חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

חגיגות ליל העצמאות - צאו כבר מהקופסא

 

זה היה אידיאלי ומתבקש כשבעיר היו רבבה או שתיים תושבים, אך כבר כמה שנים שהאירוע המרכזי בפארק החולה הפך לסיבה הטובה ביותר למה כדאי בשעות הללו להסתגר במרפסת עם המנגל.

 

אז מה היה לנו שם בליל העצמאות .... עמק החולה ומבואותיו כרגיל  נחסמים וכל עם ישראל נוהר הרבה לפני שכוכב אברהם נראה בשמיים. כאן אין מי בא ברגל ומי ברכב... רק ברגל, ואחרי שהתאמנת טוב בגרירת הגבר מהפעוטון יחד עם הינוקא בעגלה, מתחיל הקרב על המיקום.

30.000 גברים, נשים ובעיקר טף כך על פי פרסומי העיריה, שנלחמו כאמור הרבה לפני השעה 8 בערב עד הסוף על כל אלפית דונם, לזרוק שמיכה, לחלוץ רגליים  ממש לא חשבו או ידעו האם על הבמה מתוכננת הופעת קמבק של החיפושיות או שמה מדובר  שירי שוליים מכוכב נולד, מימלא  האמנים על הבמה נראים כמו כוכבי לכת רחוקים והמסכים הנלווים... נו, את זה כבר יש לנו עם מסך ה 52 אינץ בבית ואפילו על הספה.

את השעתיים הקרובות בילו בעיקר הזוגות +1 או 2 בדאגה שהפעפוסים לא ייעלמו מזווית העין ובתפילה שהזיקוקים הראשונים יבואו כבר.  משפיצוצי זרנוקי האש הראשונים מתקפלים, מתקפלים איתם חלוצי הערב הזוגות הצעירים  עם הינוקא והעגלה.

מעכשיו ועד למנת הפיצוצים הבאים מתארגן הדור השני להתפנות מהמקום ו  5 דקות אחרי זה, מעט לקראת 22.30 מתחילה הנהירה הגדולה של כל מי שבסך הכל רצה להשקיט את מצפונו, הנה, לא נשארנו בבית בליל העצמאות. מעכשיו נותרת במקום שארית הפליטה המורכבת בעיקר מבני נוער וילדים שמספיק גדולים כדי להודיע להורים: לכו הביתה, אני נשאר כאן עם החבר’ה להשפריץ זה על זה.

בקיצור, שנה אחר שנה אותה תבנית שאיש כאן  ממארגני החגיגות לא מנסה אפילו לצאת מהקופסא ולחפש מודל אחר לעיר העתיד. ואל תגידו שאין...יש ואפילו בזול יותר. 8 עמקים בעיר מודיעין, בכל עמק סביבו מתחם בן 2000-4000 משפחות (ממש עיירה קטנה)  וברובם  ממש לא סיפור להרים במה בינונית עליה יופיעו ברוטציה אומני העיר ואחרים (לאו דוקא שלמה ארצי כן...?) שיעברו פעמיים שלוש מבמה לבמה ( אייל גולן עושה את זה מעיר לעיר באותו הערב...אז מה הבעייה) , כל מתחם יתרכז בעמק שלו, את הזיקוקים מימלא רואים מכל מקום ובעיות חניה איין, כי כולם באים מהבית ברגל.

ומה עם נכבדי העיר? שגם הם יטיילו מעט בין הבמות או שיתחלקו, מה קרה, במימונה אפשר אז למה פה לא?

והדוכנים... בכל עמק בסמיכות לבמה יש איזה שהוא מרכז מסחרי... אדרבא, פתחו שם  ברחבה בזאר  של דוכני מזון  ושעשועים. יל להיות סבבה.

אני בטוח שתמיד יצוץ איזה חכמולוג שימצא מיליון סיבות מדוע זה לא בדיוק ככה, והדברים לא פשוטים ושאר ירקות. ואני אומר, למה לא לנסות, למה לא לבדוק פעם אחת משהו אחר, למה לא להתייעץ עם לחיאני איך העסק דפק בחופים, שם פיזרה העיריה במות רבות לאורך החוף.

ואני איפה הייתי... איך אומרים, הלכתי, ראיתי, נפגעתי וברחתי למנגל במרפסת בשמשוני. תאמינו לי, את הזיקוקים המאוחרים ראיתי משם יופי.

 ושיחשבו על זה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות