חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מעז יצא מתוק

 

לכבוד יום הולדתי בשנה שעברה הפתיעה אותי אשתי בהזמנה לסדנת שוקולד. בשישי בבוקר, לאחר ש"איפסנו" את הילדים בגנים יצאנו לדרך לכיוון ביתה של נטלי שם התקיימה הסדנה.

 

נטלי, אישה צעירה ונמרצת, מפעילה מזה ארבע שנים סדנאות יצירה בשוקולד. בין לבין היא גם מכינה חבילות שי, עוגות בצורות שונות ושאר מוצרים משוקולד אותם היא מוכרת על פי הזמנה לאירועים ולעסקים קטנים בסביבה.

בעודנו טובלים בשוקולד ומכינים אבקות בגוונים שונים שוחחתי עם נטלי על העסק, על הסדנאות, על הפרסום ועל איך בעצם היא מחזיקה מעמד כבר ארבע שנים. "בעבודה קשה" היא סיכמה. "ומה אתה עושה" התעניינה. "אני יועץ שיווקי לעסקים" עניתי. במיקסר התערבלו ביצים ותוך כדי הכנת הקצפת הסברתי לה את המושג "אסטרטגיה שיווקית".

"אסטרטגיה שיווקית משמעותה קביעת מדיניות, תכנון וניהול השיווק. תחשבי על המטבח כאן כעל שדה קרב. קביעת המדיניות משמעו הגדרת המטרה. אנחנו כאן כדי ליצור ולהפיק שלושה מוצרים משוקולד. המטרה ברורה וניתנת להבנה. כל פעילות במטבח מחייבת תכנון: כמות חומרי גלם, סוגי חומרי הגלם, תמחור נכון של החומרים, כלים שונים ליצירת צורות, מיקסר, תבניות, תנור. כל אלה דורשים תכנון ומהווים תנאי הכרחי להצלחה. לבסוף מגיע שלב הניהול. איך מתחילים, מה מערבבים עם מה, מתי כל דבר נכנס לתנור ואיך כל דבר יתוזמן כך שהמטרה תושג בזמן. הפקת שלושה מוצרי שוקולד לתפארת."

ההסבר הזה קצת המם אותה. מעולם לא תיארה לעצמה שאצלה במטבח קיימת אסטרטגיה כלשהי. "זה בא לי באופן טבעי" היא אמרה די בבירור.

נטלי שכחה שכששאלתי אותה איך העסק מתנהל אמרה "בעבודה קשה".

האתגר הגדול של עסק קטן, כמו של נטלי, הוא להרים מבט, להתבונן מסביב ולהכין אסטרטגיה שיווקית. כשיש תוכנית פעולה עם מטרה ברורה, תכנון נכון וניהול אמיץ הסיכויים להצלחה גדלים.

מספר ימים לאחר הסדנה התקשרה נטלי וביקשה שניפגש בכדי לבנות ביחד את האסטרטגיה השיווקית של העסק שלה.

בשלב הראשון התמודדנו עם המדיניות. פענחנו ביחד מה המטרה של העסק שלה בכלל. נטלי הבינה שמרדף אחר לקוחות זו לא מטרה ולא מדיניות. גילינו שהמטרה היא חוויה. המטרה היא שאנשים שיבואו לסדנה יחוו חוויה אחרת. מרעננת, מהנה, משעשעת ומתוקה. הגדרת המטרה סללה לנו את הדרך לתכנון. פתאום היה ברור שמבנה הסדנה צריך להשתנות. תכננו מחדש את הסדנה והפכנו אותה  לסדרת מפגשים תוך מתן דגש על אופי שונה בכל מפגש. נטלי הכינה דפים לטובת הניהול של כל מפגש כמו כן החלטנו להתמקד בלקוחות הקיימים ולשים אותם בפוקוס. בין היתר עיצבנו דף מידע ושלחנו ללקוחות מייל עם המידע החדש מעת לעת.

לא עבר זמן רב והעסק של נטלי "תפס כיוון" חדש. ועל זה נאמר "מעז יצא מתוק".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות