חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שמירת הכבשים

 

מי שנתקל בשבוע שעבר בעדר כבשים בכניסה לעיר, לא להיבהל, הבדואים לא מקימים כאן התנחלות והכבשים באו ללחך את העשבים לפני שחום הקיץ יהפוך אותם למדורת ל"ג בעומר

 

חדי העין הבחינו בוודאי ביום חמישי האחרון בעדר כבשים המשוטט בפאתי מכבים. כמו בכל שנה גם השנה הגיע עדר הכבשים של הקרן הקיימת לישראל על מנת לסייע במניעת התפשטות אש במקרה של שריפה. כידוע, הקיץ וימי השרב הבאים עמו, מעלים את הסיכון מפני שריפות קוצים.

במהלך השנים האחרונות למדו בעיריית מודיעין, מכבים-רעות כי המרעה ביער הוא כלי חשוב ביותר המסייע במניעת שרפות. עדר הכבשים, שהגיע לעיר זו השנה הרביעית, מסייע לפעילות זו על ידי כך שהכבשים אוכלות את העשב והקוצים היבשים ובכך מוריד את גובה וצפיפות העשבייה וכפועל יוצא מקטין את סכנת השרפות ביער ומוריד משמעותית את קצב התפשטות השריפה דבר אשר מקל על כוחות הכיבוי וההצלה להשתלט עליה. נדבך אקולוגי נוסף שמרעה הכבשים מביא עמו הוא שהורדת  גובה העשבייה מאפשרת למיני צמחים נמוכים להתפתח ומאפשרת פריחה חזקה יותר.

עדר הכבשים נכנס לעבודה כבר בשבוע שעבר כאשר הוא החל את עבודתו בשטח הפתוח שסביב מכבים, שלב ג’ מכבים ומשם יתקדם לכיוון אזור מגרש הכדורגל הישן, גבעת הברושים, עוטף מכבים עד לאזור מחסני העירייה מכבים צפון וגבעת התיתורה.

העדר מונה כ-500 כבשים, והוא יילווה בכל עת על ידי רועה צמוד המפקח עליו, כאשר לעזרתו גם כלבים. הרעייה תתבצע במהלך היום ולקראת ערב יחזור העדר לנקודת האיסוף שלו למשך הלילה. העדר מחוסן ומטופל על ידי הלשכה הווטרינרית של משרד החקלאות ובעליו מצויים בקשר יומי עם השרות הווטרינרי העירוני ועם נציג קרן קיימת לישראל.

העדר ירעה באזור בחודשים הקרובים והעירייה מקווה לשיתוף פעולה ,סבלנות והבנה מצד התושבים בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל או לשרות הווטרינרי העירוני.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות