּשַׂר בְּנֵיכֶם וּבְשַׂר בְּנֹתֵיכֶם תֹּאכֵלוּ: וְהִשְׁמַדְתִּי אֶת בָּמֹתֵיכֶם וְהִכְרַתִּי אֶת חַמָּנֵיכֶם וְנָתַתִּי אֶת פִּגְרֵיכֶם עַל פִּגְרֵי גִּלּוּלֵיכֶם וְגָעֲלָה נַפְשִׁי אֶתְכֶם":

מה הביא את שלוחי הקב"ה לשגר בפרשת השבוע "בחוקותי" קללה נוראה שכזו כמו "ואכלתם בשר בניכם ובנותיכם". אם תעמיקו אצל פרשני התנ"ך הקלאסיים כמו אונקלוס, רש"י ודומיהם, על בליינד מצאו איזה פירוש יצירתי שמזכיר לי את מפרשני אמרות השפר של הרב עובדיה בדרשות מוצאי השבת.("לא הבנתם אותו, זה היה בהומור") אם תשאל פרשן חרדי מהיום על הפסוק הקניבלי, תחטוף במקרה הטוב מבט זלזול עליך כבור ועם הארץ ומי אתה בכלל יא כופר בן דומן בור ועם הארץ שתעיז לחלוק על "ך.

פרשת בחוקותי, עמוסה באזהרות לעם ישראל ובתיאורים המזכירים את הירושימה רגע אחרי, מה יקרה אם לא ישמרו את חוקותיו של הבורא או לפחות כפי שהם מייחסים לו. בחלק מברכות מחברי התנ"ך היו קמצנים חבל על הזמן, בקושי 12 פסוקים קצרצרים במיוחד, אבל משהגיע תור הקללות, כאן הנדיבות באכזרית שפעה כמעיין בלתי נדלה.

והשאלה היא מה כל כך הפחיד את אבותינו שחיברו את ספר הספרים שהגזימו כל כך בתיאור העונשים והאם הם הביאו בחשבון שמצבור פסקי ההלכה שנדחסו כולם בפרשה זו עלולים להמאיס את הדת על רוב העם הצמא למעט הומניות. לא לגנוב או לרצוח , גם לאלה אני מתנגד, אבל שאר הדברות... נו ברצינות, מישהו חושב שלנאוף זוהי מעלה של עיתונאים בודדים ולשמור את השבת יהיה במרכז הקונצנזוס בבלומפילד וקרית אליעזר?

כל כך הרבה רשעות צריך כדי להגיד לעם ישראל שאם הם לא ישמרו את השבת אז הם יאכלו את בשר ילדיהם. מה אגיד לכם... שום פסק הלכה או פרשנות מבית שמאי לא יצליחו למחוק את הזעזוע שלי מפסוק כזה שאגב רבים רבים הדומים לו פזורים כמעט בכל כמה עמודים בתנ"ך.

אבל כל פרשה כבודה במקומה מונח, ומה שמטריד אותי זו העובדה שכמה רבנים החושבים שהם לפחות סגניו של הקב"ה, מפזרים פסוקי ראווה נגד כל מה שזז נגד התורה, מהערבים ועד השמלאנים. רק 2 דברות לא שמעתי מפוסקי הדור שלנו... לגנוב ולרצוח. לגנוב  למיטב הבנתם מותר כל עוד זה משרת את האינטרס שלהם ולהרוג זו מצווה אם מדובר בצוררי ישראל בהם כלולים גם בני 13 שזורקים אבנים.

אז אם זהו  העונש למי שלא שומר שבת או שנת שמיטה, אז לא תודה, זה מתאים אולי לספר החוקים של הפרלמנט האיראני אבל בוודאי לא לעם שמתיימר להיות האור לגויים. ותחסכו לי בבקשה את אמרותיכם על החילוני שנשבה ושאר חארטות., אף אחד כבר לא קונה סחורה משומשת זו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות