חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

”נתיב זבולון” זוכים שוב בתחרות כתיבת סיפורי עם

 

בית הספר ”נתיב זבולון” זכה, זו השנה השלישית ברציפות בתחרות ”דור לדור יביע אומר” מטעם משרד החינוך, המחלקה למורשת קהילות ישראל.

 

תלמידי בית הספר "נתיב זבולון" אוהבים לקרוא ולכתוב ספרים ומידי שנה זוכים תלמידי בית הספר בפרסים שונים בתחום זה. השבוע נודע כי בית הספר זכה, זו השנה השלישית ברציפות בתחרות "דור לדור יביע אומר" מטעם משרד החינוך, המחלקה למורשת קהילות ישראל. המטרה בתחרות היא לכתוב  סיפור [שעבר מדור לדור] בדיוק כפי שהתלמיד שמע אותו מפי המספר ועיבודו לסיפור עם בו מופיעים מאפייני סיפור העם. 

את הפרויקט הובילה הרכזת והמדריכה בבית הספר-נאוה מרמרוש. התלמידים שניגשו לתחרות קיבלו הנחיה רצופה על ידי מרמרוש, עד שליחת התוצרים המוגמרים לתחרות. הסיפור הזוכה היה סיפור העם שכתבה זהר הראל , תלמידת  כיתה ה'3. הסיפור של זהר הוא אחד מבין שישה עשר הסיפורים המצטיינים בתחרות הארצית בנושא כתיבת סיפור עם מפי מספר ועיבודו.

סיפורה של הראל, "העוגיות הלבנות של פורים", נכתב פעם אחת כלשונו, בדיוק כפי ששמעה אותו מפי סבתה מוניק מילכה פינטו, ששמעה את הסיפור מהוריה. ארץ המוצא של הסיפור היא- אלג'יריה.

העיבוד האישי של הסיפור נעשה על ידי זהר בעקבות לימוד מאפייני סיפור עם ,כפי שהדריכה אותה מרמרוש. זהר עיבדה את הסיפור לסיפור עם בכישרון רב והפכה אותו לסיפור מותח, מסקרן ומעניין.

זהר לא הסתפקה בכתיבה בלבד והיא ראיינה את סבתה והסריטה אותה מספרת את הסיפור. סיפור העם המעובד ,מנוסח כהלכה ובעל מאפיינים של סיפור עם.

טקס חלוקת הפרסים התקיים במכון בן צבי בירושלים, כאשר מארגנת התחרות, דינה דרורי  התרגשה לראות את סבתה של זהר  שהגיעה לטקס. מוניק מילכה פינטו סיפרה שבשנת 1962 בחול המועד של חג הסוכות שנה לאחר עלייתה עם בעלה מאלג'ייר, הם הגיעו לבית הנשיא יצחק בן צבי, כדי ללחוץ את ידו.

בטקס התבקשה זהר לקרוא קטע מסיפורה לקהל, תוך כדי הקראת הקטע הוקרנו על המסך התמונות של העוגיות הלבנות. זהר  קיבלה תעודה וספר. מרמרוש שהובילה את הנושא קיבלה אף היא ספר, ובית הספר זכה אף הוא בפרס, וקיבל ספרים  להעשרת הספרייה הבית ספרית.

מנהל בית הספר, מנחם פישר: "בכל טקס אני חש גאווה רבה כאשר אני רואה את תלמידי בית הספר זוכים בתחרויות כתיבה. בית הספר קבע את נושא הקריאה וכתיבת הסיפורים כאחד מהדגשים שלנו והישגי בית הספר מראים זאת."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות