חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

השמיים נפתחו והשמיים לא נפלו // קובי עצבני

 

האימפריה העקומה שנבנתה כאן 65 שנה בדומה לאימפריה הרומית, משולה למגדל דומינו, הפלת אבן אחת, היתר יפלו לבד. אם הפרטת התעופה, הוזלת מחירי המזון הבריא והפסקת חגיגות הנמלים שלפיד אנד בנט יזמו, יצליחו, מקורות, חב’ החשמל והאחרים יפלו כבר לבד.

 

אף פעם למען האמת לא הבנתי את ההיגיון העקום הזה של משרד המסחר למכור לנו מוצרים בריאים במחיר מופקע עד כדי שברשתות השיווק דאגו לפתוח בתוך הסופרמרקטים מעין בוטיק בצורת חנות זוטא שכל הדואג לארנקו יברח ממנו. מה, לא רוצים לדאוג לבריאות שלנו בכוונה? ובכלל למה לכל הרוחות לחם לבן עתיר צרות מפוקח וכל פרוסת לחם מקמח מלא ובריא עולה יותר ממחיר פיתה שלמה.

לא הבנתי בדיוק כמו שלא הבנתי איך מכר שלי באשדוד מתגאה בפני חבריו איך שני בניו נכנסים לעבוד בנמל בלי מכרז ושאר שטויות, כי שם רק הקישור קובע והוועד שם הוא האלוהים.

לא הבנתי איך לעזאזל מחירי החבילות הטיול לחו"ל מתייקרים פי 2 ויותר בתקופת החגים. מה, מחירי בתי המלון של כל כדור הארץ מקפיצים מחירים בגלל חג של 6 מיליון יהודים שבארץ? פשוט מאוד, חברות הטיסה המסכנות שלנו המשיכו לשלם למלונות מחיר רגיל אבל את כל העודף, וואחד עודף גרפו לעצמן. והחגים אצלנו ברוך השם יש ולא רק בעונת התיירות.

לא הבנתי איך מצד אחד נתנו לנו לייבא כלי רכב מחו"ל (כי המחירים שם נמוכים ולא בגלל המיסים) אבל דאגו להוציא לנו את הנשמה בבירוקרטיה כדי שנעדיף את אינטרס הטייקונים שמחזיקים את סוכנויות הרכב בארץ.

65 שנים זה פעל כך ואיש לא חשב שאפשר אחרת, עד שבאו לפיד אנד בנט והצהירו כי כוונתם לשנות את פעילותו של גן ההיגיון העקום הזה ולהכניס את הדי אן אן הלאומי שלנו למיטת ריפוי עד שיתאים עצמו ויבריא את הגוף החולה. הבוקר כך שמעתי הולך האוצר לשנות את פירמידת מחירי המזון כך שמוצרים לא בריאים יתייקרו ובריאים יוזלו ואף יוכנסו לפיקוח. לא להאמין אבל איך לא חשבו על זה קודם?

65 שנים דפקו לנו מחירי חבילות תיור לחו"ל בימים בהם בחו"ל אין חגים רק בגלל שכאן יש חגים, אבל עם תוכנית השמיים הפתוחים זה כבר הולך להשתנות.

65 שנים הנמלים התנהגו כמו מדינה בתוך מדינה ואיש לא חשב אחרת עד שבאו לפיד ובנט. כך גם באשר ללימודי הליבה ולקצבאות המיותרות ליושבי האוהלים בכולל, כך באשר לעוד דברים רבים נוספים.

ואתם שואלים ומה עם מקורות, חב’ החשמל והתעשייה האווירית? איך אומר הבדואי וההוא עם הגורמטים מהאח הגדול... שוואיה שוואיה, נהרוג  טורקי וננוח. ובכלל אם תשאלו אותי, כמו שבאל על והשאר נרגעו מהר מאוד השבוע אחרי הכרזת השמיים נפתחו והשמיים לא נפלו, כך יקרה עם שאר המונופולים הגדולים, כמובן בתנאי שמה שכרגע על השולחן יצליח.  אם הפרוייקט של לפיד אנד בנט יתפקשש, הלך על כולנו. תחזיקו אצבעות.

האם כל מה שצמד המהפכנים מתאים... לא ממש. האם כשנגיע לסוגיית המתנחלים הבוערת עוד יותר מנושא החרדים האידיליה תמשיך... לא בטוח וליתר דיוק בטוח שלא.  אבל  מה אגיד לכם, השינוי מרענן וגם אם הוא יפתור חלק מהמכאובים שהעלו מורסה די בכך, כשנגיע לגשר ההתנחלויות נשבור את הראש.

בינתיים שההיא מבני ברק שבכתה שיהיה לה קשה לפרנס את 8 ילדיה רק מעבודתה, אז באמת התייבשו לי הדמעות, בבקשה שבעלה יתכבד ויעזוב את הכולל על 3 אלפי השקלים שהוא מקבל מהמעמד הבינוני כל חודש ויצא לעזור לה בפרנסה. לא יוכלו? בבקשה 8 ילדים זו לא פרה קדושה ואפשר להסתפק גם ב 4. מימלא עם החינוך שהם מקבלים בעוד 12 שנה יצטרפו גם ה- 8 למעגל הכוללים ונשותיהם ירתמו להבאת עוד 8 ילדים שכשיגדלו גם הם ... נו, נחסוך לכם, הפרינציפ ברור.

ובינתיים אני מוכן לתרום למען המהפכה שיפגעו לי בשכר (אבל בלי להגזים...) בכמה מאות שקלים, כי אם בעוד 4 שנים נרגיש שינוי ברמה הלאומית, אז זה היה שווה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות