חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

ילדים זו ברכה אם זה על חשבונך

 

הרושם מים הדמעות על קיצוץ קצבאות הילדים הוא שהוא הולך להפוך את כולנו לפושטי רגל ויד וכולם הולכים להוסיף עוד 3 חורים בחגורה. אז זהו, שלא וקצת פרופורציה לא תזיק.

 

במדינה באירופה המכונה צרפת שמעתי פעם ספק בדיחה ספק עובדה בדוקה... תביאו לעולם 5 ילדים ואתם מסודרים כלכלית. האמת שלא הלכתי לבדוק אם פרס הלוטו הזה עדיין חי ונושם במדינתו של נפוליאון ואם זה נכון, שיהיה להם לבריאות כי מי שמרוויח מכך זהו המיעוט המוסלמי ההולך וגדל בטור חשבוני ואלקעידה יכל לחייך בסיפוק שממשלת הפריירים מכינה להם את כס השלטון על מגש לעוד כמה עשרות שנים.

אבל זו צרפת, שהם לבד ישברו את הראש ואנו נתעסק עם עצמנו. בישראל למי שאינו יודע את הסוד הכמוס, חיים כמה עמים, החילוניים/מסורתיים/ דתיים לאומיים, החרדים והערבים. החילונים והמסורתיים מסתפקים בהבאה לעולם של עד 3 ילדים,הדתיים לאומיים עים סביב 3-4,  בני דודינו הערבים, המוסלמים בעיקר מטפסים ל 8- 6 ילדים ואילו לאחינו החרדים, 6  "זה לא כסף". שם 8 ו 10 ילדים זה חזיון נפוץ.

עכשיו אני רוצה להבין... הרי החרדים וגם המוסלמים לא טיפשים. הם יודעים שלגדל קבוצת כדור סל כולל מחליפים או כדורגל עולה כסף והרבה לא? נכון,  אבל כשהממשלה בטוב ליבה על חשבון המגזר העובד ומשרת, מעבירה להן קצבאות מוגדלות, אז מקבלים את זה בברכה: "יאללה, עושים עוד ילד"?.

לזוג צעיר המביא 2-3 ילדים מדובר בקצבה בסך של כמה מאות שקלים לחודש וגם אם יהיה קיצוץ קטן בקיצבה בכלל, אז מדובר בעשרות שקלים בלבד. נו, מכאן לפיד בוודאי לא התכוון למצוא את 40 המליארד האבודים.  הכסף האבוד הזה נמצא היכן שהמשפחה מביאה לעולם 4 ומעלה ילדים וכשכל משפחה חרדית מביאה כמעט מניין ואותו מניין יתחיל בעוד י"ח שנים להביא עוד מניין, הרי לנו סכנה דמוגרפית מוחשית לקיומה של מדינה דמוקרטית וחופשית. תוסיפו לזה את מה שיקרה במגזר הערבי מוסלמי והרי לנו עוד סכנה, הפעם לאופי היהודי של המדינה.

2 מגזרים אלו ועם יד על הלב, אין לי דבר ורבע דבר נגד החרדים וכשמאלני  מובהק גם לא נגד הערבים, כל מה שאני רוצה זו מדינה יהודית, דמוקרטית וחופשית. זו בקשה מוגזמת?

וכל זאת רק בהיבט הלאומי. כי בהיבט הכלכלי הקצבאות הללו שניתנו ביד נדיבה לכל דיכפין שבא לעולם, הביאו לכך שהחרדים בעיקר חיככו ידיהם בהנאה כי מידי חודש כמו שעון נכנס סכום רציני עבורם לחשבון הבנק הכולל מלבד קצבאות למניין ילדים ומעלה, גם קצבאות כוללים, ישיבות, גמ"חים, קרנות של משרדי הדתות, סיוע דרך הקצבות של משרדים אחרים, סיוע דרך תקציבי הרשות המקומית ועוד ועוד . עכשיו תגידו לי, מי צריך לעבוד בעיקר כשאתה מסתפק במועט, לא יודע מה זה תיאטרון, גן דמוקרטי יקר, מנוי להוט וחוגים לילדים.

והסכומים האלה להסר כל ספק כלשון עורכי הדין, הם באים מהקופה הציבורית ובעברית צחה, מהמיסים שאני והשכן החילוני או הדתי לאומי שגר מעלי.

אז בלי להיכנס לסוגיה הכואבת של השרות האזרחי והצבאי שאותו הס מלהזכיר, המסקנה היחידה שלי היא שאין  הטבה יותר מזו הניתנת כעידוד הילודה באותם מגזרים אותה אשמח מאוד אן יקצצו אותה. איך? נותנים קיצבה רגילה לילד הראשון, מוכפלת לילד השני, רגילה לשלישי והרביעי ומהחמישי והלאנ נאדה מי שירצה ויכל להביא יותר שיהיה בריא. אבל אם ילכו על המתווה הזה... לא בטוח שירוצו  להביא את החמישי וכולנו נרוויח מזה.

 על שאר גזירות לפיד... חבר’ה, בואו ניתן לו צ’אנס... בעלים חדשים של חברה פרטית למשל שמוצא שניהלו את קופת החברה באופן שערורייתי, הדבר הראשון שיעשה זו תוכנית הבראה וקיצוצים.המדינה שלנו היא בדיוק כמו אותה חברה והראשונים שצריכים להתנדב אלו חברי הכנסת ויש ברוך השם מהיכן לקצץ להם. אחרי כן שיגעו בחברות הגדולות ואחרי כן גם אני מוכן שיקצצו לי מהשכר 5% משכרי הציבורי, כסף שאיתו ירכשו עבורי אגרות חוב שיפרעו כשהמצב ישתפר.

ובינתיים ועד אז כל הפרשנים היקרים המלהגים ללא הפסקה מתבקשים לסתום ת’פה שנה שנתיים ושיתנו ללפיד לעבוד בשקט.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות