חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מתנדבי ”ארגמן” בטקס יום הזיכרון באורט עירוני

 

שבעה ממתנדבי עמותת "ארגמן "נטלו חלק בהנצחת יום הזיכרון לחללי צה"ל שהתקיים בבי"ס אורט עירוני ד’ שבמודיעין, כאשר הם מספרים לתלמידים מחוויותיהם האישיות על המלחמות השונות החל ממלחמת השחרור ועד מלחמת שלום הגליל.

 

בעמידת דום בהישמע הצפירה החל טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל שהתקיים בבית הספר בו התייחדו התלמידים עם זכרם של הנופלים. בטקס המרגש, בו נטלה חלק גם מנהלת בית הספר, גלית גולדברגר,  הוקראו דברי אמהות שכולות, קטעי שירה וסיפורי גבורת הנופלים ושובצו בו שירים וקטעי נגינה של תלמידות בית הספר. לטקס הוזמנו מתנדבי "ארגמן", ששעה קודם לכן עמדו בכתות אליהן שובצו, וספרו איש איש בדרכו מחוויותיו על המלחמות השונות.

בספרו על קרבות מלחמת יום הכיפורים בהם נטל חלק אמר מרדכי אשל: " הרגשתי שזכיתי להימנות על צאצאיו של בר-כוכבא הלוחם הגדול לעצמאות העם היהודי וזכיתי להיות חייל עברי. לא עוד ניתן להשפיל אותנו ולהוביל אותנו כצאן לטבח". חיה שוהם רתקה את התלמידים בספור חוויות מילדותה  במלחמת השחרור בת"א ובתיאור חיי היום יום בשנותיה הראשונות של המדינה (חלוקת חלב, קרח, תאורה, השקיה, חינוך לניקיון בבית הספר ועוד).

עופר ליבנה, מנחם מיכלסון, דוד קב, גדי צפריר, אליעזר כרמי, מרדכי אשל וחיה שוהם - כולם מתנדבי "ארגמן" שספרו לתמידים והעשירו אותם במידע חוויתי על הפלמ"ח ות"א במלחמת השחרור, טייסת בחיל האוויר ועל מלחמות: ששת הימים, יום הכיפורים ושלום הגליל .

"התלמידים מתרגשים כאשר הם שומעים חוויות ממקור ראשון, זה מעורר בהם כבוד ורגשות. זוהי עשייה מבורכת של הנחלת מורשת. המספרים היו נהדרים ורתקו את התלמידים" אומרת יוטבת שטראוך, מחנכת כתה ח’ ורכזת חברתית בבית הספר. על חשיבות הטקסים ותרומתם לתלמידים עמד אלכס, רכז חברתי ומי שהיה אחראי לטקס.

"אנו ב"ארגמן" מדגישים את חשיבות הקשר הבין דורי ותרומתו להעברת מורשת ישראל לדור הצעיר" אומר יו"ר "ארגמן", אברהם כץ עוז. "הפעילות ההתנדבותית מעשירה גם את המתנדבים עצמם" מוסיפה חנה גור, רכזת פרויקט הדגל של "ארגמן":  "אזרחים ותיקים משוחחים מורשת".

בית ספר אורט עירוני ד’ מונה 550 תלמידים בכתות ז’-ט’. בית הספר מרחיב את פעילותו ובשנה הבאה יכלול כתות ז’- י’ כשהמגמה היא לצמוח ולהתרחב מחטיבת ביניים לתיכון ומשם ללימודי המשך - למוסד המעניק תעודת הנדסאי לבוגריו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות